کد خبر 1253562
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
رومانی

در پی طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه کشتی «مرسر استریت»، سفیر رومانی در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش مشرق،  در پی طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه کشتی «مرسر استریت»، سفیر رومانی در تهران امروز (دوشنبه) به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این دیدار دستیار وزیر و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپا با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه رومانی، طرح اتهامات واهی و نامتعبر علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد وجاهت قانونی و غیرقابل قبول برشمرد و از سفیر خواست تا مراتب ناخرسندی و اعتراض شدید کشورمان در این خصوص را به مقامات کشور متبوع خود اعلام کند.

همچنین با اشاره به هدف برخی از کشورهای ثالث برای ایجاد نا امنی و آشوب در محیط بین المللی از طریق ساماندهی این قبیل اقدامات و لزوم هوشیاری نسبت به توطئه این کشورها، بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اهمیت تامین امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و آبهای بین المللی تاکید شد.

سفیر رومانی در این جریان این احضار تاکید کرد که نکات مطروحه در جلسه و مراتب اعتراض کشورمان را به فوریت به بخارست منعکس خواهد کرد.

لازم به ذکر است امروز نیز کاردار انگلیس در تهران در پی اتهامات بی اساس وزیر خارجه این کشور به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

ارتش آمریکا نیز روز شنبه اعلام کرد کارشناسان مواد منفجره نیروی دریایی آمریکا معتقدند نفتکش رژیم صهیونیستی نزدیک سواحل عمان در دریای مکران هدف یک حمله پهپادی قرار گرفته است.

بعد از اعلام اینکه کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان متعلق به رژیم صهیونیستی بوده، شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام مِرسِر استریت، در پی حمله به آن، کشته شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه‌ای برای بررسی این حمله شده است.رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند تل‌آویو خواستار آن است که ایران را به دلیل وقوع این حمله تحت فشار بین‌المللی قرار دهد. (اینجا بخوانید)

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که رژیم صهیونیستی از اتهام زنی های واهی دست بردارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AM ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 3
    خود زنی های پی در پی دشمن برا بسیج کردن افکار عمومی و بین الملل را برا هم یاری از او علیه ایران بازم توطئه چینی شان ماننده گذشته نقش بر آب خواهد شد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس