فرودگاه صنعاء

دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای ائتلاف عربی علیه این کشور به رهبری عربستان سعودی را مسئول پیآمدهای فاجعه‌بار انسانی تداوم تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء دانست.

به گزارش مشرق، وزارت حمل و نقل و سازمان هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن در صنعاء امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره پیآمدهای فاجعه‌بار استمرار تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء هشدار داد.

منابع یمنی گزارش دادند که امروز سه‌شنبه تجمع اعتراض‌آمیزی مقابل فرودگاه صنعاء در اعتراض به استمرار تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاپ از ۹ آگوست ۲۰۱۶ تاکنون، برگزار شد.

وزارت حمل‌ونقل و سازمان هواپیمایی کشورش و هواشناسی یمن در صنعاء نیز بیانیه‌ای در این تجمع اعتراض‌آمیز قرائت و تأکید کرد که تداوم تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و ممانعت از پروازهای شهری، وضعیت انسانی را بحرانی‌تر کرده است و در نتیجه آن تاکنون هزاران بیمار مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است که حدود ۹۵ هزار بیماری که در سال‌های جنگ نیاز به سفر خارجی درمانی داشتند، جان باختند و علاوه بر آن بیش از ۷۵ هزار بیمار سرطانی نیز با خطر مرگ حتمی مواجه هستند و بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه نیز به پیوند کلیه نیاز دارند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء باعث شده تا چهار میلیون یمنی که در خارج از کشور اقامت دارند، نتوانند برای دیدار با خانواده‌هایشان به کشورشان سفر کنند و هزاران دانشجو نیز از ورود به موسسات آموزشی در خارج محروم شده‌اند.

وزارت مذکور ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت در ممانعت از تداوم تعطیلی فرودگاه صنعاء را محکوم کرد و خواستار اتخاذ موضع قاطع در برابر محاصره هوایی تحمیلی بر فرودگاه‌های یمن شد.

در این بیانیه آمده است که مسئولیت تمامی پیآمدهای فاجعه‌بار تعطیلی فرودگاه صنعاء و تلفات انسانی و مادی آن بر عهده کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس