علی شکوری راد

حزب کادر اتحاد ملت که نامش در هنگامه تحریم انتخابات و فتنه بیشتر به گوش می‌رسد؛ در بیانیه‌ای به بهانه حوادث خوزستان؛ تقلا کرد تا ناکارآمدی دولت متبوعش را به نظام اسلامی ربط بدهد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

قوه قضائیه در کمین "اشرار اقتصادی"

"گرانی‌ها عمدی است"، مصاحبه‌ای که اژه‌ای باید بخواند

حجاریان: ما هم مثل امام در زمان شاه کاری با صندوق رأی نداریم!/ "گرانی‌ها عمدی است"

"حسین راغفر"، از چهره‌های اقتصاددان، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون قیمت‌های لجام گسیخته در بازار ایران، با تاکید بر اینکه در این روزها افزایش قیمت‌ها ناشی از فضاسازی برای دولت سیزدهم است، گفت: عده‌ای نگران تلاش‌های دولت بعد برای کاهش قیمت‌ها هستند بنابراین بخشی از این افزایش قیمت‌ها ناشی از فضاسازی‌ها و تعمدی است و می‌بینیم که برخی از صنوف علیرغم قیمت‌های تعجب‌برانگیز مدعی زیان‌ده بودن هستند و خودروسازی‌ها می‌گویند به ازای تولید هر خودرو 40 میلیون تومان ضرر می‌دهند یا اینکه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی هر روز قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی با بیان اینکه عده‌ای هدف‌شان از افزایش قیمت‌ها این است که دولت سیزدهم را در تسخیر خودشان بگیرند، بیان داشت: عده‌ای در این جریان به دنبال این هستند تا بتواند قیمت‌ها را دوباره در دولت بعد بالا ببرند و میزان موفقیت آنها بستگی به این دارد که دولت بعد چقدر آمادگی مقابله با این کانون‌های فساد را داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نباید اسیر و تسخیر این فضاسازی‌ها قرار بگیرد، گفت: بخش قابل توجهی از جریانی که به دنبال افزایش قیمت هستند، از منتفعان اصحاب قدرت و ثروت در 3 دهه اخیر بودند که یکی از اقدامات دولت سیزدهم باید مبارزه با این افراد و کاهش قیمت‌ها باشد.

راغفر ادامه داد: اگر دولت سیزدهم کار خود را با اقتدار آغاز نکند و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایش برخورد قاطع با مفسدان و افرادی که بازارها را دستکاری می‌کنند نباشد، ثبات سیاسی در کشور به شدت به مخاطره می‌افتد.[1]

*آنچه که آقای راغفر گفته‌اند حرف درست و دقیقی است که البته در تمام طول 8 سال گذشته باید به جای آنهمه سیاه‌نمایی اقتصادی و گفتن حرف‌های بیربط درباره علت گرانی‌ها گفته و مطالبه می‌شد.

معضل اصلی اقتصاد ایران قیمت‌های لجام‌گسیخته‌ای است که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تورمی و تحریمی پیروی نمی‌کنند و صرفا با اغراض سودپرسی و سیاست‌بازی است که بالا و پایین می‌شوند.

و این بلیّه حل نخواهد شد مگر با نظارت جدی و جهادی دولت و سپس قوه قضائیه.

البته بدیهیست که دولت آقای روحانی در تمام طول 8 سال گذشته هیچ اعتقادی به این کار عقلانی نداشت و آنرا رها کرد و اکنون که این کار رها شده است بایستی انتظار داشت که قوه قضائیه بعنوان مدعی‌العموم وارد قضیه شود و به سودپرستان اجازه جولان در بازار معیشت مردم را ندهد.

رویکردی که خوشبختانه با دستور رئیس جدید قوه قضائیه گویا در حال عملی شدن است و قرار است قوه قضائیه وارد کارزار مبارزه با "اشرار اقتصادی" شود. البته اگر این دستور مهم در حد بخشنامه‌ها نماند و بصورت جهادی اجرا شود...[2]

***

سیراب شدن این "حزب کادر" از کم‌آبی خوزستان...

حجاریان: ما هم مثل امام در زمان شاه کاری با صندوق رأی نداریم!/ "گرانی‌ها عمدی است"

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت که نامش بیشتر در مواقع بروز فتنه و تحریم انتخابات به گوش می‌رسد؛ اخیراً در بیانیه‌ای به بهانه اعتراضات و اغتشاشات خوزستان مدعی حکمرانی بد در کشور شده و نوشته است: بحران اعتراض به کمبود آب در خوزستان که در بستر نارضایتی های عمومی در کشور به سرعت تبدیل به اعتراضات گسترده در شهرهای استان و نیز برخی دیگر استان‌ها شد، همچنان ادامه دارد. پیش از آن بحران قطعی برق، شرایط اضطراری ایجاد کرده و موجب تصمیمات اضطراری به‌خصوص در مورد افزایش برق گیری از نیروگاه های آبی استان شده بود. بحران برق اگرچه سراسری بود اما در مناطق گرم جنوب اثراتش آشکارتر بود.

به گزارش جماران، در بیانیه این حزب همچنین می‌خوانیم: آنچه عیان است استعداد سرزمینی بالا ولی در عوض رنج و محرومیت گسترده و در نتیجه نارضایتی مردم است و این حاصل نشده است جز با حکمرانی بد. اعتراف معاون اول رئیس جمهور که سیاست های توسعه ای در استان شکست خورده است حکایت همین داستان است.

اتحاد ملت تصریح می‌کند: اکنون که صدای اعتراض مردم بلند شده است، همه به آنها حق می دهند. اما کسی توضیح نمی‌دهد که چرا گذاشته شد کار به اینجا برسد. علاوه بر این در چند روز گذشته نحوه برخورد با اعتراضات هرگز شایسته و نشان‌دهنده درک درست از حقانیت اعتراض‌ها نبوده است. چه کسی به پلیس دستور سرکوب اعتراضات مردمی را داد و چه کسی به آنها اجازه شلیک تیر داد؟ علاوه بر جان‌باختن تأسف انگیز افرادی در این حوادث، نفس شلیک تیر، ولو هوایی و نیز بازداشت معترضان بر التهابات افزوده است. متاسفانه عملکرد پلیس موجب شده است که بحران اعتراض به کم آبی به سرعت تبدیل به بحران «اعتراض به سرکوب» شود.

در بخش پایانی بیانیه این حزب چپ می‌خوانیم: مشکل خوزستان جدای از مشکل حکمرانی در کل کشور نیست. مدیریت در استان از همان وجوه بی کفایتی رنج می‌برد که مدیریت کلان در کشور گرفتار آن است. متاسفانه حاکمیت موجود اکثریت جامعه را متقاعد کرده است که نظام اصلاح پذیر نیست و به همین دلیل بخش اعظم جامعه از روند اصلاحات در کشور ناامید شده اند و با رویگردانی از صندوق رای نظر خویش را ابراز داشته‌اند. با این حال ما همچنان امیدواریم که این اعتراضات و نمایان شدن قابلیت گسترش آن، کسانی را که هنوز در خواب هستند و واقعیت‌های موجود را در نیافته‌اند، بیدار و به تجدید نظر در سیاست های جاری خود متقاعد سازد.[3]

*حزب کادر اتحاد ملت که از حامیان اصلی تحریم انتخابات 1400 بوده و رسما از دموکراسی خارج شده است حق ندارد که در مشکلات مبتلی‌به مردم ژست مردمی بگیرد. زیرا حزب کادری که در انتخابات شرکت نمی‌کند دشمن مردم است.

چه اینکه تحریم انتخابات و هدف گرفتن اصلی‌ترین شأن دموکراسی یعنی انتخابات، سوء ظن‌ها و شائبه‌هایی را در خدمت یا خیانت این حزب سیاسی برانگیخته است.

مسئله وقتی واضح‌تر می‌شود که بدانیم اتحاد ملتی‌ها اگر راست می‌گفتند که دلسوز مردم هستند باید در هر شرایطی، نامزدی که فکر می‌کردند می‌تواند مشکلاتی مثل مشکل خوزستان را رفع کند معرفی می‌کردند نه اینکه دست به تحریم انتخابات بزنند.

در گام بعد باید دانست که در تمام حکومت‌های جهان؛ احزاب به مثابه اتاق‌های فکر عمل می‌کنند و هنگامی بروز برخی مشکلات در سیاست یا اجرائیات یک کشور؛ اول از همه احزاب هستند که باید به مردم پاسخگو باشند چرا نتوانسته‌اند این مشکلات را پیش‌بینی کنند و برای آنها چاره‌ای بیاندیشند!

در واقع احزاب سیاسی نبایستی مثل مگس دور زخم جمع شوند بلکه باید مثل حکیمی مدبّر، اصحاب آینده باشند و بتوانند با سوابقی که در سیاست و اجرا دارند؛ مشکلات احتمالی را نیز رصد کنند.

تا همین مرحله به راحتی اثبات می‌شود که در بیانیه حزب اتحاد ضریب خدعه و مردم‌فریبی بیشتر است یا ضریب دلسوزی!

مسئله جالب‌تر نیز آنجاست که مشکلات خوزستان و همه مشکلات اجرایی و گرانی‌های اخیر کشور تماما به دلیل ناکارآمدی دولتی است که آقایان حزب اتحاد ملت و دوستانشان در دامن رأی مردم گذاشتند اما امروز به جای عذرخواهی و مسئولیت‌پذیری تقلا می‌کنند تا این بچه را سر راه بگذارند و مسئولیتش را به گردن دیگران بیاندازد.

همچنین از آنرو که "مطالعه و عقلانیت" تبدیل به عناصری مهجور در اردوگاه اصلاحات شده لازم به یادآوری است که بر خلاف ادعای حزب مذکور مبنی بر اینکه " کسی توضیح نمی‌دهد که چرا گذاشته شد کار به اینجا برسد"! باید گفت که مقام معظم رهبری به زبانی سلیس و با صراحت تمام توضیح دادند که علت مسئله در عمل نشدن توصیه‌های معقول و اجرایی درباره مشکلات خوزستان است که پیش از این به دولت اصلاح‌طلب آقای روحانی ارائه شده است.

اما حزب کادر اتحاد به جای اینکه توضیح بدهد چرا دولت متبوعش این توصیه‌ها را عمل نکرده و از یک لوله‌گذاری ساده در خوزستان عاجز بوده؛ این بخش از تاریخ را سانسور می‌کند.

مشکل امروز ایران حکمرانی نیست...

زیرا هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند به کشوری که اثر تحریم‌ها را به کمتر از 30 درصد رسانده، نرخ بیکاری‌اش تک رقمی شده و در زمره سیرترین کشورهای جهان است و نرخ فقر مطلق در آن از انگلستان هم کمتر است، صفت بی‌کفایتی را اطلاق کند.

بلکه معضل چندین ساله ما سیاست‌ورزی بد احزاب و رجال و گروه‌هایی است که منافع خود را نه در بهروزی حال ایران و مردم که در براندازی و اغتشاش می‌جویند.

گفتنیست بحث شلیک تیر از سوی پلیس به تجمع مردم غیر مسلح نیز یک ادعای واهی، بدون سند و البته بی‌منطق است که همانطور که توضیح داده شد در اثر پیرمغزی بیان شده است.

زیرا فقط پیرمغزی است که نمی‌داند در عصر انفجار اطلاعات نمی‌توان کشتگان یک حادثه را پنهان کرد، در صورت تیراندازی به انسان‌های متجمع، فقط یک یا دو نفر کشته نمی‌شوند و تیراندازی به اعتراضات به حق حتی در حکومت‌های سفّاک و دیکتاتوری هم انجام نمی‌شود چه برسد به ایران اسلامی!

***

تبدیل شدن کمباین به نفربر

حجاریان: ما هم مثل امام در زمان شاه کاری با صندوق رأی نداریم!

حجاریان: ما هم مثل امام در زمان شاه کاری با صندوق رأی نداریم!/ "گرانی‌ها عمدی است"

سعید حجاریان، اصلاح‌طلب تحریمی و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص در بخشی از یک مصاحبه با سایت امداد در توجیه توییت پساانتخاباتی خود مبنی بر "اعلام مرگ اصلاحات صندوق محور" اینطور گفته است که من‌بعد، اصلاحات و اصلاح‌طلبی را لزوما کاری با صندوق رأی نیست.

او در این باره می‌افزاید: ما در سیاست و سیاست‌ورزی نباید هیچ‌چیزی را جز منافع ملی به پای‌مان زنجیر کنیم. شاید بتوانم با یک مثال تاریخی این ربط‌ و نسبت را نشان دهم. امام خمینی در زمان شاه، قبل از ورود به فاز انقلابی، اصلاح‌طلبانه رفتار می‌کرد. به‌گونه‌ای که زیر نامه‌های‌اش به شاه امضای «داعی» می‌گذاشت یا به شاه می‌نوشت، آقای شاه نمی‌خواهی عزت و شوکت داشته باشی یا می‌گفت، من غصه خوردم شاه ایران پیش فلان مقام خارجی مثل بچه‌ای گردن‌اش را کج کرده است حال که باید شاه شیعه رشید باشد. در این برهه فحوای نوشتار و کلام امام اصلاح‌طلبانه بود اما در عین حال کاری به صندوق رأی نداشت. یعنی چه در نظام سلطنتی چه در نظام جمهوری، می‌شود در عرصه سیاست و اجتماع فعال بود و تأثیر گذاشت اما صندوق‌محور نبود!

حجاریان می‌افزاید: می‌خواهم نتیجه بگیرم، به‌خصوص بعد از انتخابات اخیر که ثابت شد آقایان بنا دارند صندوق رأی را به‌کلی از حیز انتفاع ساقط کنند و ما را صرفاً در بازی‌های خودشان شریک کنند، باید در رابطه خودمان و صندوق رأی تجدیدنظر اساسی کنیم. به صراحت بگویم، اصلاحات کمباین نیست؛ که هر چهار سال یکبار از گاراژ بیرون بیاید، رأی جمع کند و بعد دوباره به داخل گاراژ برگردد؛ اگر اصلاحات این است، باید کاملاً تجدیدنظر کرد چرا که خودش به ضدخودش تبدیل می‌شود.[4]

 

*درباره اظهارات حجاریان خوانش نکاتی ضروریست:

یکم: امام راحل بر اساس آنچه که از عقلانیت و روایت می‌دانیم و همچنین بر اساس نخستین سند مکتوب مبارزاتی حضرتش[5]؛ از ابتدای امر بر گزینه "قیام" تأکید داشت و اگر در این مسیر گاهی با اقوال مختلفی سخن گفته یا نامه‌ای نگاشته؛ این مسئله در چارچوب سیاست‌ورزی منتهی به قیام امام بوده نه در چارچوب اصلاح‌طلبی امام برای شاه!

پس این سخن حجاریان به زعم ما غلط و نامنطبق بر تاریخ است.

دوم: بسا که امام راحل در دوران ستمشاهی کار چندانی با صندوق رأی نداشتند.

آیا این قضیه بر حجاریان پوشیده است که اولا انتخابات در رژیم شاهی یک نمایش مضحک بیشتر نبود، ثانیا امام قصد انقلاب داشت و ثالثا امام در یک حکومت جائر،‌ ضد دین و ستمشاهی دست به این کار زد؟!

آیا اکنون باید نظام اسلامی و مردمسالاری دینی را با چنین رژیمی مقایسه کرد و مدعی کپی‌برداری از حرکت امام خمینی(ع) در زمان رژیم شاه شد؟!

این گزاره‌ها ملاک قضاوت مهمی را درباره اظهارات حجاریان به دست می‌دهد.

سوم: اظهارات حجاریان در بحث سیاست مصداق " نومن ببعض و نکفر ببعض" است!

نمی‌شود آقایان صراحتا لیبرال باشند و از بام تا شام تعالیم بدیو و ماکیاولی و پوپر و جان لاک و توماس هابز را برای مردم انشا کنند اما به هنگام لزوم بیان بیت‌الغزل تعالیم دموکراتیزه این افراد یعنی "لزوم مشارکت سیاسی در انتخابات و نقش ویژه احزاب و رجال سیاسی در این امر" که می‌رسد آقایان بگویند ما خط امامی هستیم.

این بزرگترین انکاری است که آقایان فوق‌الذکر در بحث روایتگری از علوم سیاسی غربی روا می‌دارند.

جدای از این در حالت لو فُرِض می‌پذیریم که انتقاد حجاریان به فرایند انتخابات در ایران صحیح باشد و به همین دلیل او و امثال او به ورطه تحریم خزیده‌اند.

هدف امام، مشخص و چیزی جز انقلاب و قیام نبود و اقلا از سال 42 می‌توان چنین عزمی را آشکارا در امام راحل مشاهده کرد.

چرا حجاریان و دوستان خود عزم براندازانه خود در این فرایند را انکار می‌کنند و صراحتا به مردم و نظام نمی‌گویند که ادعای مرگ اصلاحات صندوق محور برای فروغلطیدن به دامن براندازی است؟!

در واقع آقایان در فصل امام هم مصداق نومن ببعض و نکفر ببعض شده‌اند و به جای راستی با مردم و نظام حاکم، دورویی را برگزیده‌اند و می‌گویند ما "فعال اجتماعی" هستیم و نه کسانی که قصد براندازی و پایین کشیدن پرچم ایران را داریم!

و چهارم: در بحث ماشین رأی و کمباین هم ما به آقای حجاریان یادآوری می‌کنیم که اولا مشروعیت نظام جمهوری اسلامی در روز 12 فروردین سال 58 برای همیشه اثبات شد و من‌بعد از آن تا روزی که قانون در کشور حاکم باشد؛ مشروعیت نظام اسلامی هم تضمین شده است.

فلذا اینکه فلان طیف سیاسی بخواهد آرای خود را به انتخابات بیاورد یا نیاورد؛ گردی بر دامن مشروعیت نظام نخواهد بود.

ثانیا دیرگاهی است که برخی محافل تحلیلی کشور رصد کرده‌اند که کمباین اصلاحات به "نفربر" تبدیل شده است و هر از چند گاهی از گاراژ بیرون آمده و با آتشباری به روی مردم و نظام، اغتشاشی به راه می‌اندازد تا شاید به تمنّای قلبی خود برسد.

آقای حجاریان نمی‌تواند از فهم شدن حقیقت از سوی جامعه بگریزد. همانطور که پذیرفتن تبعات نقشه‌های بر هم زدن امنیت مردم و نظام...

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1108070

2_ mshrgh.ir/1249470

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1518611

4_ http://emtedad.news/print/?id=3243

5_ http://www.iichs.ir/s/3941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    38 1
    حجا... امّ الفساد اصلاح طلبان تــ...ع آور است!!!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 21
      چطوری داداش؟
    • .. IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      13 0
      حجاریان سکوت کن
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 0
      حجاریان فقط سکوت 8 سال کافی بود اعتماد کردیم به اصلاح طلبا
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      8 0
      جریان اصلاحات در ایران میگوید یا ما باید تائید صلاحیت شویم حتی اگر فاسد و مفسد باشیم و مردم موظفند فقط به ما رای دهند، اما جریان اصلاحات برای بوجود اوردن وضع موجود هیچ پاسخی را به مردم نمیدهد و مطمئنا در زمان ریاست جمهوری اقای رئیسی ایران شاهد اشوب ها و کارشکنی هایی از طرف جریان لیبرال اصلاحات و منافقین خواهد بود.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    باید مردم را با هم متحد کنید
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    19 0
    اصلاحات = افسادات
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    25 1
    تخفیف های 50 تا 80 درصدی رو بیشتر کالاها این یعنی گرانی ها عمدی است. کالاهای دو سه میلیونی هم بارها دیدم یک میلیون تومان تخفیف خورده. اصلاح طلبان انتقام بدی از مردم گرفتند. تو این دولت مردم رها شدند و غرب شد باادب باهوش و نورچشم!
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    20 3
    حجاریان: ما هم مثل امام در زمان شاه کاری با صندوق رأی نداریم!/ اولا اسم امام را می آوری باید قبلا دهان خود را آب بکشی و وضو بگیری ثانیا حضرت امام رض با نوکر امریکا میجنگید و با صندوق صهیونیستی شاه . الان هم اگر امام در قید حیات بودند با نوکران امریکا مانند غربگرایان و تو حجریان بشدت مخالفت میکردند و میجنگیدند خصوصا با صندوق فاسدی که مغز پوک شماها در آن قراردارد تاحالا شده که از خودت هم ایراد بگیری؟؟
    • مهدی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      11 0
      احسنت...این افساد طلب ها قالب را می گیرند و به محتوی بی توجه...آخه توی آمریکا پرست چه نسبتی با امام شهدا داری؟ تو بهتر بری با پسرکت پول واردات آرد نان مردم را که خیلی مخفیانه گرون شده بشمری .....!!!!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    20 0
    اقای حجاریان کار پاکان را قیاس با خود مگیر گرچه باشد در نوشتن شیر شیر از نظر فقه سیاسی امام خمینی ره یقینا افراد و جریاناتی مثل شما که خروج بر نظام اسلامی کرده اید و قصد براندازی نظام اسلامی را دارید " مفسد فی الارض " هستید . نظام مقدس جمهوری اسلامی طی 4 دهه گذشته نشان داده است که شرح صدر و قابلیت پذیرش هرگونه نقد منصفانه و وطرح مصلحانه را دارد ولی شما و دوستانتان بهتر میدانید که چه نقشه ای در سر دارید مسئله شما مسئله نقد و اصلاح نیست مسئله براندازی نظام اسلامی و جایگزین کردن نظامی مبتنی بر اموزه های الحادی لیبرلیسم امریکایی - انگلیسی است . و قرار دادن ایران در محور تصمیمات و سیاستها و ولایت امریکا است . جریان فکری مقابل نظام اسلامی که شدیدا طرفدار غرب و بخصوص امریکا است طی چهل سال گذشته در قالبهای مختلف و متنوع و اسمها و ایسمهای گوناگون چپی و راستی از معمم و کلاهی و کرباتی به قول اصحاب رسانه از سروش تا گوگوش انواع فتنه های نظامی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی را برای براندازی نظام انجام دادید و میلیاردها دلار بیت المال را به هدر داده و جان انسانهای زیادی را گرفته اید . جریان متحجرانه و خشن و غربگرا و نفوذی در انقلاب اسلامی اعم ار نهضت ازادی و مجاهدین خلق و مجاهدین انقلاب و مشارکتی ها وا نجمن حجتیه و... شما هیچگاه منافع ملی و اسلامی و مصالح مردم وعزت ایران را در نظر نداشته و نخواهید داشت . شما اموزه ها و مبانی فقهی و فلسفی و اخلاقی و بنیادهای فکری امام خمینی ره و انقلاب ( اسلام سیاسی ) و به تعبیر امام اسلام ناب محمدی (ص) را در حلقه کیان به چالش کشیدید و برای براندازی و تغییر نظام به تئوری پردازی پرداختید و بخشی از انها در دولتهای سازندگی و اصلاحات و اعتدال و بخش دیگر را را در فتنه های خشن و خونین دهه های گذشته به ازمایش و اجرا گذاشتید و عملیاتی کردید . ولی به یاری خداوند و عنایت امام عصر عج (که اخیرا بعضی دوستان و یاران حمام و گلستان شما وجود مقدس امام حاضر موعود را انکار میکنند ) شکست خوردید و مفتضح شدید و از این پس هم مفتضح تر خواهید شد گرچه مثل اوایل دهه 60 ده ها هزار بیگناه را قربانی کنید .
  • AT ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 6
    پدران ما نه وکیل ما‏‎ ‎‏بوده اند نه ولیّ ما بودند، هیچی نبودند آنها هم؛ آن وقت اکثر مردم‏‎ ‎‏نبودند در خارج تا اینکه پدرانشان یک کاری برایشان بکنند؛‏‎ ‎‏بنابراین به چه دلیل الآن محمدرضاخان به حَسَب قانون اساسی،‏‎ ‎‏به حَسَب همین قانون که «موهبت الهی» است که مردم می دهند به‏‎ ‎‏شاه، خوب از ایشان ما می پرسیم که کدام مردم به شما همچو رأیی‏‎ ‎‏دادند؟ شما خودتان قبول دارید که این رأی را به پدر شما دادند
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    10 0
    خدایا شر این اصلاحات رو از سر ملت کم کن.خدایا این ۸ روز هم به خیر بگذرون. ملت دیگه اعصاب ندارن.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    11 0
    چقدر این افساد طلبان پست فطرتو بیحیاهستند .اگه انکار خورشید بنفع اربابشون ویا جیب خودشون باشه براحتی بامغلطه کاری انکارش میکنن. بدون اینکه حتی خودشون خندشون بگیره .دقیقا حرفای این کارشناس اقتصاد نما انسانو یاد بهانه معاویه برای کشتن عمار میندازه.دقیق=ممکنه گرانیها عمدی باشه .اما یقینا ازطرف دولت انگلیس دوسته.جهت وادار کردن ملت برای شورش وکاسبی افساد طلبان ازین اب گل الود . اینها ارزوی براندازی دارن . خداوندو شاکریم که مطمنا این ارزورو بگور خواهند برد
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    16 0
    حالا!! بعد از سه بار شکست خوردن در انتخابات مجلس و شورا و ریاست جمهوری اقایان میفرمایند کاری با صندوق رأی ندارند ؛)) / پس این صف عریض و طویل ثبت نام اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری برای چه بود !؟ ؛)) / یا مثلا ادعایی که برخی از این حضرات میکردند که دولت روحانی مدیون حمایت های انتخاباتی اصلاح طلبان است و سهم خواهی میکردند و... اینها نشان دهنده این است که اتفاقا اصلاح طلبان نانشون تو روغن صندوق رأی و انتخابات و پیروزی فرد مورد نظر خودشون بوده / همین الان هم بعد از اعلام ی رئیسی در مورد تشکیل دولت فراجناحی اصلاح طلبان جزو اولین کسانی بودند که در صف پست و مقام گرفتن در دولت ی رئیسی ایستادند و همچنان ایستاده اند / و از این نظر که بعد از انتخابات منافع حزبی شون براشون مهمه و صندوق رأی مردم براشون مهم نبوده و نیست راست میگن اینها همچنان بدنبال منافع حزبی و شخصی شون هستند و بخاطر همین هم دنبال نفوذ و پست و مقام گرفتن در دولت ی رئیسی هستند /در واقع صندوق رأی و مردم برای این اصلاح طلبان تا قبل از انتخابات مهم بوده بعداز انتخابات فارغ از نتیجه انتخابات که فرد پیروز از خودشون و حزبشون باشه یا نباشه مردم و رأی شون رو زود فراموش کردند و برخلاف منافع مردم و کشور تا تونستند قدم برداشتند سابقه اینها پرواضح است و انکار پذیر نیست / صندوق رأی و رأی مردم برای اینها تا قبل از اعلام نتیجه انتخابات مهم است اما بعد از انتخابات مردم و منافع مردم را در تصمیم گیریهایشان کنار گذاشتند و میگذارند / فسادهای فامیلی در دولت ی روحانی ( برادر رئیس جمهور ، برادر معاون اول رئیس جمهور ، دختر مظلوم وزیر سابق اموزش و پرورش ، دختر مظلوم !! وزیر سابق صمت، داماد وزیر رفاه فعلی ، پسر برادر معاون وزیر امور خارجه وو... ) ناشی از همین اهمیت نداشتن منافع مردم و رأی مردم و صندوق رأی برای اصلاح طلبان است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    پس جناب حجاریان شما اشتباه کردی انقلاب کردی.
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 0
    خودت واعمال کثیفت را با امام مقایسه نکن
  • ْسلام IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    آقای اژه ای ،‌ 3 ساله که منزلم بدلیل گودبرداری همسایه ،‌تخریب شده ،‌حکم محکومیت مالی آنان را گرفته ام اما هنوز نتوانستم به مبلغ خسارات را که هر ساعت ارزشش کم می شود ،‌ را دریافت کنم به داد دادگاه هایتان برسید ،‌غوغاست
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    11 0
    .... خودش را با امام مقایسه می کند ؟ !!!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 9
    شما اصلاح طلبان را فاسد می دانید و هیچ اهمیتی به طرفدارانشان نمی دهید و از طرفی انتظار دارید آنها به شما رای بدهند. شما با افراطی گری روز به روز کشور را در بن بست بیشتری قرار می دهید. می توان دیندار بود و در عین حال با جهان در جنگ نبود به کشورهای دیگر مانند، مالزی ، اندونزی نگاه کنید شما بخاطر نمایش غلط از دین روز به روز مردم را از دین، زده می کنید .
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 0
    به کجا رسیدیم که یک ... به اصطلاح نظریه پرداز و مغز متفکر اصلاحاتی برای ما نسخه میپیچد، ... به خدا همین آقا بانی تمام فتنه ها تو کشوره، و ازاد داره هر غلطی بخواهد میکه و کسی کارش نداره
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 1
    این حرفهای فتنه گران دو ریال هم نمی ارزد. شماها بروید تکرار کنید بی عرضه های مرفه ویلا نشین لواسان و حومه.
  • امیرو IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 0
    صحبتم با حجاریان این مهره سوخته است آقای حجاریان بس است دیگر. برو به به گوشه ای و فعلاً هیچ حرفی نزن. سکوت کن و به دوران پر اشتباه اصلاحات اندیشه کن. شاید راهی برای کنترل خشم مردم از خودتون پیدا کنید.
  • سید محسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    این افسادطلبان که در این تجربه سی ساله شون جز مخالفت با فرامین مرحوم امام مگه کار دیگه ائی هم کردند؟ اینکه حالا برای توجیه آخرین شکست شون از رهنمودهای قبل از انقلاب ایشان مستمسک میسازن، بدین مفهومه که بدجوری در سرازیری قرار گرفتند .
  • حسین زاده IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    این حجاریان با این همه ادعای روشنفکری و چیز فهمی؛ هیچوقت فکر کرده که جایگاهش در دل و ذهن و فکر مردم ایران کجاست و ارزش و وزنش چقدر است؟؟!!!
  • سعید IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    ... مثل کمباین اسرار محرمانه حکومتی در رکن ۲ ارتش جمع آوری کرد و به هم سلکان یهودی صهیونیست خود تحویل داد، .... هم در مافیای اقتصادی و هم در مافیای سیاسی یهودی بهایی نقش فعال دارد خصوصا در تخریب خودکفایی گندم و واردات آن.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    آقای حجریان !! آیا زمان شاه به مرده سیاسی مثل شما اجازه میدادند هزاران تن گندم با ارز رانتی این مملکت وارد کند و از سود باد آورده و شبه ناک آن استفاده کند ؟؟ !!
  • فهیم IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    8 0
    حجاریان امتیاز واردات گندم از گرفته میشود حالا تطام را قبول ندارید .ما نه لگو من.چون مردم تفکر ذلت بار شما را شناختند امثال شما ذلیل هستید همینکه مردم شما را از صحنه حاکمیت کنار گذاشتند شدید دشمن نظام . بروید هر غلطی می خوا هید بکنید ارباب شما هیچ علطی نکرد
  • معلم SC ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 1
    مرحوم امام به خاطر اسلام‌وخداباشاه مزدور امریکاوبیگانه،مبارزه کردند,شما غربگدایان به خاطر غرب با میهن مادشمنی میکنیدوحتی درنهایت بی شرمی بعد ازشکستهای ورزشی ایران جشن میگیرید.قیاس مع الفارق کردی ای ضدانقلاب داخل نشین
  • كريم IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    باز اين آدم .... يك غلطي كرد و شما هم در وبسايت معتبرتان گذاشتيد تا مايه خرد شدن اعصاب ما بشود. شما هر كاري بكنيد اينها آدم بشو نيستند. اين بيان قرآن كريم از آیات اوليه سوره مباركه بقره است.
  • DE ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    اقای حجاریان با این کارنامه ناکارامد خودتان صندوق رای رو درو وتارو مار کردید. مردم با این کارنامه ناکارامد دوستان شما نمی ایند اختیار زندگیشان رو کالت شون رو به دست امثال شما فتنه گران و مدافع منافع غرب بسپرن. داشتن رای مردم شایستگی ودلسوزی میخواد. بخودتان تبریک بگید باناکارامدگی باعث ریزش رای شدید. خود کرده را چاره نیست!
  • DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 0
    حجا... سلطان قلب هاست تمام حقایق و اخبار را قلب و وارونه و جعل میکنه .سلطان قلبها تو هستی تو هستی - دستان ابلیس تو از پشت ببستی / از انعام وحشی چرا کمتر هستی ....مرگت بیاید که پَستی که پَستی ....واداده و غرب وحشی پرستی .....ای کله پوک زن به سر تو دودستی ...داخل آدمی ؟تو که هستی ..... از کم بود و عقده نرستی نرستی ....ای کله خالی .....فکر کردی مالی؟؟
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 0
      هزاران + عالی عالی دمت گرم پوزه این عصر حجری رو ....مشرق تو هم هروقت خواستی خبری ازین مفلوک مفتخور یهودی بهایی بذاری لطفا قیافه نحسشو شطرنجی کن حالت تهوع بهمون دست میده
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 0
    اینجور افراد نااهل رو باید طرد کرد و نباید وقت گرانبها رو براشون صرف کنیم.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    حجاریان از رانت گندم چه خبر امسال به همت دولت روحانی هر چه می خواهی گندم وارد کن
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    5 0
    اقای حجاریان ماشمارا برعکس کاری میکنیم که به غلط کردن بیفتین
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    امام اگه کاری با صندوق در زمان شاه نداشت یک روز هم از شاه حقوق نگرفت شما که کل ایل و تبارتون تو نظام جمهوری اسلامی پست و مقام دارن و دارند .... واسه هفت نسلتونم از سفره انقلاب برداشتید حالا میگید با صندوق کاری ندارید؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    می دونستیم آدم عوضی ای هستید آقای حجاریان دیگه نیاز به علنی گفتن نبود
  • غلامرضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    ایشان منافع ملی را در حقیقت زنجیر به پا حس میکنند، و به نوعی محدودیت میدانند، حتما اسلام را هم زنجیر به گردن، اینها باید قلب و جان باشند، نمیدانم با زنجیر منافع ملی به پا چطور حرکت خواهند، کرد. حتما منافع شخصی و..... آزاد و عرصه جولان خواهند بود، تمام فکر و ذکرت بایستی منافع ملی باشد، باید با آن پرواز کنی، نه اینکه آن را به پایت زنجیر کنی، بگذار قوی شود، زندانیش نکن،........ رای ها هم تا حالا خوب بودند و خوب جمع میکردید، حالا بد شده و......
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    دیدگاه دکتر راغفر بسیار درست است، امیدوارم جناب آقای رئیسی و تیم شان به این نظرات کارشناسی دقیق پیگیری نمایند. آقای رئیسی به این دلیل از قوه قضاییه به قوه مجریه آمد که دست ایشان در قوه مجریه در مبارزه با فساد بازتر است، مشکل اصلی ما فساد دولتمردان و شبکه های مافیای قدرت و ثروت پشتیبان و همراه آن است، اگر آقای رئیسی و تیمش جلوی آن نیایستد و مشکلات کشور تا چهار سال آینده ادامه پیدا کند ، گسست های اجتماعی و پس از آن سیاسی در جامعه بیشتر خواهد شد، و آقای رئیسی پس از چهار سال چه جوابی به مردم دارد بگوید؟ مطمئنا کسانیکه خیرخواه کشور نیستند همه تلاششان را برای شکست اقدامات دولت رئیسی انجام خواهند داد، ایشان از همان ابتدا باید با دولتی جهادی به صحنه بیاید. البته منظور از دولت جهادی دولت شعاری و پر سر و صدا که ما چنان می کنیم و چنان می کنیم..یا دولت بگم و بگم نیست..دولت جهادی یک دولت انقلابی است..دولتی است که تحت تأثیر باندهای فاسد ثروت و قدرت قرار نمی گیرد ، آرام و با منطق و با کارشناسی و با روحیه جهادی مشکلات کشور را حل می کند و حفره های نفوذ فساد و نفوذی را می بندد..
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    حجاریان پاسخگوی اعمالش باشه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    انشاء الله خود امام دودمان شما را به باد دهد که کلام او را تحریف می کنید یا از روی لج از امام استفاده می کنید تا دلدادگانشان داغ دار شوند
  • احمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    ازنظراصلاح طلبها فقط آنها باید رای بیاورند گرنه دموکراسی نیست حتی اگرمثل سال 88 که احمدی نژاد11 میلیون رای بیشتر د اشته باشه تقلب خطاب میشه
  • محمد IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    من همیشه که حجاریان رو میبینم به این فکر میکنم که در جهنم جاودانه هست یا اینکه خلاصی داره. از اونجایی که یه نقطه نور هم توش دیده نمیشه بعید میدونم خلاصی داشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس