نشست

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که فردا جمعه نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در پی وخامت اوضاع این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، «گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اظهارداشت که نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره افزایش خشونت‌ها و بررسی اوضاع وخیم این کشور فردا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود که دولت افغانستان امیدوار است که در نشست سازمان ملل تصمیمی گرفته شود که در بهبود اوضاع و روند صلح در افغانستان تاثیرگذار باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت که کشورهای جهان اکنون متوجه هستند که اوضاع در افغانستان وخیم شده است.

هیواد همچنین تصریح کرد که ادامه همکاری جامعه جهانی با نیروهای امنیتی افغانستان، پشتیبانی هوایی و حمایت از برنامه شش ماهه امنیتی که اشرف غنی پیشنهاد کرده بود نیز از خواسته‌هایی است که دولت افغانستان در نشست شورای امنیت مطرح خواهد کرد.

به گزارش بی. بی. سی، «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان پیش‌تر در تماس با «اس‌جی شنکر» همتای هندی خود با تشریح وضعیت کنونی افغانستان خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیتی سازمان ملل با محوریت مسایل افغانستان شده بود.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، اتمر تاکید کرده بود که تبعات جنگ افغانستان بر ثبات، امنیت و رفاه منطقه تاثیر خواهد گذاشت و در نشست شورای امنیت سازمان ملل باید توجه ویژه‌ای به توقف سریع خشونت‌ها و موفقیت مذاکرات صلح شود.

گفتنی است که هند در حال حاضر ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد و دهلی‌نو و کابل نیز ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    متاسفانه آینده افغانستان روشن نیست . مردم بسیار نگران و دارای مشکلات عدیده . هستند . دو طرف شرط هائی گذاشتند که انگار در بسته . بیشترین نگرانی. از حضور تروریست ها. مانند سابق در این وضعیت بلبشو . که قصدشان پیروی از دشمنان افغانستان و ملل منطقه . بمنظور ناامنی که در مثل سوریه تجربه شد . و متاسفانه هر دو سو امروز با سماجتشان و کنار نیامدن . زمینه را برای آنها فراهم میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس