واکسن

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: از امروز فاز سوم واکسن «اسپایکوژن» که حاصل همکاری مشترک یک شرکت دانش بنیان و استرالیا است آغاز شد.

به گزارش مشرق، پیام طبرسی در خصوص آخرین وضعیت واکسن کرونای «اسپایکوژن» گفت: طراحی - مطالعه فاز حیوانی و فاز یک این واکسن در استرالیا انجام شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه این واکسن تاییدیه وزارت بهداشت استرالیا را دریافت کرده است، افزود: قرار شد طی همکاری مشترک شرکتی دانش بنیان و استرالیا فاز دوم این واکسن در ایران مورد تست و بررسی قرار بگیرد؛ فاز دوم این واکسن که از دوماه پیش آغاز شد به اتمام رسیده و نتایج آن به وزارت بهداشت ارسال شده است.

طبرسی با بیان اینکه فاز سوم این واکسن از امروز آغاز شد، گفت: تاییدیه کمیته اخلاق و وزارت بهداشت برای آغاز فاز سوم تست انسانی این واکسن اخذ شده است. امیدواریم طی یک الی دوماه نتایج این فاز مشخص شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در فاز دوم چهارصد نفر تست شدند که بررسی ها نشان داد تا هفتاد درصد کسانی که سابقه ابتلا نداشتند آنتی بادی در بدنشان تولید شد و ایمنی سلولی هم تحریک شد.

وی با بیان اینکه فاز دوم فاز عارضه هاست، گفت: خوشبختانه در فاز دوم عارضه خاصی دیده نشد و ایمنی زایی که هدف فاز دو بود برآورده شد.

طبرسی ادامه داد: در فاز سوم کارایی واکسن در یک جمعیت هفده هزارنفری مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    الان این واکسن هم بر اساس ویروس کشته شده هست ؟
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 1
    واکسن برکت به گفته پزشکی که پهلوش رفتم ۴۰ درصد آنتی بادی درست میکنه یعنی ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس