کد خبر 1256237
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
عراق

منابع خبری از سفر آتی وزیر خارجه عراق به تهران جهت دعوت از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در نشستی امنیتی با حضور برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه خبر دادند.

 به گزارش مشرق، منابع خبری از سفر آتی وزیر خارجه عراق به تهران برای دعوت از رئیس‌جمهور اسلامی ایران جهت شرکت در نشستی امنیتی با حضور برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «العربی» «فواد حسین» وزیر خارجه عراق  ظرف دو روز آینده با سفر به تهران قصد دارد به طور رسمی « سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران  را برای حضور در این نشست دعوت کند. وی قصد دارد حین دیدار با رئیسی درباره روابط دوجانبه از جمله مسائل مرتبط با امور امنیتی عراق رایزنی ‌کند.

به نوشته این وبگاه، وزیر خارجه عراق از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  نیز برای شرکت در این نشست مهم امنیتی با حضور مقام‌های عراق، ایران، ترکیه و عربستان دعوت به عمل آورده است.

این منبع خبری به نقل از یک مقام آگاه نوشت که بغداد واکنش های مثبتی را در زمینه برگزاری این دیدار از سوی کشورهای دعوت شده دریافت کرده است. مقام‌های آگاه در وزارت خارجه عراق پیش‌تر گفته بودند که این نشست قرار است اواخر ماه جاری برای تنش زدایی در منطقه برگزار شود.

بر اساس این گزارش، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق  کمیته‌ای را به ریاست معاون وزارت امور خارجه خود تعیین کرده تا بر روی مقدمات این نشست کار کند. نمایندگانی از ایران ترکیه، عربستان سعودی، کویت، اردن، سوریه و نمایندگانی از اتحادیه اروپا قرار است در این نشست شرکت کنند.

الکاظمی اخیرا به گروهی از روزنامه‌نگاران گفت که عراق به دنبال ایفای نقش بزرگتر در گردهم آوردن قدرت‌های منطقه‌ای خواهد بود و دستور کار این نشست مسائل امنیتی و همچنین ثبات سیاسی و اقتصادی خواهد داد.

وبگاه «شفق نیوز» نیز به نقل از یک منبع در دولت عراق گزارش کرد که الکاظمی برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای در بغداد تلاش می‌کند. این منبع ابراز امیدواری کرد که در این نشست کشورهای همسایه عراق به اضافه قطر، امارات و مصر شرکت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    عراق یک کشور تحت اشغال نظامی آمریکا و ناتو غرب ، مقامات عراقی هیچ کنترلی بر اوضاع امنیتی کشورشون ندارند چون تصمیم گیرنده نیستند ! با چه تضمینی از یک مقام بلند پایه ایران دعوت می‌کنند ؟ هنوز شهادت سردار دلهای ایرانیان رو از یاد نبردیم که چگونه ناجوانمردانه وحشیانه توسط اشغالگران آمریکایی در عراق ترور و به شهادت رسید ...
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    5 0
    به سه دلیل که از حوصله متن خارجه، رییس جمهور تا شش ماه از کشور نباید خارج بشه. خروجش ضرری میزنه که جبران نمیشه.
    • بهزاد NL ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      آقای رییسی مصونیت دیپلماتیک داره هیچکس نمیتونه کاری بکارش داشته باشه.
  • NZ ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    نبايد فعلا ايشان سفر خارجی داشته باشند. اميدواريم که درک اصولی از شرايط خطرناک وجود داشته باشد خصو صا از زمان شهادت شهيد سليمانی. مضاف بر اين دولت کنونی عراق اصلا واجد شرايط برگزاری چنان نشستهايی نيست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس