آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های ارسباران/ بالگرد و هواپیمای آب‌پاش به ارسباران اعزام می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از آتش‌سوزی مجدد جنگل‌های ارسباران خبر داد و گفت: نیروها در حال تلاش برای اطفای حریق هستند و امروز بالگرد و هواپیمای آب‌پاش به ارسباران اعزام می‌شود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر هنربر» پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یگان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، سپاه و بسیج، نیروهای نظامی، هلال احمر و آتش‌نشانی، دیروز آتش جنگل‌های ارسباران را مهار کرده بودند اظهار داشت: امروز در منطقه «کیامکی» کلیبر، آتش سوزی مجدداً آغاز شده و خاموش کردن آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

اعزام ۵ فروند بالگرد اطفای حریق به منطقه فیروزآباد شیراز

وی با بیان اینکه نیروهای حاضر در منطقه و شهرهای معین به محل آتش سوزی اعزام شدند گفت: شدت آتش زیاد بود و نیروها شبانه برای خاموش کردن آتش ساماندهی شده و حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه بالگرد وزارت دفاع بَسکِت‌های کارآمدی نداشت و نتوانست کمکی به خاموش کردن آتش بکند، افزود: قرار شد با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بحران و سازمان منابع طبیعی، امروز شنبه بالگرد و هواپیمای آب‌پاش اعزام شوند و اطفای حریق با سرعت بیشتری محقق شود.

وی با اشاره به علت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ارسباران، ابراز داشت: علت بیش از ۹۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها خطای انسانی است. در بازدید از منطقه، دیدیم گردشگران آتش خود را خاموش نکردند و با باد شدید، این آتش کوچک به جنگل‌ها سرایت می‌کند.

هنربر با قدردانی از مشارکت جوامع محلی برای اطفای حریق جنگل‌ها، تصریح کرد: مردم «کلیبر» و روستاها برای خاموش کردن همکاری می‌کنند و این نشان از اهمیت موضوع برای مردم این منطقه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 2
    انگار بعد ساختن کرونا قراره کل جنگل های دنیا رو هم آتیش بزنن
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    43 0
    حیف از این همه بی لیاقتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس