روسیه

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس و آمریکا علیه ایران در خصوص حادثه رخ داده برای کشتی صهیونیستی، ادعاهای آن‌ها را متناقض خواند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی ضمن اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس و آمریکا علیه ایران در خصوص حادثه رخ‌داده برای کشتی صهیونیستی، آن‌ها را متناقض خواند.

وی در این خصوص نوشت: متوجه تناقض در بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و وزارت خارجه انگلیس در اول اوت (دهم مرداد) در خصوص حمله به «مرسر استریت» شدید؟ آمریکا: «ما اطمینان داریم ایران این حمله را انجام داده است.» انگلیس محتاط‌تر بود: «به احتمال زیاد (ایران این اقدام را انجام داده است)».

این دیپلمات روس در ادامه پرسید: چه چیزی پشت این مسئله قرار دارد؟

پیش‌تر سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص این تناقض‌گویی گفته بود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

بعد از تکرار اتهامات وزیر خارجه انگلیس با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ضمن محکوم کردن اتهامات بی‌اساس درباره نفتکش صهیونیستی خطاب به آنها تصریح کرد: هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ می‌دهیم.

تهران همچنین کاردار انگلیس را در اعتراض به اتهامات وزیر خارجه این کشور علیه ایران به وزارت امور خارجه احضار کرد.

بعد از اعلام اینکه کشتی هدف قرار گرفته شده در روز ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) در دریای عمان متعلق به رژیم صهیونیستی بوده، شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام مرسر استریت، در پی حمله به آن کشته شدند. ارتش آمریکا هم روز شنبه ادعا کرد کارشناسان مواد منفجره نیروی دریایی آمریکا معتقدند نفتکش رژیم صهیونیستی نزدیک سواحل عمان در دریای مکران هدف یک حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش منابع خبری، رژیم صهیونیستی دیروز از شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه‌ای برای بررسی این حمله شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند تل‌آویو خواستار آن است که ایران را به دلیل وقوع این حمله تحت فشار بین‌المللی قرار دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • a IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    کشتی اسقاطیلی بوده اما تبعه انگلیس کشته شده این یه نقشه روباهه برا کشاندن پای امریکا و انگل لستان به جنگ با ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس