کد خبر 1256094
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کشتی نجات

کتاب «کشتی نجات»، بسته داستان‌بازی‌های محرمی به همت خانه‌ هم‌بازی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «کشتی نجات»؛ بسته داستان‌بازی‌های محرمی به همت خانه‌ هم‌بازی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.کتاب‌ کارِ داستان‌بازیِ «کشتی نجات» که برای ارائه به مربیان و مادران طراحی شده، به‌طور ویژه متناسب با ایام محرم و صفر و البته همراه با قابلیت استفاده در سایر ایام آماده شده است و بازی‌ها و ماجراداستان‌هایی را به مخاطب خود معرفی می‌کند تا لحظات حضور مربی یا مادر را در کنار کودکان در مکان‌هایی مانند هیأت‌ها، مجموعه‌های فرهنگی ـ تربیتی، کلاس‌ها و... پُربار سازد.علاوه بر این، کودکان را با برخی از مفاهیم بنیادی مرتبط با هدف قیام اباعبدالله(ع) آشنا می‌کند و به این منظور، در روندی ماجرایی، وقایعی از دل تاریخ و موقعیت‌هایی در دوران معاصر گزینش شده‌اند که به نحوی با واقعه عاشورا و ایام محرم و صفر پیوند دارند.

روایت این وقایع در دنیایی داستان‌گونه، مخاطب کودک و نوجوان را وارد آن ماجرا می‌کند و سپس با بازی‌های حرکتی و هنری، هدف داستان و بازی را در ذهن و جان او ماندگار می‌کند.این کتاب با طراحی ۱۲ بخش مجزا درقالب داستان‌بازی براساس وقایع تاثیرگرفته از عاشورا در جهان اسلام به ارتباط هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم قیام امام حسین (ع) کمک می‌کند. در هربخش، مربی بعداز آشنایی با اهداف و واقعه به تعریف داستان و اجرای بازی می‌پردازد.در همه این بخش‌ها بازی مکمل ماجرای داستانی است و بچه‌ها با نقش گرفتن در متن واقعه وارد قصه می‌شوند. محتوای کتاب به نحوی است که باخلاقیت والدین و مربیان می‌تواند پاسخگوی نیاز نوجوانان تا سن‌ ۱۶ سالگی نیز باشد.

براساس این گزارش، کتاب «کشتی نجات» که ناهید کریمی و نرگس کاهانی نویسندگی و مصطفی نادری‌پور، تصویرگری و زینب‌السادات حسینی طراحی بازی‌های آن را برعهده داشته‌اند، در ۱۲۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس