کد خبر 1256863
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
پای بازیکنان ایران دوباره به لیگ فوتبال امارات باز می‌شود؟

از آخرین باری که یک بازیکن ایرانی به صورت حرفه‌ای به تیمی در لیگ امارات پیوست ۸ سال گذشته است و حالا با تغییر نام لیگ این کشور، احتمالا پای ایرانی‌ها دوباره به فوتبال امارات باز می‌شود.

به گزارش مشرق، سال ۱۳۹۲ بود که کشور امارات در تصمیمی سیاسی یک نام جعلی را به لیگ فوتبال خود اضافه کرد و این تصمیم، تغییر بزرگی در سرنوشت بازیکنان ایران ایجاد کرد. با اضافه شدن نام جعلی به لیگ امارات، فدراسیون فوتبال ایران حضور بازیکنان کشورمان در امارات را ممنوع کرد و این موضوع باعث شد تا امارات که یکی از مقصدهای جذاب فوتبالیست‌های ایرانی بود، به کلی از دایره اهدافشان خارج شود.

در آن زمان، محمدرضا خلعتبری بازیکن پیشین تیم ملی به تیم عجمان امارات پیوسته بود ولی با تغییر نام لیگ امارات، تحرکاتی در ایران برای جدایی او از عجمان شروع شد و سر و صدای زیادی در فوتبال کشورمان به پا کرد.

بیشتر بخوانید:

پیام جالب رسانه اماراتی در توصیف علی کریمی

خلعتبری بعد از کش و قوس فراوان و با کمک فدراسیون فوتبال ایران، سرانجام قراردادش را با عجمان لغو کرد و به پرسپولیس پیوست.

پای بازیکنان ایران دوباره به لیگ فوتبال امارات باز می‌شود؟

این آخرین باری بود که یک بازیکن ایرانی به صورت حرفه‌ای با یک تیم اماراتی قرارداد می‌بست و از آن زمان که حدود هشت سال سپری شده است.

علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به این اتفاقات از شکایت از امارات به فیفا خبر داده و گفته بود: «صد درصد ما واکنش جدی خواهیم داشت اما برای این‌که اعتراض رسمی‌مان به فیفا دقیق، مستند و مستدل باشد این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم مناسب‌ترین اقدام را انجام دهیم. ما فعلاً از طریق رسانه‌ها در جریان این موضوع قرار گرفتیم و باید ببینیم تصمیم امارات به این اقدام چقدر جدی است.»

هوشنگ نصیرزاده رئیس وقت کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال هم هوشنگ نصیرزاده، گفته بود: «اقدام اماراتی‌ها در نامگذاری لیگشان به یک اسم مجعول، یک تخلف بوده و رفتارشان کاملاً سیاسی است. فدراسیون فوتبال ایران اعتراض خود را به این نامگذاری مجعول خواهد داشت و با ارسال نامه‌ای، به کمیته اخلاقی فیفا شکایت می‌کند.»

باوجود این اما هرگز شکایت فدراسیون ایران به جایی نرسید و امارات در هشت سال گذشته با همین نام، لیگ حرفه‌ای خود را برگزار کرد.

حالا و با تغییر دوباره نام لیگ امارات، احتمال می‌رود این کشور از لیست سیاه فوتبال ایران خارج و مجدداً به یکی از لیگ‌هایی تبدیل شود که بازیکنان ایرانی در آن به فوتبال بپردازند.

طبق اعلام رسانه‌های امارات، اسپانسر جدید لیگ فوتبال این کشور شرکت نفت ابوظبی (أدنوک) خواهد بود که با عقد قراردادی به مبلغ ۸۰ میلیون درهم، گران‌ترین قرارداد تاریخ لیگ حرفه‌ای امارات را به نام خود ثبت کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس