کد خبر 1252345
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
تحریم نمایه

وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه لبنان استقبال کردند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه لبنان استقبال کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما از اعلام اتحادیه اروپا درباره رژیم تحریم‌های جدید برای پیشبرد پاسخگویی و اصلاحات در لبنان استقبال می‌کنیم. ما در کنار اتحادیه اروپا و مردم لبنان در خواسته‌هایشان می‌ایستیم که خواستار آن هستند که سران لبنان دولتی تشکیل دهند که متعهد و قادر به اجرای اصلاحات حساس باشد».

اتحادیه اروپا جمعه اعلام کرد ساز و کار قانونی لازم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌ها و نهادهای لبنان را تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید:

خیز اتحادیه اروپا برای تحریم شخصیت‌ها و نهادهای لبنان

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده چارچوب تدوین‌شده امکان تحریم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دخیل در تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در لبنان را فراهم می‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشته رهبری تلاش‌های اتحادیه اروپا را فرانسه به عهده داشته است که قصد دارد با افزایش فشارها بر لبنان، سران این کشور را به سمت تشکیل دولتی باثبات و قادر به انجام اصلاحات اساسی جهت عبور از هرج و مرج سیاسی و بحران‌های اقتصادی سوق دهد.

بعد از انفجار بیروت رئیس‌جمهور فرانسه چند بار برای ارائه طرحی ادعایی با هدف کمک به حل مشکلات لبنان به این کشور سفر کرد اما این طرح تا کنون به جایی نرسیده است.

 تاکنون جزئیات دقیقی از ابتکار فرانسه در لبنان منتشر نشده است اما بر اساس کلیات منتشر شده در رسانه‌ها، این طرح بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک‌های بشردوستانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان تاکید دارد.

خبرگزاری رویترز پیش از این با استناد به یک یادداشت دیپلماتیک که می‌گوید به رویت این خبرگزاری رسیده نوشته تحریم‌های اتحادیه اروپا مواردی مانند منع مسافرتی و انسداد دارایی‌ها را شامل می‌شود که می‌تواند به بهانه‌هایی نظیر فساد، کارشکنی در تشکیل دولت، تخلفات مالی و نقض حقوق بشر علیه مقام‌های لبنانی اعمال شود.

لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجاری مهیب در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب شد. دیاب هم بعد از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان مأمور تشکیل کابینه شود.الحریری هم چند هفته پیش انصراف خودش را از این مأموریت اعلام کرد.

روز چهارم مردادماه رسانه‌ها گزارش دادند که فراکسیون «التنمیه و التحریر» لبنان، نجیب میقاتی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه این کشور معرفی کرده‌اند.

میقاتی پس از اعلام این مأموریت گفت که «مأموریت تشکیل کابینه لبنان، دشوار و مهم است و زمانی به موفقیت ختم خواهد شد که همه، همکاری کنند».

وی با بیان اینکه کابینه خود را به سود لبنان و اقتصاد این کشور تشکیل خواهد داد، تصریح کرد: «خاموش کردن آتش در لبنان نیازمند همکاری همه لبنانیهاست».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    همش زیر سر نیتروالله هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس