کد خبر 1302901
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
یمن نمایه

دولت نجات ملی یمن از شناسایی عاملان اعدام ۱۰ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد و گفت، در نامه به سازمان ملل رسما خواستار تحویل این جنایتکاران خواهد شد.

به گزارش مشرق، بیست و سوم آبان بود که کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

شناسایی عاملان اعدام ۱۰ اسیر یمنی

در همین رابطه «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن امروز (دوشنبه) به شبکه «المسیره» گفت، این کمیته بخش بیشتر اطلاعات مربوط به جنایتکارانی که دستور این جنایت در جبهه «ساحل غربی» یمن را داده و آن را اجرا کردند ، تکمیل کرده است.

وی افزود: رسما از سازمان ملل خواهیم خواست تا کشورهای ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و مزدوران آن  را برای تحویل مجرمان تحت فشار قرار دهد تا به مجازات عادلانه خود برسند و در این درخواست، اسامی و عکس‌های عاملان جنایت و درجه‌های نظامی آنها ضمیمه خواهد شد.

در زمان این جنایت، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای کرد: «ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و مزدوران از ابتدای تجاوز در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ شنیع‌ترین جنایت‌ها را در حق اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی از جمله اعدام، شکنجه، مثله کردن، پوست کندن و زندانی کردن در بدترین شرایط را انجام داده است.»

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت و شورای حقوق بشر و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی و تمامی گروههای حقوق بشری خواسته شد تا  سکوت خود را شکسته و این جنایت را محکوم کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس