کد خبر 1142283
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
بورس نمایه

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۹هزارواحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۲۱هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۷۲۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸هزار و ۵۷۹میلیارد تومان در بیش از ۹۳۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۹هزار و ۱۱۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۲۱هزار و ۵۷واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نمادهای تاثیرگذار امروز در بازار بورس

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و سایر اشخاص بورس انرژی با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۳۸۳واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۶واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۰واحد، آزاد شناور ۸۴۹۰واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۸۱۶۳ و ۱۲۵۸۸ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۳۹میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۷۸میلیارد تومان در ۴۰۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۵هزار و ۵۹۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس