استقرار

نیروی هوافضای روسیه برای مستحکم‌تر کردن لایه‌های دفاعی خود تا چندی دیگر 10 آتشبار از سامانه قدرتمند اس-500 به خدمت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، ارتش روسیه قصد دارد با استقرار ۱۰ آتشبار از سامانه قدرتمند دفاع موشکی اس-۵۰۰ خطوط پدافندی خود را بیشتر از قبل مستحکم کند.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» به نقل از خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه سفارش این تعداد سامانه اس-۵۰۰  را به شرکت «آلماز آنتی» داده است. یک مقام نظامی دولت روسیه گفت که  وزارت دفاع روسیه قراردادی برای ارسال بیش از ۱۰ سامانه اس-۵۰۰  به نیروهای هوافضا امضا کرد.

در حال حاضر آزمایش‌های اس-۵۰۰ در جنوب روسیه در حال انجام است. این مقام نظامی روس  گفت که انتظار می رود که این آزمایش‌ها اواخر سال ۲۰۲۱ به پایان برسد.

«سرگئی باباکوف» فرمانده نیروهای دفاع موشکی نیروهای هوافضای روسیه، در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» متعلق به وزارت دفاع روسیه گفت: «در حال حاضر تعدادی آزمایش با پرتاب‌های رزمی انجام شده است. موشکهای هدایت شونده این سامانه با موفقیت به اهداف هوایی برخورد کردند.»

نوع فعلی  این سامانه  زمینی است و در صورت لزوم  می‌تواند برای نیروی دریایی نیز کاربرد داشته باشد. نسخه دریایی اس-۵۰۰ می تواند از الگوی توسعه مشابه اس-۳۰۰ و اس- ۴۰۰  برخوردار باشد.

یک مقام ارشد نظامی روس گفت که سامانه اس-۵۰۰ هرگونه جنگ افزار ابرفراصوت را شناسایی و منهدم می‌کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس ۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس ۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس