کد خبر 1254472
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
دیدار

وزیر خارجه کویت به نمایندگی از دولت این کشور در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، «شیخ احمد ناصر الصباح» وزیر امور خارجه کویت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان شرکت می‌کند.

وزیر خارجه کویت قرار است فردا (پنجشنبه) و پیش از مراسم تحلیف با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سالجاری در سفر به چند کشور منطقه به کویت نیز رفت و در دیدار با همتای کویتی خود ضمن مرور روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، خواست کشورمان برای توسعه روابط در ابعاد مختلف را به آگاهی همتای کویتی خود رساند.

ظریف با تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ترتیبات منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه، بر ضرورت اتکا کشورها به ظرفیت های خود برای دستیابی به همکاری‌های سازنده و ثبات بخش تاکید کرد.

شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی خواند و ظرفیت روابط فیمابین را از سطح موجود بالاتر خواند و آمادگی کویت برای گسترش همکاری‌ها و همچنین تبادل هیأت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه کویت در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می‌کند

ظریف و همتای کویتی خرداد ماه سال جاری نیز در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا نیز با یکدیگر دیدار و درباره تحولات دوجانبه و مسائل منطقه از جمله اوضاع یمن، عراق، سوریه و لیبی به گفت‌وگو پرداختند. دو وزیر به مناسبت عید سعید قربان نیز تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند.

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت هم پیش از این پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته بود.

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان نیز به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم دیروز (سه‌شنبه) وارد تهران شد. وزیر خارجه عمان در دیدار با همتای ایرانی خود با بیان این‌که سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است، گفت: این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم است و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب قرار است ساعت  ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گفتنی است تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وزیر خارجه کویت در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می‌کند

همچنین روسای و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو،  سیکا و D۸ که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، برای حضور اعلام آمادگی کردند.

وزیر خارجه بوسنی، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیسی به تهران آمده‌اند امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با ظریف دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس