کشتی اسرائیلی

صهیونیست‌ها مدعی هستند که در این حمله هیچ تبعه اسرائیلی آسیب ندیده است که با توجه به هدف قرار گرفتن محل اصلی تجمع خدمه کشتی جای شک و تردید بسیاری دارد.

سرویس جهان مشرق _ در واپسین ساعات شب ۲۹ جولای ۲۰۲۱ میلادی یک فروند نفتکش ۲۸ هزار تنی تحت مالکیت رژیم صهیونیستی با نام MERCER STREET در آبهای دریای عرب و شرق سواحل کشور عمان هدف حمله قرار گرفت.

این پنجمین کشتی تحت مالکیت شرکت‌های تجاری رژیم صهیونیستی است که از ماه فوریه سال جاری میلادی تا کنون در محدوده آبهای خلیج فارس تا دریای عرب هدف حملات ناشناس قرار می‌گیرد. بد نیست نگاهی داشته باشیم به تاریخچه این حملات که به شرح زیر است:

پنجمین حمله به کشتی‌های اسرائیلی در ۵ ماه اخیر/ کابوس "تیرهای غیب" برای ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی +تصاویر
نقاط آبی رنگ؛ تاریخ و محل حملات به کشتی‌های اسرائیلی

۱ _ در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ میلادی کشتی تجاری Helios Ray متعلق به یک شرکت تجاری اسرائیلی که از مبدا بندر دمام عربستان به سوی سنگاپور در حال حرکت بود در آبهای دریای عمان هدف حمله قرار می‌گیرد.

۲ _ در روز ۲۴ مارس ۲۰۲۱ کشتی تجاری MV Lori تحت اجاره شرکت XT MANAGEMENT  رژیم صهیونیستی در شمال اقیانوس هند و نزدیکی آبهای دریای عمان هدف حمله قرار گرفته و دچار آسیب شدید در بخش داخلی می‌شود.

۳ _ در تاریخ ۱۳ آوریل کشتی hyperion RAY متعلق به کمپانی دریانوردی RAY اسرائیل در سواحل بندر الفجیره امارات هدف حمله موشکی قرار گرفته و دچار خسارات جدی می‌شود.

۴ _ روز ۳ جولای ۲۰۲۱ کشتی CSAV Tyndall که با پرچم لیبریا در حال حرکت از بندر جده عربستان به مقصد بندر جبل علی امارات بود که در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت. این کشتی متعلق به یک میلیاردر مشهور اسرائیلی به نام ایال عوفر بود.

۵ _ در آخرین مورد از حملات ثبت شده به ناوگان تجاری اسرائیل نیز، در شب ۲۹ جولای، نفتکش MERCER STREET تحت مالکیت اسرائیل در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از شهر مسقط پایتخت عمان و در آبهای دریای عرب هدف حمله پهپادی قرار می‌گیرد.

پنجمین حمله به کشتی‌های اسرائیلی در ۵ ماه اخیر/ کابوس "تیرهای غیب" برای ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی +تصاویر

این حمله بر خلاف موارد قبلی که پرتابه‌های مهاجم به سمت بدنه زیرین کشتی حمله ور می‌شدند، از ناحیه پل فرماندهی اصلی نفتکش هدف قرار گرفته و بر اساس ادعای منابع اسرائیلی منجر به کشته شدن ۲ تبعه غیر اسرائیلی از جمله کاپیتان کشتی اهل کشور رومانی و یک نیروی امنیتی انگلیسی شده است.

صهیونیست‌ها مدعی هستند که در این حمله هیچ تبعه اسرائیلی آسیب ندیده است که با توجه به هدف قرار گرفتن محل اصلی تجمع خدمه کشتی جای شک و تردید بسیاری دارد.

واکنش‌ها به حمله به نفتکش اسرائیلی

به مانند تمامی موارد قبلی حملات، در این حادثه نیز هیچ فرد، گروه یا کشوری مسئولیت حمله به کشتی صهیونیستی را بر عهده نگرفته است. به مانند همیشه مقامات و رسانه‌های اسرائیلی که دچار سردرگمی شدید شده‌اند، ایران را مسئول حملات به ناوگان تجاری اسرائیل معرفی کردند.

یائیر لاپید وزیر خارجه دولت نوپای رژیم صهیونیستی در سخنانی که حاکی از عصبانیت شدید وی بود در تماس تلفنی با وزیر خارجه انگلستان با مسئول دانستن ایران در این حمله از ضرورت «پاسخ سخت» به ایران سخن گفت.

پنجمین حمله به کشتی‌های اسرائیلی در ۵ ماه اخیر/ کابوس "تیرهای غیب" برای ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی +تصاویر

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا "سنتکام" بدون اشاره به جزئیات حادثه یا عامل حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نخستین ساعات روز ۳۰ جولای و در پاسخ به درخواست کمک نفتکش اسرائیلی اقدام به ارسال نیروی کمکی بر روی کشتی و اسکورت آن توسط ناوگروه USS Ronald Reagan و ناوشکن موسوم به USS Mitscher برای خروج از آبهای منطقه کرده است.

پنجمین حمله به کشتی‌های اسرائیلی در ۵ ماه اخیر/ کابوس "تیرهای غیب" برای ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی +تصاویر

تاثیر حملات دریایی بر عادی سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی

از آخرین روزهای حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید تا کنون، رژیم صهیونیستی با وساطت دولت امریکا طرحی را برای عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی و عربی در منطقه آغاز کرد که منجر به مذاکراتی با دولتهای کشورهایی نظیر امارات و بحرین در حاشیه خلیج فارس شد. این موضوع به نفسه موجب اعتراضات شدید و مخالفت گسترده در میان جامعه عربی و اسلامی و حتی مردم دو کشور فوق شد و به ویژه پس از ماجراهای محله شیخ جراح قدس و نبرد شمشیر قدس میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت غزه به اوج خود رسید.

بخش مهمی از برنامه عادی سازی روابط میان اسرائیل و این کشورها، برقراری خط تجاری دریایی و رفت و آمد آزادانه ناوگان تجاری کمپانی‌های اسرائیلی به بنادر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود؛ اما ۵ مورد از حملات ناشناس به کشتی های اسرائیلی در مدت تنها ۵ ماه از آغاز روابط میان این رژیم با کشورهایی نظیر امارات و بحرین نشان می‌دهد که قرار نیست طرح عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی به سادگی اجرا شده و به سایر دول عربی نیز گشترش یابد.

پنجمین حمله به کشتی‌های اسرائیلی در ۵ ماه اخیر/ کابوس "تیرهای غیب" برای ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی +تصاویر

در واقع تیرهای غیب شلیک شده از سوی طرفی ناشناس اما قدرتمند، که به خوبی و با برنامه ریزی دقیق بخش مهم و اقتصادی این طرح را هدف گرفته است نشان می‌دهد که قرار نیست به سادگی و در کوتاه مدت، آبهای منطقه خلیج فارس و دریای عمان به حیات خلوت رژیم صهیونیستی و عرصه جولان آنها تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    59 95
    با این حساب زدن مراکز هسته ای ایران و کشتی های ایرانی هم تیر غیب است! عجب تیر تو تیری شده. ولی الان دیگه مرداد رسیده و دیگه تیر گذشته. حالا اگه اونها پاسخ بدن شاید به مرداد برسیم.
    • DE ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      87 22
      تو خودشو ناراحن نکن از مرداد هم رد میشیم و انشالله به شهر یوری میرسیم
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      92 25
      انگار تیر غیب که میخوره به کشتی‌های اسرائیلی چند تا ترکشش هم میخوره به غربگداها و سعودی ها و یانکی ها و.... صداشون در میاد میان اینجا نق نق میکنن!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      79 18
      هرکس زده خوب کرده و خوب کرده چون کاراسراییل شده مثل کسی که صورتش بیاره جلو بگه بزن ! خوب میزنه وتو ای بی انصاف اسراییل به این کوچکی درعراق درلبنان دریمن وایران می‌کشه میزنه بعد نخور؟ یمن بخاک تبدیل شده اونوقت یک کشتی هم مهم شده اونم سرپاوقت خورده س ...وقتی آمریکاییهابرای رژیم صهیونیستی میمردن گذشته است . آنها درپیشگوییهای عهدعتیق میدانند وقتی بالای سرشان مس وزیرپایشان آهن باشد معنیش چیست ؟ خدا هم دشمن یهوداست . الاقلیلا
    • امیر IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      51 18
      هر وقت داغ کردی بشین توی تشت آب سرد
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      37 24
      شاید باورت نشه ولی اول اونا شروع کردن و اگه ما جواب نمیدادیم بیشتر میزدن
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      33 19
      ما که نزدیم ولی هرکی زده دستش طلا. ضمنا زدن مراکز هسته ای غیرقانونیست، ولی میخوان امتحان کنند بسم ا...
  • مهران IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    32 49
    کمی خجالت بکشید
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      41 16
      قاتلان زنان و کودکان فلسطینی و دانشمندان ایرانی و عراقی و سوری باید خجالت بکشند یا هلاک کنندگان مزدوران صهیونی؟!
  • آذربایجانی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    38 20
    امیدوارم دامنه این حملات گسترده تر و موشکهای شلیک شده با کلاهک قویتر بشوند تا صنعت دریانوردی رژیم اسرائیل دچار فروپاشی و اضمحلال بشه چون ناوگان دریایی قدرتمندی برای محافظت از کشتیهای خودش نداره و در منطقه دشمنان کمی هم نداره و نمیتونه از آبهای منطقه استفاده نکنه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    66 17
    وقتی عرب ها نام تاریخی خلیج فارس را زیرسوال می برند چرا شما دریای عمان و دریای عرب می نویسید که هر دوکمتر از دویست سال نامشان قدمت دارد. دریای مکران و دریای اریتره
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      30 6
      درود بر شما به نکته خوبی اشاره کردید
    • مجید IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      2 3
      ما اصلأ دریای عرب نداریم وهمچنین دریای عمان. دراصل دریای مکران ودریای سرخ هست.
  • GB ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    21 14
    واااای چقدر شما خفنید
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      8 4
      گر تو بهتر میزنی ، بستان بزن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    وزیر خارجه اسراییل از انتقام سخت حرف زده اما ملت ایران نه تنها نترسیده که خوشحال هم هست
    • FR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      3 1
      از کدوم ملت حرف میزنی بدبخت ملت ایران کلا از خونتون تشنه هستن خواب دیدی خیر باشه دیگه روحانی نیسته که گندکاریاتون بندارین گردنش
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    33 11
    تروریست کار ترسوها است
    • مهدی FR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      39 9
      کودک کشی، کار ترسوهاست.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      17 7
      تروریست کار اشرار و نامرد هاست
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      17 6
      و سردستهٔ همشون در جهان آمریکا و اسرائیل هستند!!!
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 2
      همش چسبیدید به اسراییل و امریکا عرضه دارید که ندارید مملکت را سرو سامان بدید نمیتوانید هری
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    31 9
    بالاخره یکی پیداشده توی دریاها عربده کشای صهیونیست رو بزنه هر کی هست دستش طلا
  • امیرو IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    42 10
    زیاد سخت نگیریدهر بلایی بر سر رژیم بچه کش اسرائیل باید آنرا باید جشن گرفت.شاد باشید با شعر طنز: "دوش ديدم كه ملائك در ميخانه زدند/ سر مرد كچلي را فر شش ماهه زدند"
  • AT ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    22 6
    این کشورهای عرب خلیج پارس هستند که با تشویق اهریمنِ مو زرد(ترامپ) پای رژیم ددمنش اسرائیل را به آبهای خلیج پارس و دریای مکران(عمان) باز کردند>>کشورهای خیانتکاری چون عربستان،بحرین و قطر
    • AT ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      13 3
      اشتباهی به جایی که بنویسم امارات نوشتم قطر
  • iran IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    12 3
    باید از این دست اتفاقات تیر غیب ادامه دار باشد کشتی های تجاری و یا جاسوسی صهیونیست ها جهودهای اشغالگر منطقه نباید در امنیت باشند ..
  • هادی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    11 4
    رژیم کودک کش سگیونیست بودجه اش را برای سال 2022 به طرز محسوسی افزایش داده است...گویا آنها هم می دانند که بر اساس اعداد ومحاسبات ریاضی قرآن کریم،سال 2022 برابر با 1401 شمسی و 1444 قمری سال مرگ ونابودی دولت متجاوز و غاصب یهود است...! به پایانت سلام کن قوم برگزیده!!
    • ثعلبه IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 2
      وقت تعیین نکن جناب
  • دلسوز IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    8 3
    صهیونیستها یک جریان خطرناک برای منطقه وجهان هستن چون مبانی اعتقادیشون مبتنی بر سروری قوم بنی اسرائیل بر جهانه..‌‌‌‌.!درطول تاریخ در هرکجا بودن توطئه میکردن و بخاطر همین مورد غضب جوامع مختلف قرار میگرفتن.‌‌‌...در عهد عتیق هدف از خلقت انسان نیست بلکه سروری قوم بنی اسرائیل...‌
  • دلسوز IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    9 3
    درعهدعتیق هدف ازخلقت انسان نیست بلکه سروری قوم بنی اسرائیل...‌با این مبانی اعتقادی صهیونیست برای جهان هم خطرناکه ‌‌‌‌...
  • mojtaba SE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    12 10
    فقط دریایی فارس ..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    9 20
    قصد بزرگ کردن قدرت اسرائیل را ندارم، ولی نیروهای نظامی ایران در منطقه جنوب کشور و مناطق حساس هسته ای باید در حالت آماده باش کامل باشند، سیاستمداران اسرائیلی جزء احمق ترین و دیوانه ترین افراد جهان هستند و هر لحظه ممکن است دستور اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران را صادر کنند، که احتمالش بعید است، اما باید در برابر چنین اقدامی کاملاً آماده بود تا میزان خسارات کم شود. کلاً در برابر یک ارتش کاملاً دیوانه و خارج از کنترل روبه رو هستیم. نباید دست کم گرفت.
    • KIAN71 IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 0
      قدوقواره این صحبتها نیستن! بخدا که این حرف شعار نیست، واقعا در قدوقواره تهدیدبزرگ و غلط بزرگ کردن نیستن، گول ظاهر کثیف و نجس‌شونو نخورید. اینها فقط ادای هار بودنو بلدن دربیارن وگرنه هارنیستن،هاری هم داشته باشن باز پادزهرشون دست ماس. #لعنت بر #سگیونیست
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    11 7
    اسرائیل هرروز مشغول به جنایت کردنه .آدم کشی و زمین دزدی و بمباران جزو برنامه روزانه این جماعت خبیثه ولی وقتیکه یه ضربه میخورند بلافاصله تبلیغات راه میندازند و میگن قوم یهود در خطره .
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 3
      ای اسرائیل آمریکا شدند دشمنان در کتاب قلعه حیوانات دشمن حراسی بابت رسیدن به ثروت ملی
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    10 3
    اسرائیل چندین دانشمند ما رو به طور ناجوانمردانه شهید کرده و رسماً هم مسئولیت اون رو به عهده گرفته ما منتظر مقابله به مثل هستیم و یادمون نرفته . از نظامیان مربوطه انتظار انتقام در شأن کشور ایران داریم.
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      3 0
      واقعا دانشمند بودند دانشمند تعریف خاصی دارد
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    7 4
    قابل پیش بینی بود. نخست وزیر قبلی اسراییل همیشه با مظلوم نمایی و حق بجانبی ترحم دنیا را بخود جلب کند، اما بنت با پررو نمایی و پرروگری می خواهد دنیا را جلب خود نماید. میگفت ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد. باید پرسید این را هم در کتاب مقدستان خواندید یا خیر. مرتب سعی دارد ایران را کشوری خطرناک جلوه دهد در حالی که مردم جهان اسراییل را خطر میدانند.
  • ع.ک IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 4
    علاوه برکشتیها دانشمندان مشهور اسراییلی را درسراسر جهان یواشکی سربه نیست کنید مثلا دانشمندان هسته ای اسراییل بایدبه خاطر شهادت محسن فخری زاده وشهدای هسته ای نابود وکشته شوندوزارت اطلاعات در برنامه قرار دهد
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 3
    اگر به نظر من باشه تا زمانی که اینها فشار به اقتصاد ایران رو گسترش میدهند، محاصره و تحریم رو جلو میبرند اگر بدون واکنش و هزینه باشد قطع به یقین شرایط را برای ما بد و بدتر میکنن.
  • عبدا.. IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 3
    استوانه های مقاومت درمنطقه خاورمیانه نبایداجازه حضوروترددبه هرگونه کشتی بجزحامل غذایادارو که وابسته یااجاره یامتعلق به رژیم جعلی وغاصب باشدبدهند.9/5/1400
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 2
    تیر غیبه دیگه ، خودش میداند به کجا باید بخوره. ادامه دار باشه یکهو تل آویو و حیفا هزاران تیر غیب رو سرشون فرود میاد.
  • GB ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 4
    هرکس زده دستش درد نکنه ، منتظر بعدی هستیم!!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 3
    ای ولا آفرین کار عزیزان خودمون بوده.شیر مادرتون حلال.واقعا گل کاشتید.در این دوره زمونه اگه بخواهیم جلو صهیونیست های گرگ صفت گوسفند باشیم خورده می شیم.بزنید قبل از اینکه بخواهند بزنند.تا پیروزی نهایی فقط یه ضربه شمشیر مونده.دعای امام زمان (ع)پشت و پناهتون
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    5 2
    لطف کشور ایران به سمت جنگ نکشونید، حمله تروریستی از جانب هر کشور و گروهی محکوم است
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 4
    باید اسرائیل را بمباران کرد
  • US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 3
    احسنت داری ایران من
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 3
    تا حساب برابر بشه هفت تا کشتی دیگه اسرائیلی باید به تیر غیب گرفتار بشن. چشم در برابر چشم که قانون خود یهودیهاست
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    لطفا اینو دیگه چاپ کنید علت اشتی اعراب با اسراییل خود ما هستیم اگر ما خودمان را قاطی دعوای انها نمی کردیم همچنان مثل سالها قبل دشمن قسم خورده هم بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس