کد خبر 1254676
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
کدام خوراکی ها کاهش دهنده علائم روده تحریک پذیر هستند

علائم سندرم روده تحریک پذیر شامل درد شکمی، یبوست، اسهال و نفخ است که همه می توانند ناشی از مصرف برخی غذاهای خاص باشند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی اکسپرس، در حالی که شرایط در هر فرد مبتلا به این سندرم متفاوت است، غذاهای سرخ شده، لبنیات و الکل همگی می‌توانند علائم را بدتر کنند و باید با وعده‌های غذایی آسان هضم، جایگزین شوند.

گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی مملو از پروتئین است که به راحتی قابل هضم است و توسط باکتری‌های روده تخمیر نمی‌شود، به این معنی که وقتی گاز بدن تجزیه می‌شود گاز روده تولید نمی‌شود.

گوشت مرغ، بوقلمون و گوشت گاو بدون چربی همگی حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند.

ماهی سرشار از اُمگا ۳

اُمگا ۳ یک ضد التهاب است و با توجه به اینکه التهاب یکی از علل اصلی درد در سندرم روده تحریک پذیر است، افزایش مصرف به احتمال زیاد به کاهش علائم کمک می‌کند.

اُمگا ۳ به ویژه در غذاهای دریایی و به ویژه در ماهی‌ها به وفور یافت می‌شود. بهترین منابع امگا ۳ در ماهی شامل ماهی کاد سیاه، ماهی خال مخالی، قزل آلای رنگین کمان، ساردین و ماهی آزاد است.

مغزیجات آجیلی

آجیل‌ها منبع خوبی از فیبر، پروتئین و اسیدهای اُمگا ۳ هستند که آنها را به یکی از مؤثرترین غذاها برای کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر تبدیل می‌کند.

آنها همچنین حاوی چربی‌های اشباع نشده هستند که می‌توانند به کاهش کلسترول و متعادل سازی فلور روده کمک کنند. بادام، فندق، گردو آمریکایی و دانه کاج همه برای این عارضه عالی هستند.

دانه‌ها

دانه‌ها و تخمه‌ها دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای امگا ۳ هستند، بنابراین برای علائم روده تحریک پذیر شامل یبوست، بسیار خوب است.

دانه چیا و دانه کتان هر دو به حرکت روده کمک می‌کنند و می‌توان آنها را به راحتی روی غذاهای دیگر پاشید. تخمه کدو و آفتابگردان هر دو به کاهش یبوست ناشی از این سندرم کمک می‌کند.

غذاهای حاوی مخمر

غذاهای تخمیر شده حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک طبیعی هستند؛ باکتری‌هایی که به روده در فرآوری غذا کمک می‌کنند.

این مواد مغذی را می‌توان از غذاهای تخمیر شده مانند ترشی کلم، کیمچی و ماست دریافت کرد.

نوشیدنی‌های تخمیر شده نیز دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند. دو مورد از رایج‌ترین آنها، کفیر و کامبوچا هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق خدا خیرت بده نیم کیلو بادم شده به اندازه قیمت 1 گرم طلا 18عیار،دوسال قبل/40 دانه پسته داخل ی کاسه یکبارمصرف میشه 100 هزار تومن..بازاروحشتتاکه آجیل که دیگه شده عتیقه..تخمه افتاب گردان پارسال کیلویی 10هزار تومن امسال 40 هزارتومن.هرکس هرقیمتی دلش بخواد میده..عدس گرفتم هفته قبل 35 هزار دیشب شده،39،500هزارتومن خدابراشون نسازه..
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    اینها خیلی خوبند ولی باور کن پول نداریم خیلی گرون هستند من که یک نفرم فقط سرفه جوی باید داشته باشم پس با این خبرها دردم را زیاد نکنید قبلا حتما استفاده میکردم ولی الان نمی تونم .
  • اقدس هاتفی نیا IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    خسته نباشین با دادن این دانستنی ها واقعا اطلاعات عمومی ملت بالا می ره ولی کاش لحاظ بشه اگر کسی مشکلات مثلا روده داشته باشه ولی نتونه مایحتاجشو تامین بکنه ففط نمک رو زخمش پاشیده میشه وهیچ کمکی بهش نمی کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس