کد خبر 1256493
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
ویژه برنامه های رادیو قرآن در ایام محرم

رادیو قرآن به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله(ع) ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است.

به گزارش مشرق، در دهه اول ماه محرم ، ویژه برنامه های مختلفی ازشبکه رادیویی به شرح زیر تقدیم می شود:

ویژه برنامه «حسینیه»، هیئتی در استودیوی رادیو قران ، که از شب اول محرم به مدت ۱۲ شب ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه به روی آنتن می رود.  با توجه به شرایط حاد کرونایی و دستور العمل ها و پروتکل های اعلام شده شنوندگان ویژه برنامه «حسینیه» می توانند از یک هیئت کامل در خانه بهره مند شوند.

این برنامه شامل بخش های متنوعی از قبیل بخش کارشناسی ، تلاوت، ابتهال ، مرثیه سرایی ، آشنایی با پیر غلامان و مداحی میباشد که به شرح زیر است.

در ابتدای برنامه با توجه به اهمیت تلاوت قرآن و مناجات با خدا از نگاه امام حسین (ع) بر اساس آیات ۱۱ سوره مبارکه طلاق و ۷۰ سوره مبارکه احزاب، قاری بین المللی استاد پورزرگری آیاتی از کلام الله مجید را که امام حسین (ع) در مسیر کربلا بنا به شرایط و و دلایل مختلف بر زبان جاری کرده اند را با پیش شرح مختصری تلاوت میکند. در بخش کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین  سید مهدی حائری زاده از سایه روشن های کربلا می گوید . در بین دو بخش کارشناسی هادی اشرف الکُتّابی ذاکر و مرثیه سرای اهل بیت (ع) به اشعار فاخر متاخر و معاصر سروده شده در باب شهدای کربلا خواهد پرداخت . در بخش دیگر این برنامه استاد سید کریم موسوی (مبتهل بین المللی کشور) به اجرای یک قطعه ابتهال و بیان توضیحاتی پیرامون آن خواهد پرداخت و در بخش آخر شنوندگان می توانند با پیرغلامان سید الشهدا (ع) از نقاط مختلف کشور و از اقوام و طوایف گوناگون آشنا شوند.
این برنامه به همت گروه علوم قرآنی، به تهیه کنندگی سمیه خراج، گویندگی رضا خضرایی و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین  سید مهدی حائری زاده از رادیو قرآن پخش می شود.

برنامه «عرفان عاشورایی» نیز در ماه محرم با موضوع کلی تجلی عرفان در واقعه کربلا از رادیو قرآن پخش می شود.

این برنامه به صورت میزگرد تحلیلی ۳۰ دقیقه ای در طول ایام دهه اول ماه محرم ساعت ۱۹ با اجرای کارشناسی حجت الاسلام محقق زارع خورمیزی، معاونت علمی مجمع جهانی شیعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه و همچنین دکتر ابوالفضل تاجیک مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) به بررسی سیرو سلوک عرفانی امام حسین (ع) و یاران ایشان در واقعه عاشورا و کربلا  به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه عرفان عاشورایی کاری دیگر از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که در ایام دهه اول ماه محرم به تهیه کنندگی فاطمه گنجی ساعت ۱۹ تقدیم شنوندگان می شود.

«حدیث عاشورا» نیز ویژه برنامه دیگر رادیو قرآن در ایام ماه محرم است که به موضوع پیامهای قرآنی در خصوص واقعه کربلا و عاشورای حسینی خواهد پرداخت همچنین امر به معروف و نهی به عنوان یکی از درسهای مهم عاشورا با توجه به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران و آیه ۷ سوره انفال نیز از دیگر موضوعات این برنامه خواهد بود.

این مجله رادیویی با رویکرد خانواده برای ایام دهه اول ماه محرم تدارک دیده شده است که دارای بخش های متنوعی از قبیل بخش کارشناسی ، آیتم امام حسین با شهدا ، شرح فرهنگ نذر و نیاز ، آیتم روایت و گزارش است.

در بخش کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی (مولف و استاد حوزه علمیه) از پیامهای قرآنی عاشورا میگوید و دکتر زهرا عباسی (استاد دانشگاه) به موضوع امر به معروف و نهی از منکر خواهد پرداخت.

در بخش گزارش از مراکز استانها نیز نحوه عزاداری و شرح و انعکاس آداب رسوم اقوام مختلف مورد توجه است.

این برنامه  نیز کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قران، به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و فاطمه کاشانی وحید ، گویندگی آدینه اله یاری و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی و دکتر زهرا عباسی میباشد که در دهه اول ماه محرم ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۰ دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس