کد خبر 1257507
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
نگاهی به سوابق محمدمهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است که در این گزارش به معرفی وی می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

اسماعیلی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین‌الملل از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه و مدرک دکترای علوم سیاسی خود را در گرایش اندیشه سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گرفته است.

او استادیار گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مدیر کارگروه اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست.

از جمله فعالیت‌ها و سمت‌های او این عنوان‌ها هستند: عضو کمیته علمی مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی، عضو کمیته حقوقی و سیاست خارجی همایش ملی الزامات حقوقی سیاست‌های کلی برنامه ششم، رئیس کمیسیون علوم سیاسی اسلامی، رئیس کمیسیون علوم سیاسی پنجمین همایش تمدن اسلامی، مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مشاور سیاستگذاری علمی و فناوری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی.

اسماعیلی از فعالین فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب است؛ دکتر اسماعیلی فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه هفتاد آغاز کرده است؛ وی از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رساند سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون بوده است.

در زمان تولیت حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی، اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه داد؛ همچنین با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب، اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نماینده ایشان در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.

معاونت پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تولید بیش از ۳۰۰ اثر مهم در حوزه تاریخ با کادرسازی و به‌کارگیری از ظرفیت‌های اهالی پژوهش و قلم، راه‌اندازی همایش‌های چندگانه و اثرگذار مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی در حوزه کتاب و ادبیات، عضو هیئت مؤسس و شورای سیاست‌گذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو، مشاور عالی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و همچنین تألیف چندین اثر روایی‌تاریخی، پژوهشی و سیاسی و نگارش مقالات فکری، فرهنگی و سیاسی بسیاری، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و فکری دکتر محمدمهدی اسماعیلی در طول این سال‌ها بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس