کد خبر 1257509
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
شوک وزارت علوم به اساتید دانشگاه پیام نور/ صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر

یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم، محمدعلی زلفی گل خواهد بود.

به گزارش مشرق، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید و گمانه زنی‌های متفاوتی برای وزارتخانه‌ها مطرح شده که یکی از آن‌ها تصدی وزارت علوم است، گزینه‌های احتمالی متعددی از جمله محمدمهدی زاهدی وزیر سابق علوم و نماینده فعلی مجلس، مجتبی رضاخواه نماینده مجلس و محمدباقر خرمشاد معاونت سابق پژوهشی وزارت امور خارجه و محمدعلی زلفی گل مطرح شده است که در میان آن‌ها زلفی گل احتمال بیشتری برای زیر علوم شدن دارد.

محمد علی زلفی‌گل چه کسی است؟

محمدعلی زلفی‌گل سال ۱۳۴۵ در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان (استان مرکزی) متولد شد. مدارک کارشناسی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز اخذ کرد.

محمدعلی زلفی‌گل سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی (مشهد مقدس) شرکت کرد و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد خود رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب کرد.

زلفی‌گل در مقطع دکترا نیز به عنوان دانشجوی دکترای نمونه دانشگاه شیراز انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی دکترا، در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان استادیار مشغول به تدریس و تحقیق شد.

مرتبه علمی زلفی‌گل به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۴ به رتبه‌های علمی دانشیاری و استادی ارتقا یافت. از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته زیر ۴۰ سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب و جایزه دکتر ارشیا آزاد به وی اهدا شد.

از سال ۱۳۸۳ نام ایشان در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفته و مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع شد. انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۹۲ ایشان را به عنوان شیمیدان برجسته گرایش شیمی آلی کشور انتخاب نموده و مورد تقدیر قرار داد. سال‌های متعدد پژوهشگر برتر دانشگاه، استان و همچنین نه سال متوالی استاد برتر آموزشی گروه شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا را در کارنامه علمی خود دارد.

زلفی گل در جنگ تحمیلی دچار عارضه شیمیایی شده و هم اکنون جانباز شیمیایی محسوب می‌شود. به اعتقاد بسیاری از سیاسیون در دولت سیزدهم مسئولیتی همچون وزارت علوم را بر عهده خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ا.ا. IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 0
    بهترین گزینه برای وزارت علوم پروفسور زلفی گل است. شیرمادر ونان پدر حلالش. درودبرآیت الله رییسی بااین انتخاب خوبشان.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 0
      آقای رئیسی انحصار شکنی کردند. اول باری هست که ترکیب قدیمی و تکراری مهره های وزارت تغییر میکنه و جوان ترها مجال پیدا میکنن تا به خدمت گماشته بشن. امیدواریم این وزرای جوان حال جوانان رو بهتر درک کنند. به مزاح میگم ، خخ به لطف خدا بعضیهاشون انقدر جوان هستند که آقازاده های تاجر و کاسب کار نداشته باشن خخخ. پس امید است غمخوار و همراه باشند.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    انشالله روسای دانشگاه و معاونین رو از گروهی اخلاق گرا انتخاب کنند. چون اگر اخلاق دینی در بین نباشد هیچ کارمان درست نخواهد بود. در گروه های قبل به جای اخلاقمداری در برخی (برخی) دانشگاهها قبیله گرایی با چاشنی باندبازی حاکم شده بود.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      1 0
      اصلش ان شا الله است
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 0
    پروفسور زلفی گل عشقه بالاخره توایرانم یه دانشمند شد وزیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس