کد خبر 1253403
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
شاخص بورس ۲ هزار واحد اصلاح کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش مشرق، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۷۴۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۴۶۲میلیارد تومان در بیش از ۶۸۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲هزار و ۳۴۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۷هزار و ۸۹۹واحد قرار گرفت.

بیشتربخوانید:

یک شرکت فلزی دیگر به جمع فرابورسی‌ها پیوست

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ایران خودرو و سرمایه‌گذاری غدیر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۸۹واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۵۷واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۳۱واحد، آزاد شناور ۷۱۰واحد و شاخص‌ بازار اول ۳۶۷۹ واحد افت و شاخص بازار دوم ۱۳۹۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۹۴۶میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۳۴میلیارد تومان در ۳۶۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۸۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۸۷۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، بانک دی و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، بیمه تجارت نو و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس