کد خبر 1252591
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
موریتانی

رئیس جمهور موریتانی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد و خواست ملت این کشور را همراهی با آرمان فلسطین در آزادسازی قدس شریف دانست.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه القدس العربی، «محمد ولد شیخ غزوانی» درباره عادی سازی روابط نواکشوط با تل‌آویو گفت: بنده در این زمینه خواست و اراده ملت موریتانی را در نظر می‌گیریم. این ملت رابطه نزدیکی با آرمان‌های ملت فلسطین دارد.

رئیس جمهور موریتانی تصریح کرد: هیچ راه حلی برای مناقشه فلسطین وجود ندارد مگر اینکه دولت مستقل فلسطینی در قدس شرقی تشکیل شود و ملت فلسطین بتوانند یک کشور مستقل تاسیس کنند.

وی درباره از سرگیری روابط موریتانی با قطر گفت: دو طرف تصمیم گرفتند که روابط دوجانبه از سرگرفته شود و این کار انجام شد. این از سرگیری روابط خیلی آسان‌تر از آن چیزی بود که ما فکر می‌کردیم.

غزوانی درباره احتمال بازگشت رئیس جمهور سابق موریتانی از دوحه به نواکشوط گفت: ما در این زمینه صحبتی نکردیم و اصلا به موضوع فکر نکردیم. معاویه ولد طایع به خواست خود از موریتانی رفت و هر وقت تصمیم به بازگشت به کشور بگیرد، می‌تواند باز گردد.

به دنبال کودتای نظامی در سال ۱۳۸۴ معاویه ولد طایع  رئیس جمهور سابق موریتانی از قدرت برکنار شد. او در همان سال با ورود به دوحه از قطر پناهندگی سیاسی دریافت کرد.

لغو اعتبار نامه شبکه العربیه در الجزایر

وزارت ارتباطات الجزایر اعتبارنامه نمایندگی شبکه تلویزیونی العربیه در این کشور را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، وزارت ارتباطات الجزایر امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگی شبکه العربیه به دلیل رعایت نکردن اخلاق حرفه‌ای و ارائه اطلاعات نادرست و دستکاری شده، اعتبارنامه نمایندگی این شبکه در الجزایر لغو  شد.

شبکه العربیه که وابسته به عربستان سعودی است،   دومین شبکه تلویزیون ماهواره‌ای است که از خرداد ماه گذشته تاکنون اعتبار نامه آن لغو شده است.

شبکه فرانس ۲۴ در خرداد ماه گذشته به دلیل اقدامات غیرحرفه‌ای و خصمانه علیه الجزایر اعتبارنامه‌اش لغو شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    موریتانی وطن فروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس