کد خبر 1256429
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۰۳ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۵۷۱ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۰۳ میلیون و ۴۵۳ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۰۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۳۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۴۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۸۲ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۷۶۴ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۴ هزار و ۳۹۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۳۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۳۳ هزار و ۱۱۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۶ هزار و ۳۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۵۸۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۲۸ هزار و ۳۳۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۳ هزار و ۸۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۷۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۶۳ هزار و ۴۷۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۵۰، ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۵۸، ۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۳۶۲، ۵ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۴۰ و ۵ میلیون و ۱۸ هزار و ۸۹۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۹۸۴ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۱۳۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۱ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۲۲، ۲۹ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۶۲ و ۱۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۴۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس