وزیر راه

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است که نشان از اهتمام‌ دولت به زیرساخت‌های حمل و نقل است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاحیه آزادراه شهید سردار حجازی، اظهار داشت: در بخش بزرگراه‌ها از ۱۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ابتدای کار دولت به بالای ۲۰ هزار کیلومتربزرگراه‌ها رسیده‌ایم، در بخش آزادراه‌ها از ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر رسیده این ایم و خطوط ریلی نیز ۱۵ هزار کیلومتر اضافه شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این میزان نشان از حرکت به  سمت شکوفایی و توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است.

وی افزود: این دستاورد بزرگ است و منجر شده که بسیاری از تلفات کاسته شود، وزارت راه‌ و شهرسازی شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کنند چون درگیر زندگی و برای ما مهم است که زیر ساخت‌های حمل و نقل  اگر همت استاندار و دستور شریعتمداری به صندوق بازنشستگی کشوری نبود؛ این مشکل با این سرعت به اتمام‌نمی‌رسید.

اسلامی ادامه داد: این حجم از عملکرد در این شرایط که سخت‌ترین شرایط تاریخی کشور بوده است، نشان می‌دهد کمبودها در مقابل توکل بر خدا و اراده ملت  ذلیل است.

وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه شهید سردار حجازی، افزود: برغم ۲ دهه پیشرفت‌های خوبی شده است و در عرض یک و نیم سال ۴۰ درصد پروژه رشد داشته است.

وی ادامه داد؛ انسان نیازمند عمل صالح است و یکی از مصادیق آن راه سالم و امن برای مردم ایجاد کردن است و مایه خیرات و برکات دنیوی و اخروی است.

اسلامی گفت: عزت و شرف ما در گرو خدمت به مردم است و هر کس در هر جایگاهی قرار می‌گیرد باید به‌گونه‌ای عمل کند که بیشترین خدمت را داشته باشد.

تکمیل آزادراه شهید سردار حجازی به عنوان حلقه مفقوده آزادراه شمال - جنوب کشور، تسهیل حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، بوشهر، کهکیلویه‌وبویراحمد را به همراه دارد که هزینه این بخش از پروژه یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است و هزینه کل ۶۳ کیلومتر آن ۱۱هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    اصفهان شیراز افتتاح میشد جنوب با شمال دو نیم ساعت نزدیکتر میسد ولی نشد
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    تو خواب افتتاح میکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس