سازمان ملل متحد از دزدی دریایی عربستان سعودی چشم پوشی می کند

شرکت نفت یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان ملل متحد از دزدی دریایی عربستان سعودی چشم‌پوشی می کند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، شرکت نفت یمن بیانیه‌ای را در خصوص اقدامات خصمانه عربستان سعودی صادر کرد. این شرکت اعلام کرد که عربستان سعودی و متحدانش در ائتلاف سعودی به دزدی دریایی علیه یمن ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، شرکت نفت یمن در بیانیه مذکور همچنین اعلام کرده است که سازمان ملل متحد در قبال اقدامات خصمانه سعودی‌ها و دزدی دریایی آنها سکوت کرده و از این اقدامات چشم پوشی می‌نماید.

در ادامه بیانیه شرکت نفت یمن همچنین عنوان شده است: ائتلاف متجاوز سعودی کشتی‌های حامل سوخت یمنی‌ها را همچنان توقیف کرده است. لازم است که جامعه جهانی برای رفع توقیف این کشتی‌ها اقدام فوری انجام دهد چراکه در غیر این صورت، فاجعه انسانی در یمن رخ خواهد داد.

پیش از این، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: سران مزدور ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می‌برند، در حالی که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با سختی‌های روز افزون دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین عنوان کرد: کشورهای متجاوز و در رأس آن آمریکا از طریق تشدید تحریم‌ها علیه یمن و توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و نیز جنگ اقتصادی، به دنبال افزایش رنج یمنی‌ها هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 1
    آمریکا بعض از کشورهای عربی وسازمان ملل با همشریکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس