کد خبر 1256400
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
نخستین سوگواره ملت امام حسین(ع) برگزار می شود

شبکه رادیویی محرم با نگاهی به عزاداری سنتی و همچنین تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، نشست خبری آنلاین نخستین سوگواره ملت امام حسین علیه‌السلام و آیین آغاز به کار رادیو محرم با حضور مسعود کاویانی دبیر نخستین سوگواره‌های حسینی و دبیران سوگواره اشراق، سوگواره مهر محرم و سوگواره بوی سیب و با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و سازمان بسیج رسانه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، کاویانی در این مراسم گفت: رادیو محرم از امروز -دوشنبه 18 مردادماه- فعالیت خود را به صورت 24 ساعته آغاز می‌کند. ما در این شبکه رادیویی نگاهی به عزاداری سنتی داریم چون یکی از مباحثی که فراموش شده مقتل‌خوانی و روضه‌های سنتی است که ما توجه ویژه‌ای به این مسأله داریم و تلاش داریم با عمق بخشی به پیام‌ها و شعائر این مسأله در حوزه معرفت‌افزایی نیز گام برداریم.

وی تأکید کرد: هدف اصلی ما عزاداری مطلوب است؛ پویش‌هایی را هم ایجاد خواهیم کرد که یکی از آن‌ها توجه به مجالس کوچک خانوادگی است. همچنین سعی داریم مجالس عزاداری که با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود را روی آنتن ببریم.

مدیر رادیو محرم با اشاره به حضور مداحان جدید و توجه به نوحه‌خوانی‌های مناطق کل کشور، توضیح داد: یکی از مباحثی که به طور جدّی در دستور کار خواهیم داشت تنوع در مداحی و پخشِ نوحه‌خوانی‌های مناطق کل کشور است. طرحی هم داریم یک ساعت برنامه‌ای با مشارکت صدای استان‌ها داشته باشیم که با هماهنگی با مناطق مختلف اتفاق خواهد افتاد.

رادیو محرم از روز دوشنبه 18 مردادماه روی موجِ فرکانس 95.5 خواهد آمد و تا پایان محرم یعنی 16 شهریورماه، فعالیت خود را ادامه می‌دهد و آنتن را از آن تاریخ تحویل رادیو اربعین خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    عالی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس