کد خبر 1256201
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
یمن

هزاران نفر از مردم صنعاء در محکومیت محاصره آمریکا راهپیمایی و تأکید کردند که محاصره این کشور توسط آمریکا، آنان را به آزادسازی خاک خود مصمم‌تر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم صنعاء امروز در میدان باب الیمن این شهر، در محکومیت محاصره آمریکا راهپیمایی کردند.

معترضان در پایان این راهپیمایی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند: «آمریکا مسئول حمله و محاصره به ملت یمن است و افزایش نرخ تعرفه گمرک را یک تصمیم آمریکایی می‌دانیم که مزدوران آن، انجام داده‌اند».

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، سیاست گرسنه نگه داشتن، محاصره و تحت فشار گذاشتن ملت یمن از طریق جنگ اقتصادی، فقط بر پافشاری و ایستادگی این ملت در برابر ائتلاف متجاوز خواهد افزود.

در این بیانیه آمده است، دزدی دریایی، یک جنایت جنگی محکوم است و بازگشایی فرودگاه صنعاء، بندرگاه الحدیده و دستیابی به دارو و غذا، از جمله حقوق غیر قابل چانه‌زنی است.

بر اساس این بیانیه، ملت یمن، سکوت سازمان ملل در برابر استفاده عربستان سعودی از محاصره به عنوان یک اهرم جنگی را محکوم می‌کند.

تظاهرات کنندگان یمنی ضمن تمجید از تصمیمات ملی‌گرایانه شواری عالی سیاسی یمن برای جلوگیری از افزایش نرخ تعرفه گمرکی، از همه تجار خواستند که کالاهای خود را به بندرگاه الحدیده منتقل کنند.

در این بیانیه تأکید شد، ادامه محاصره باعث خواهد شد که ملت یمن به آزادسازی خاک خود از لوث آمریکا و مزدوران آن، مصمم‌تر شود.

بر اساس این بیانیه، ملت یمن بر روی ارتش و کمیته‌های مردمی در تمامی میادین نبرد حساب باز کرده است و همچنان به مقابله با نیروهای متجاوز ادامه خواهد داد.

مردم صنعاء در پایان این بیانیه تأکید کردند که باید حملات موشکی و پهپادی یمن به عمق عربستان سعودی افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس