وزارت ورزش نمایه

اخبار مربوط به "آوارگذاری" دولت قبلی طلب می کند تا مردم عزیز و افکار عمومی سطح انتظارات خود نسبت به دولت جدید را تعدیل کنند و بدانند که تغییر مسیر زمانبر است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آنچه باید درباره آوارگذاری‌های دولت قبلی بدانیم

تعطیل شدن نهاد ازدواج و جوانان در دولت روحانی

من بودم انتخابات را تحریم کردم!/ موشک‌های سرگردان دریا و تهدیدات "سگ بیمار" علیه ایران

خانم زهرا آیت الهی، عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخشی از یک مصاحبه با ایسنا گفته است: در وزارت و ورزش و جوانان هم متاسفانه طی این سال‌ها بخش ویژه‌ای که برای ازدواج و جوانان داشتیم تعطیل شد و اصلا به مسئله جوانان نمی‌پرداختند و بیشتر به ورزش جوانان پرداخته شده است.[1]

*بدیهیست که در پایان یک دولت ناکارآمد و نامعتقد به کار جهادی بایستی به شنیدن خبرهای مختلف مربوط به "آوارگذاری" این دولت عادت کنیم و آنچه که خانم آیت الهی گفته اند اگرچه بسیار تلخ است اما به نظر می رسد که آغاز یک فرایند مقطعی باشد!

فرایندی که فعلا باید به آن عادت کنیم و در پیامد آن همچنین باید میزان و نسبت توقعات نسبت به دولت تازه بر تخت نشسته را تعدیل کرد و این توجه را به مردم و افکار عمومی داد که "آواربرداری" و تغییر ریل پس از 8 سال کار ساده ای نیست و زمانبر است.

تعطیل شدن نهاد مربوط به ازدواج و جوانان در وزارت ورزش و جوانان دولت اعتدال در حالی است که انتظار این بود توجهی که در همین دولت نسبت به اجرای سند استکباری 2030 وجود داشت؛ نسبت به مسئله خانواده و ازدواج وجود می داشت...

***

اسرائیل علیه ایران چه کاری میتواند، بکند؟!

موشک‌های سرگردان دریا و تهدیدات "سگ بیمار" علیه ایران

من بودم انتخابات را تحریم کردم!/ موشک‌های سرگردان دریا و تهدیدات "سگ بیمار" علیه ایران

رژیم صهیونیستی اخیراً و پس از هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان از سوی منابع ناشناس؛ ایران اسلامی را عامل این رخداد دانسته و تهدید به حمله نظامی کرده است.

در همین راستا برخی مقامات آمریکایی و اروپایی نیز به همراهی لفظی با رژیم صهیونیستی پرداخته و ضمن متهم کردن ایران در قبال این حمله؛ تهدیداتی را علیه کشورمان بر زبان آورده اند.

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 7 نیز در بیانیه ای ایران اسلامی را در این رابطه متهم کرده اند.[2]

اما فرجام این تهدیدات چیست و آیا آنچه اسرائیلی ها می گویند عملی است یا خیر؟!

*اگرچه بعید به نظر می رسد قضیه کشتی مرسر، توانایی اجماع سازی علیه ایران را داشته باشد اما نبایستی از این نکته غافل شد که جهان سلطه همواره به دنبال اجماع سازی علیه کشورمان بوده است.

رخدادی که در قضایای مربوط به دادگاه میکونوس در دهه 70، صنعت اتمی ایران، محور مقاومت و فتنه 88 شاهد آن بوده ایم و دورنمایی هم مبنی بر پایان این رفتار خباثت آمیز علیه نظام نوپای اسلامی مشاهده نمی شود.

دقت شود که البته با درایت مقام معظم رهبری و مسئولان اجرایی در مقاطع مختلف؛ توطئه اجماع سازی در تمام برهه های اشاره شده شکست خورد و نظام سلطه در تمام این قضایا مفتضحانه شکست خورد. کارنامه ای که به نظر می رسد پس از این هم بر روال تکرار است و مادام که ولایت فقیه در ایران باشد؛ "توطئه اجماع سازی" علیه ایران اسلامی به شکست کشیده خواهد شد.

در گام بعدی البته بایستی به تحلیل مسئله "شیطنت امنیتی" علیه کشورمان پرداخت.

مقوله ای که گستره احتمالات آن از یک عملیات تروریستی تا عملیات نظامی و جنگ رودرو است.

بحث در این باب بسیار است اما از لحاظ گزینه های در دسترس رژیم صهیونیستی باید دانست که صهیونیست ها در احتمال اشاره شده صرفا نقش یک "سگ بیمار" را دارند.

موجودی ترسو که در عقلانیت زیستی خود به روشنی می داند توان ورود به هیچ جنگ جدی ای ولو با گروه های مقاومتی که احاطه اش کرده اند را هم ندارد چه رسد به رویارویی با یک قدرت هژمونیک یعنی ایران اسلامی!

اما همین موجود ترسو و بیمار در عین حال ممکن است برای لحظاتی دچار غلبه ژن سبعیت خود شود و دست به شیطنت هم بزند.

شیطنتی که البته تاکنون جرأت رویارویی مستقیم با ایران را پیدا نکرده و صرفا به طراحی و اجرای عملیات های تروریستی روی آورده است. زیرا می داند که پاسخ ایران در شیطنت نظامی رودرو؛ خرد کننده و پایان بخش خواهد بود.

در فقره اخیر اصابت کشتی صهیونیستی نیز باید دانست که صهیونیست ها اساسا برای شیطنت علیه دشمن اصلی خود یعنی جمهوری اسلامی ایران منتظر بهانه نیستند و در هر لحظه ای هر ضربه ای را که بتوانند وارد می آورند و این هوشیاری امنیتی ایران بوده است که تا این لحظه صهیونیست ها را علیرغم برخی شیطنت ها به کنج انزوا خزانده است.

من حیث المجموع ماجرای کشتی صهیونیستی مرسر از بعد امنیتی و تهدیدات پیرامونی؛ یک کِیس جدید محسوب نمی شود و تجربیات قبلی نشان داده است در این فقره نیز ایران اسلامی پیروز قاطع خواهد شد. خواه جنجال "موشک های سرگردان دریا" در همینجا تمام شود و خواه ادامه یابد.

***

من بودم انتخابات را تحریم کردم!

من بودم انتخابات را تحریم کردم!/ موشک‌های سرگردان دریا و تهدیدات "سگ بیمار" علیه ایران

محسن صفایی فراهانی، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً در اظهاراتی پیرامون انتخابات 1400 که روزنامه شرق آنها را منتشر کرد، گفته است: در جریان انتخابات فعال نبودم، روند انتخابات از اول چیده شده بود و نتیجه آن روشن بود.

در اظهارات نقل شده از صفایی فراهانی همچنین می خوانیم: "به اصلاح‌طلبان گفته بودم نباید کاندیدایی معرفی کنید؛ چون مشخص بود که رأی تعیین‌کننده نیست."[3]

*این از عجائب روزگار است که رجال ستادی یک جریان سیاسی خاص بابت رفتار خیانت آمیز خود در تحریم خاموش انتخابات و خروج از مردمسالاری، اینچنین باد از "گفتیم و گفتند"! حرف می زنند.

آقای صفایی باید بداند که این رفتار جای هیچ افتخاری ندارد و اگر نمی داند حتما باید کسانی باشند که به وی یاد بدهند خروج از مردمسالاری و "نه گفتن رجال و گروه های سیاسی به صندوق رأی" شایسته اشد مجازات است.

خیانت بار بودن طرح تحریم انتخابات به حدی است که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آنرا طرح دشمن دانستند.

وبلاگ مشرق در قبل از انتخابات 1400، بیش از 170 گزارش را در توضیح و تشریح مفهوم خطرناک تحریم انتخابات منتشر و توضیحات مبسوطی را در این رابطه به مخاطبان محترم ارائه کرد.

تحریم خاموش در انتخابات 1400 به این صورت متجلی شد که چپ های ستادی از معرفی داوطلب صلاحیت دار به عرصه انتخابات خودداری کردند و از بین نامزدهای تأیید صلاحیت شده نیز از کسی حمایت نکردند.

این رفتار خیانت بار به معنی تحریم خاموش انتخابات و خروج رسمی از دموکراسی است.

گفتنیست، در جریان انتخابات 1400، برخی احزاب اصلاح طلب مثل حزب کارگزاران، حزب ندا و... در قالب "ائتلاف جمهور" با تصمیم تحریمی اعضای هسته سخت اصلاحات همراهی نکرده و با حمایت از عبدالناصر همتی در انتخابات شرکت کردند.

***

1_https://www.isna.ir/news/1400051510327/

2_mshrgh.ir/1255323

3_https://sharghdaily.com/fa/main/print/296285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    31 30
    مگه محمود احمدی نژاد، معجزه قرن اصولگرایان نبود که گفت من رای نمیدهم؟؟
    • ali IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      31 19
      بی خبری .که اگر خبر دار بودی نمی نوشتی معجزه قرن اصولگرایان .اما از امروز بدون که سال 84 احمدینژاد با امدنش همه کاسه کوزه های هم اصولگرا هم اصلاح طلب را در هم کوبوند عزیز.بله همین معجزه قرن .برای همین نه اصولگرا نه اصلاح طلب قبولش نداشتند و ندارند . و برای اینکه با هر دو جناح در افتاد و مردمی بود فقط و فقط مردم زجر کشیده قبولش دارند و بس. و همین مردم برای احمدینژاد بسه.
    • شاکی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      4 4
      کار خاصی نمیتونه انجام بده . چون مطمئن هستش که تو دهنی که میخوره دردش بیشتره .
    • مظلوم IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      10 1
      اسرائیلی ها زمانی میتوانستند در منطقه قدرت نمایی و عربده کشی کنن که ایران انقلابی هنوز تشکیل نشده بود . والسلام
    • معلم US ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 5
      احمدی نژاد بارها گفته اصولگرانبوده ونیست،باهیچ چسبی نمیتوانید به مابچسبانیدش
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      5 0
      همتون مثل همین
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 1
      نه جیگر، فقط افراد فرصت طلب که از بی قانونی این آدم به نوایی رسیدن و یه سری ضدانقلاب به خاطر مواضع مخالف نظام قبولش دارن
    • SE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 0
      مشایی چیه و کیه که مریدش باش؟ مارکس و لنین و استالین هم دم از توده های زجر کشیده میزدند ولی مردم را به سراب بردند
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    9 14
    تو بیجا کردی!
  • سید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    19 10
    اسرائیلی ها روزگاری از توان نظامی شان چنان مبالغه می کردند که خود را یکی از پنج قدرت برتر معرفی می کردند! اما از زمانی که حزب اللّه پته شان را روی آب ریخت و کاغذی بودن این هیولا را به همه دنیا نشان داد، شروع به کشیدن دیوار دور خودشان کردند ....
    • بهزاد NL ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      14 15
      اینکه گروه تروریستی پژاک و جندالشیطان هم سربازان ایرانی رو میکشن دلیل ضعف نظامی ایران نیست! ارتش ایران در جنگ با اسراییل مجبور به رعایت اخلاق جنگی خواهد بود. محاسباتتون اشتباهه کشور رو به فنا خواهید داد.
    • شهرزاد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      7 5
      مطلب شما زیباست و با نظرتان موافقم
    • SE ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 1
      بله آقاي بهزاد موافق هستم حتي اگه کل مناطق باکو توسط الهام عليف تبديل به سفارت اسراييل بشود و اگر کل کوره جيک ترکيه ستون راداري خبري صهيونيست براي فرار از موشک هاي ايراني بشود .. بازهم اسراييل نابود است
  • سید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 7
    یارو می گوید: اگر من بودم ....! هنوز در وهم است که مثلاً کسی هست!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    11 5
    مطمئن باشید اسرائیل خود را هرگز درگیر یک جنگ تمام عیار نمیکند اگر هم فرض محال به این سمت حرکت کند به همراهی ناتو و بلوک غرب اقدام خواهد کرد تا همراهی آنها نباشد دست به چنین کاری نخواهد زد سیستم حملات اسرائیل بر پایه عملیات چند لایه و زهر آگین موساد استوار است همانطور که هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان نمونه هایی را دیده ایم.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 10
    همان غلطی که امریکا کرد
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    14 7
    اینها منافق اند . از صدقه سر نظام به همه چیز رسیدن و جفتک می ندازن .
  • مجید FR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    36 2
    انتقام شهید فخری زاده و بقیه دانشمندان هسته ای و انفجار نطنز و کرج را بگیرید.
    • طه IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      4 5
      باشه چشم.در فصل سوم سریال گاندو انجام میشه
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 2
      انتقام می گیریم
  • ali IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 3
    فراهانی برو تو درب را ببند حالا حالا نیا بیرون .
  • علی ش IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 2
    احمدی نژاد شش سال اول ریاست جمهوری اش را به خوبی انجام داد ولی دو سال اخر را به قدری گند زد که خیلیهاشو ما مردم نمیدونیم
  • مادربچه هاومعلم مدرسه US ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    تاحالا هرکاری توانسته انجام داده،خیالتون راحت
  • معلم US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    محسن فراهانی،همسرصیغه ای معصومه علی نژاد،بوده،مطلب دیگری ندارم.
  • سهند IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    من نمیدونم حرفای ادمی مثل صفایی فراهانی جواب دادن داره شاید خودش تا حالا نفهمیده باشه ولی اصلاح‌طلبان از امثال ایشان تا حالا بعنوان سیاهی لشکر استفاده کردن
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 1
    اسراییل بدون نفوذی های داخلی خائن، هیچی نیست. ولی در انتها وعده ی خداست که پیروزی از آن مقاومت است.
  • باران تهرانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    لعنت بر صفایی فرهاانی
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    وقاحت حدی دارد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    محسن صفایی فراهانی عجب قدرتی داره نمی دونستم این باعث شد مردم رأی نیارن واییی عجب قدرتی!!! چه افتخاری؟ کاملا هم با دشمن هماهنگ!!! نابغه پشت نابغه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    فراهانی بای بای برو کنج خونت زیاد حرف زدی
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    فقط اعدام
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام.تقریبان همه نظرات خواندم.من طرفدار عدالتم نه طرف جناحی!
  • DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    خوبه خائنین درزمان دشوار در ازمون هاشون یکی یکی مردود میشن نه فقط اقای محسن صفایی فراهانی بلکه فائزه خانم و اقا محمود با تحریم انتخابات همردیف با ضد انقلاب همصدایی زشتی کردند که این لکه ننگ شان فراموش نمیشه!
  • اکبر DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    شعار خوب و قشنگه، اما باید در مقام عمل انتقام خون شهدای هسته ای گرفته بشه، شهید فخری زاده شهید سلیمانی رو همین ها از ما گرفتن، ما هم هیچ اقدام متقابل درخوری انجام ندادیم...
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    باید مثل کره شمالی بیشتر مدیران که سالها غارت کردند بیت المال رو با همسرانشان گردن بزنند تا جامعه درست شود
  • مردم IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    شجاع دل ،
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    یک مشت پیرو امثال صفایی اگر نباشند اینها نمیتوانند چنین مملکتی را با حرفهای پوچ مغزشان به بازی بگیرند!!!!! فرعون ستمگر و فاسد بود و مشکل بزرگتر جهالت و حماقت مردم زمان فرعون بود که فرعون توانست آنها را در جهالت نگه بدارد و از هدایت و سعادت دورشان کند امروز امثال اینها شده کارشان کار فرعون بعد هم به خکد افتخار میکنند!!!!!!!!!
  • غلامحسین عالی PL ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا این مزدوران ، جاسوسان ونفوذی ها را بدون رودربایستی دستگیر محاکمه وبه اشد مجازات محکوم نمی کنند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس