کد خبر 1252229
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
قتل

پسر جوان که متهم است برادر بزرگش را به خاطر جابه‌جا کردن قفس قناری به قتل رسانده پس از شرکت در مراسم خاکسپاری مقتول بازداشت شد.

به گزارش مشرق، روز پنج‌شنبه بیست و سوم اردیبهشت امسال مأموران پلیس تهران تلفنی به قاضی حبیب الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام کردند مرد جوان زخمی که دو روز قبل برای درمان به یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران منتقل شده بود، روی تخت بیمارستان به کام مرگ رفته است.

با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی بیمارستان شدند که در آنجا دریافتند مقتول مرد ۳۵‌ساله‌ای به نام مازیار است که دو روز قبل پسر خواهرش پیکر زخمی او را که از ناحیه گردن به شدت زخمی بوده از خانه‌اش در منطقه فلاح به بیمارستان منتقل کرد، اما در نهایت بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید فوت می‌کند.

برادر کشی

همچنین مشخص شد مازیار با برادر کوچکترش به نام فرزاد در آن خانه زندگی می‌کرده و روز حادثه هم با فرزاد درگیر شده است.

مأموران پلیس در نخستین گام از خواهرزاده مقتول که شاهد ماجرا بوده تحقیق کردند.

وی درباره درگیری مرگبار دایی‌اش گفت: مازیار و فرزاد هر دو با هم به صورت مجردی زندگی می‌کردند و من هم همراه خانواده‌ام در واحد دیگری در همان ساختمان زندگی می‌کنم.

من هر از گاهی به خانه دایی‌هایم سر می‌زنم و گاهی هم که مادرم غذا درست می‌کند برای آن‌ها می‌برم. دو روز قبل متوجه سر و صدای درگیری دو دایی‌ام شدم، اما از آنجایی که آن‌ها گاهی با هم درگیر می‌شوند به آن توجهی نکردم تا اینکه دقایقی بعد صدای هولناکی به گوشم رسید. کنجکاو شدم و به در خانه آن‌ها رفتم که دایی کوچکم در حالی که وحشت‌زده و لباس‌هایش هم خونی بود وقتی با من روبه‌رو شد مرا به گوشه‌ای هل داد و به سرعت از خانه خارج شد و فرار کرد.

وی ادامه داد: وقتی وارد خانه شدم با پیکر خونین دایی بزرگم روبه‌رو شدم که از گردنش خون می‌آمد. پس از این بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و دایی‌ام را برای درمان به بیمارستان منتقل کردم، اما متأسفانه دایی‌ام فوت کرد. الان احتمال می‌دهم که دایی کوچکم، برادر بزرگش را به قتل رسانده‌است.

دستگیری قاتل

همزمان با انتقال جسد مرد جوان به پزشکی قانونی مأموران پلیس فرزاد را به اتهام برادرکشی تحت تعقیب قرار دادند، اما هیچ ردی از او نیافتند. بررسی‌های مأموران نشان داد قاتل برای اینکه در دام مأموران گرفتار نشود هر روز مخفیگاهش را تغییر می‌داده و در نهایت هم از تهران به مکان نامعلومی گریخته‌است.

پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری قاتل انجام دادند تا اینکه چند روز قبل پس از گذشت بیش از دو ماه از حادثه به کارآگاهان جنایی خبر رسید قاتل به تهران بازگشته و در خانه یکی از خواهرانش مخفی شده است. بدین ترتیب مأموران با گرفتن حکم قضایی وارد خانه خواهر متهم شدند و وی را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

متهم اواخر هفته گذشته پس از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران با اظهار پشیمانی به قتل برادرش اعتراف کرد و مدعی شد که برادرش او را کتک زده و او هم قصد داشته از دست برادرش فرار کند که اتفاقی برادر بزرگش را به قتل رسانده است.

مست بود

قاتل در توضیح ماجرای خونین گفت: چند سالی است من و برادرم دو نفری با هم زندگی می‌کنیم. ما هر دو معتاد به مواد مخدر هستیم و شیشه مصرف می‌کنیم، اما برادر بزرگم مشروب هم می‌خورد و گاهی هم در مستی مرا کتک می‌زد و اذیت می‌کرد. ما بیکار بودیم و برای هزینه زندگی‌مان درآمدی نداشتیم و فقط تعداد زیادی کبوتر و قناری داخل قفس نگهداری می‌کردیم و جوجه‌های آن‌ها را می‌فروختیم و کسب درآمد می‌کردیم.

وی ادامه داد: برادرم هر از گاهی با من درگیر می‌شد، مخصوصاً روزهایی که مشروب می‌خورد و مست می‌کرد. روز حادثه هم از من خواست قفسه پرنده‌ها را جابه‌جا کنم که با هم درگیر شدیم، چون به او گفتم که خودت جابه‌جا کن. وقتی درگیری ما بالا گرفت مرا از زمین بلند کرد و میان آسمان و زمین نگهداشت و ثانیه‌هایی بعد در نزدیکی قفس‌های قناری روی زمین کوبید. همان لحظه دستم به چاقویی که روی قفسه قناری بود برخورد کرد و برای اینکه از دست برادرم فرار کنم چاقو را برداشتم و به طرفش پرتاب کردم که به گردن مازیار برخورد کرد و خونین روی زمین افتاد. در حالی که به شدت ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم خواهر زاده‌ام از راه رسید که از خانه فرار کردم.

شرکت در مراسم خاکسپاری مقتول

پس از قتل چند روزی در خانه دوستانم مخفی شدم و حتی در مراسم خاکسپاری برادرم شرکت کردم و بعد از ترس از تهران خارج شدم، اما دربه‌دری مرا خسته کرد و تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم که به تهران برگشتم و به خانه خواهرم رفتم و مأموران پلیس مرا دستگیر کردند. متهم پس از اعتراف به قتل برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایایی پنهان حادثه به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

منبع:روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 1
    چقدر اسلام می گوید دنبال این زهر ماری ها نروید اما کو گوش شنوا؟
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    مشکل در اعتیاد به مواد مخدر و خوردن مشروبات نجس الکلی است. این افراد با دزدی و فروش مواد مخدر هزینه های مواد خود را تامین میکردند که نتیجه نفرین کسانی که فرزندان انها توسط این افراد الوده شدند و یا کسانی که اموال انها به سرقت رفته چیزی بهتر از اوارگی و مرگ و اعدام نیست
  • DE ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 2
    اینهم از یادگاری فیلم‌های بهروز وثوقی طوقی و کفتر باز و مست و چاقوکشی و بیکاری و اعتیاد وآدم کشی و آخرش زندان و اعدام. حالا لطفا بگید این هنرپیشه چه نقشی در اصلاح و تربیت جوانان جامعه ی ما داشته که اینروزها قبله ی بعضی اصلاح طلبها شده که به ایران برگرده؟ حالا برگرده ولی از یک هنرپیشه معمولی بت نسازین اینهم نتیجه ی فیلمهاش.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    دقت کردین تو همه قتل ها قاتلین ادعا میکنن چاقو رو پرت کردن،نمیدونم چرا همه شون هم پرتاب میکنن و به نقطه حساس میخوره والا حرمله هم مثل اینا نمیتونه چاقو پرتاب کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس