محمود میرلوحی

مردم درباره اعتراضات به‌حق خود باید بدانند که این اعتراضات چگونه می‌تواند به فتنه تبدیل شود؟! و ایضا موج‌سواران چه کسانی هستند و از اعتراضات به حق مردم چگونه به نفع خود استفاده می‌کنند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.  هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نگذارید قالیباف تکرار شود!

سؤال سخت امنیتی از تاریخ حکمرانی حسن روحانی/ نگذارید قالیباف تکرار شود!

علی تاجرنیا، فعال چپ و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین در اظهار نظری پیرامون دوره جدید شهرداری تهران با مدیریت اصولگرایان گفته است: در دوره مدیریت پیشین شهرداری تهران، یعنی قبل از دوره اصلاح‌طلبان و در زمان مدیریت شهری محمدباقر قالیباف، شاهد فسادهای گسترده‌ای بودیم. حجم پرونده‌هایی که از آن دوران به صورت جدی مطرح شده، نشان‌دهنده این است که فسادهای گسترده‌ای در آن مجموعه اتفاق افتاده که قوه قضائیه و مجلس با وجود همراه بودن با این مجموعه نتوانسته‌اند در مقابل آن سکوت کنند! بنابراین ما شاهد بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین پرونده‌های فساد در حوزه شهرداری هستیم.

او خطاب به منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران اظهار می‌دارد: اعضای شورای شهر ششم که ادعای انقلابی‌گری و ضدیت با فساد دارند، باید شهرداری انتخاب کنند که به این مسیر اعتقاد داشته باشد. برخی از کسانی‌که به عنوان شهردار تهران مطرح هستند سابقه روشن و درخشانی در ارتباط با انقلابی‌گری و ضدیت با فساد ندارند. وجود یک تفکر کاملا سیاسی در مجموعه شهرداری، حرکت‌ها را به این سمت می‌برد که مساله سیاسی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و موضوع مبارزه با فساد و شفافیت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد که در زمان مدیریت آقای قالیباف شاهد آن بودیم.

تاجرنیا تصریح می‌کند: در دوران شهرداری آقای قالیباف بسیاری از اعضای شورای شهر که افراد سالمی بودند به دلیل مصالح سیاسی در مقابل بسیاری از مشکلات اقتصادی و مالی آن زمان سکوت کردند و باید به این موضوع توجه ویژه شود.[1]

*دوران شهرداری 12 ساله قالیباف در تهران تبدیل به یک کابوس بی‌پایان برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون شده است.

دورانی که مردم به رأی‌العین دیدند تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی، بر پیشرفت کشور و بر امکان غلبه به تحریم‌ها چگونه به سادگی اما به شرط رأی خوب مردم ممکن است.

و قالیباف الحق و الانصاف توانست یک تهران پیشرفته و ارزان را به مردم ارائه کند.

این رخداد که بر باد دهنده تمام نمایش‌های سیاه‌نمایی و بدخواهی علیه ایران بود؛ آنچنان دشمن خارجی و دنباله‌های داخلی او را برآشفته ساخت که برای پاکسازی این کارنامه جهادی از ذهن مردم لشکر سلم و تور به راه انداخته‌اند.

صحبت‌های آقای تاجرنیا هم متأسفانه در همین راستا ارزیابی می‌شود و ارزش دیگری ندارد.

نکته مهم اینجاست که تاجرنیا حتی یک برگ سند مبنی بر تخلف قالیباف در دوران شهرداری تهران نیز در دست ندارد.

اگر هم او و امثال او بخواهند، بگویند پس چرا در سازمان مدیریت قالیباف برخی پرونده‌های تخلف بروز یافت؛ پس مشخص می‌شود که این افراد نه فهم فلسفی از مقوله فساد دارند و نه اهل مطالعه تاریخ هستند!

زیرا نمی‌دانند که فساد یک امر نفسانی است و همواره و توسط هرکسی امکان وقوع دارد و در گام بعد نیز آگاه نیستند که حتی در حکومت ائمه اطهار(س) نیز شاهد فساد بوده‌ایم.

این نکته بدیهیست که اگر امثال تاجرنیا صداقت بیشتری داشتند و به ناراحتی خود از کارنامه خوب قالیباف در عرصه اجرائیات اشاره می‌کردند؛‌ آنگاه عرصه سیاست شفاف‌تر می‌شد و مردم با سهولت بیشتری به قضاوت میان تاجرنیا و نظرات او پیرامون قالیباف می‌پرداختند!

***

اعتراضات به حق چگونه به فتنه تبدیل می‌شوند؟!

"موج‌سوارها" چه کسانی هستند و هنگام اعتراضات به‌حق مردم چه می‌کنند؟!

سؤال سخت امنیتی از تاریخ حکمرانی حسن روحانی/ نگذارید قالیباف تکرار شود!

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر پنجم تهران و فردی که به جرم نشر اکاذیب به شلاق و زندان محکوم شده بود؛‌ طی یادداشتی در شماره چهارشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

"اعتراضات سال‌های 96،97،98 و حال 1400 در خوزستان نشان می‌دهد که جامعه تا چه میزان از وضعیت خود ناراضی است."[2]

****

* مشکل کم‌آبی خوزستان به دلیل بی‌کفایتی دولتی بروز کرده است که امثال آقای میرلوحی در 2 انتخابات 92 و 96 در دامن رأی مردم گذاشته‌اند.

و اما اعتراضات نقطه‌ای سال‌های قبل...

بر خلاف آنچه که میرلوحی ابراز کرده است، اغتشاشات آبان 98 و دیماه 96 و... تماما اثراتی از "فتنه اقتصادی" طراحی شده از سوی ستاد هسته سخت اصلاحات هستند و ربطی به نارضایتی مردم ندارند.

زیرا آگاهان دانش سیاست و امنیت می‌دانند که اگر پای نارضایتی در میان باشد؛ با اعتراضات یک روزه و یک هفته‌ای چیزی درست نمی‌شود!

دقت شود که منظور عبارات فوق، صرفا بیان پشت پرده فتنه اقتصادی است زیرا هیچکس نمی‌تواند مدعی باشد که ما در ایران هیچ مشکلی نداریم!

مشکل هست اما راه رفع آن در خیابان نیست...

مسئول اعتراضات نقطه‌ای بروزه کرده طی چند سال اخیر، مشکلات مبتلی‌به ایران و تمام دیگر کشورهای جهان نیست بلکه آن کسانی هستند که دائما تقلا می‌کنند تا با موج‌سواری بر این مشکلات، ذهن مردم را نسبت به کشور تخریب کرده و افکار عمومی را دچار تصور زیست جهنمی کنند. همانها که شب و روز به مردم آدرس خیابان می‌دهند،‌ انتخابات را تحریم می‌کنند و همیشه آیه یأس می‌خوانند.

بدیهیست که نمی‌توان اثرات پاک نشده رفتارهای این افراد بر ذهن افرادی در جامعه را منکر شد و اظهار کرد که کارهای اینان هیچ اثری ندارد!

حتما اثر دارد و یکی از اثرات آن تجمعات اشاره شده با چند صد کشته است که البته میرلوحی مدعی شده این تجمعات به دلیل نارضایتی و نه فتنه‌گری رخ داده است.

گفتنیست، سال‌ها پس از فتنه بزرگ سال 88، اندک اندک و با اعترافات اصلاح‌طلبان ستادی مشخص شد که همه آن بهانه‌های پیرامون تقلب، غلط و بیجا بوده است و کسانی که به فرمان اصلاح‌طلبان به خیابان آمده‌اند تماما فریب خورده "جماعت موج‌سوار" و کسانی بودند که آنها را به انحاء مختلف فریب دادند.

حرف‌های میرلوحی درباره اعتراضات نقطه‌ای سال‌های اخیر، جدا از تراژدی سال 88 نیست.

در اینجا همچنین یک سؤال مهم را از آقای میرلوحی می‌پرسیم...

رئوس کارنامه و شناسنامه شخص ایشان بعنوان یک رجل سیاسی چپ، از دهه 60 تاکنون چه چیزی جز تندروی در پیست اسکی با جمع‌آوری عینک‌های آفتابی! دروغ‌پراکنی علیه قالیباف، تحریم انتخابات و ناکارآمدی در شورای شهر تهران بوده است؟!

اگر کارنامه ایشان رئوسی غیر از موارد اشاره شده نیز داشته است؛ حق مردم است تا آنرا بدانند.

آشکارسازی این کارنامه حتما به مردم کمک می‌کند تا با موج‌سواران و کاسبان اعتراضات مردمی بیشتر آشنا شوند...

***

مناظره کنید آقای ربیعی!

غامض‌ترین سؤال امنیتی از تاریخ حکمرانی حسن روحانی

سؤال سخت امنیتی از تاریخ حکمرانی حسن روحانی/ نگذارید قالیباف تکرار شود!

روزنامه شرق در شماره چهارشنبه گذشته خود به یک دیدار مطبوعاتی با علی ربیعی، سخنگوی دولت آقای روحانی و از فعالان اصلاح‌طلب؛ در روزهای پایانی دولت اعتدال اشاره کرده است.

در مطلب شرق در این باره می‌خوانیم:

"از او(ربیعی) پرسیده شد: «برخی کارشناسان معتقدند تصمیم‌های دولت روحانی مشکلاتی برای دولت آینده ایجاد خواهد کرد و گویی عملکردی پر از مشکلات به دولت آینده خواهید رسید؛ آیا دولت روحانی کارنامه سیاهی را به دولت آینده تحویل داده است؟». سخنگوی دولت پاسخ داد:‌ «ما سال‌هاست که به سیاه‌نمایی‌ها عادت کرده‌ایم اما امروز در روزهای پایانی دولت قرار داریم، نه به‌عنوان سخنگو، بلکه به‌عنوان یک شهروند مایلم بگویم نتایج این سیاه‌نمایی که به قیمت دولت‌زدایی و ناکارآمد جلوه‌دادن دولت صورت گرفت، خوانش آن در جامعه فقط محدود به دولت نمی‌ماند. با این سیاه‌نمایی‌ها روح و روان جامعه نیز آزار دید و نتایج آن امروز در هر سنجشی مشخص شده است. پاشیدن جوهر سیاه، فقط یک نقطه را سیاه نمی‌کند». ربیعی گفت: همه کارنامه ما روشن است و بهتر است به جای طرح ابهامات کلی، مورد به مورد درخصوص هر مسئله، مطالب مدنظرشان را بیان کنند تا علت‌یابی تبیینی دولت از مسئله به دست بیاید. ما کارنامه سیاهی به جای نگذاشته‌ایم اما کارنامه سیاه‌نمایی توسط رسانه‌های پروژه‌ای خارجی و مخالفان جریانی داخلی به جای مانده است."[3]

*در مجموعه وبلاگ مشرق و طی قریب به 4 سال گذشته؛ تماما و دائما معقّب رفتارها و گفته‌های مقامات دولت اعتدال بوده‌ایم.

به گواه این سابقه که تمام آن در آرشیو مشرق موجود است؛ بایستی اشاره کنیم که آقای ربیعی کذب گفته‌اند و دولت آقای روحانی نه تنها یک کارنامه تاریک بر جا گذاشته بلکه این دولت و برخی مقامات بلندپایه آن بوده‌اند که در صف اول سیاه‌نمایی علیه کشور، ملت و حاکمیت قرار داشته‌اند.

به هر حال مردم باید بدانند که چه کسانی بودند که درون دولت بودند اما از احتمال بروز اغتشاشات خیابانی حرف می‌زدند؟!

و چه کسانی بودند که اولین بار از خزانه خالی و مشکل آب خوردن و قرار داشتن کشور در "شرایط ته دره"  و "چروکیدگی جامعه ایرانی" حرف زدند و روزشان شب نمی‌شد اگر از اثر تحریم‌ها بزرگنمایی نمی‌کردند!

می‌توان آقای ربیعی را به یک مناظره دعوت کرد... مناظره‌ای نه برای اثبات کارنامه سیاه دولت آقای روحانی! بلکه مناظره‌ای برای پاسخ به یکی از غامض‌ترین سؤالات امنیتی تاریخ حکمرانی حسن روحانی در ایران...

سؤالی که از ما و از آیندگان می‌پرسد چرا دولتی که پدید آورنده وضع موجود است و خود بایستی حامی آن باشد؛ اما مقاماتش در ردیف اول سیاه‌نمایی از وضع موجودی که خود پدید آورده بودند، حضور داشتند؟!

پاسخ این سؤال می‌تواند ابهامات بزرگی را برای مردم رفع کند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/507852

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/319364

3_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/295924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    21 1
    بایدم نذارن تکرار بشهچون دست خودشون از عملکرد خالیه و تکرار بشه این دست برلی مردم بیشتر رو میشه
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      46 1
      طرف را بعد از دو سال دیدم دو تا 6طبقه تو مشهد ساخته ( احتمالا با دلار جهانگیری) چندتا ش فروش نرفته به خاطر قیمت زیاد شاکی بود از رکود بازار از انقلاب از نظام میگفت شما انقلاب کردین جواب شنید این نتیجه انقلاب 88 شما به رهبری ملکه و گرای تحريم تان و سیب و گلابی برجام تان است مردک یادش رفته با پسرهاش چه تکبیر هایی به دستور بی‌بی‌سی می‌دادند و اونا استخدام شدند و انقلابی ها بیکار ماندند
    • SE ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      10 0
      آرزوی ما هم محو اصحالات جماعت است
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    27 1
    عجب ادمی هستی تو ربیعی بی ...
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      2 0
      البته اگه اون چند ده هزار میلیارد تومن اختلاص معاون و دیگران صورت نمیگرفت میشد که کارهای بیشتری کرد.البته فقط به یکی از پرونده ها رسیدگی شد
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    32 1
    تکرار ترفند نخ نمای اصلاح طلبان ت.....ع آور! سابقه این فرقه نشان داده است هرگاه در صحنه سیاسی و اجتماعی دچار اضمحلال و هزیمت می شوند مسائل حاشیه ایی که ابداً برای مردم دغدغه نیست را در روزی نامه های شان و نیز در فضای مجازی که برای این نحله فضای مزاجی شده است به عنوان معضلات ملت آب و تاب می دهند تا ضمن منحرف کردن ذهن مردم نسبت به مشکل آفرینی این فرقه منحرف در زمان تصدی گری شان، بار دیگر موج ایجاد کرده و شعبان بی مخ های نوین را رو در روی نظام قرار دهند!
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    17 0
    اگر بانیان وضع موجود بازخواست نشدن منتظر سوریه شدن ایران باشید. امسال نه 4 سال دیگه نه 8 سال دیگه. بازم بر میگردن.
    • ایرانی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      کاری به دولت نداره قاچاق از گمرک روز روشن با تریلی از بندر به تهران
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    28 0
    بله "نگذارید قالیباف تکرار شود!" بروید نجفی قاتل را شهردار تهران کنید.
  • یوسف GB ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    22 0
    این زوزه ها سوت پایان بازی ریاکاران است
  • GB ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    26 0
    دزد در حال فرار میگفت دزد را بگیرید حال وروز پایان دولت تدبیر وامید
  • سردار IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    22 0
    خدایا، اين چند روز چرا تمام نمیشود، تا از شر این فرقه منحوس راحت شویم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    39 0
    دولت اقای روحانی و مشاوران پرده نشین ایشان و هیئت مذاکره کننده هسته ای و اشخاص و افسران امنیتی مثل اقای ربیعی و اشنا وتیم امنیتی انان و افرادی مثل اقای نهاوندیان و تیم اقتصادی دولت که در حاشیه امن جای دارند خیلی سوالات به ملت و تاریخ بدهکارند . ابهامات زیادی در باره عملکرد 8 ساله پر از خطا و خطیئه اینان وجود دارد . تصمیمات غیر عالمانه و غالبا غیر کارشناسانه و عجولانه و مبتنی بر اعتماد افراطی به غرب دولت اقای روحانی ضربات و صدمات غیر قابل جبرانی به کشور و مردم و منافع وامنیت ملی وارد کرده و کام مردم را بشدت تلخ و ملت را عصبانی کرده که واقعا هرکدام از انها میتواند موضوع قابل پیگیری باشد و در تاریخ ثیت گردد . افرادی مثل اقای ربیعی و روشهای تکراری و شناخته و نخ نما شده انان در توجیه اشتباهات فاحش و خطرناک دولت دیگر افکار عمومی را اقناع نمیکند . این را دکتر ربیعی بهتر میداند که دولت اقای روحانی در ایجاد جو نا امیدی و بدبینی و گرفتن نشاط از جامعه و پاشیدن بذر یاس و بدبینی نسبت به حاکمیت دینی و نظام اسلامی و مخالفت عملی و دهن کجی به رهنمودهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب و برخورد خشن و غیر اخلاقی با منتقدین گوی سبقت را از همگان ربوده است . یکی از ده ها مشکل اساسی اقایان روحانی و ربیعی و ظریف و... که کشور را به این وضعیت اسف بار کشانده است همانگونه که رهبر تیزبین و حکیم انقلاب فرمودند " اعتماد به امریکا " بود .
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    11 0
    امنیتی ترین کابینه با ضد امنیتی ترین عملکرد ! اقای ربیعی ایا حاضر به مناظره هستید ؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    22 0
    سلام علیکم دولت روحانی بخشی از پروژه شبه روشنفکری پس از انقلاب اسلامی بود. این پروژه نماینده فکری سنت غربی در ایران که از زمان مشروطه و اعدام مجتهد بزرگوار شیخ فضل الله نوری در کشور ریشه دوانید و همواره بدنبال مقابله با حاکمیت دین و سنت ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است. پروژه شبه روشنفکری از دهه ۶۰ بتدریج از مجلس عقلا و حلقه کیان شروع و به اشغال کرسی های قدرت منجر می شود. اساس این پروژه یک سناریوی امنیتی و محملی برای نفوذ است. ربیعی ...
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      4 0
      دقیقا صحیح و منطقی و مستند است . بعلاوه اینکه بخشی از سناریوهای حلقه کیان و فرقه انان که مجموعه ای از نیروهای سیاسی و امنیتی و فکری بودند که در درون نظام اسلامی نفوذ عمیق داشتند در راستای استحاله و تغییر و بر اندازی نظام اسلامی در دولتهای مرحوم رف.... و بخش دیگر ان در زمان اقای خاتمی و به زعم تحلیلهای خودشان بخشهای نهای ان در دولت اقای رو.... به اجرا گذاشته شد . علاوه اینکه بخشهایی از نظرات حلقه کیان در ایجاد اغتشاشات و شورشهای اجتماعی را هم در ایجاد فتنه ها وی خشن و شبه کودتاهای مخملی و حضور فعال در ان به نمایش گذاشتند . ولی به یاری خداوند و رهبری های حکیمانه رهبر پارسا و متقی و حضور مردم در صحنه همه توطئه های غرب و عوامل انان تا کنون با شکست مواجه شده است .
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    15 0
    محضر استاد عماد. چرا مانند بچه پررو ها فحش میدهید وفرار میکنید. برای یک بار هم شده مردباشید ومردانه. بیایید. دررسانه. ملی جلوی دوربین زنده مثل یک مرد. در مقابل یکی از آنها که ادعا میکنید. دولت کار کرده شق القمر کرده ولی سیاه نمایی میکند. بنشینید ورسوایش کنید تاسیه رو شود هرآنکه در او غش باشد. عماد جون نازنین رییس تون گرمایی هست نمی تونه تو مردم بیاد. گل پسر. شما که این همه کار کردین مردم در رفاه غرق شدن. بیا میان مردم. این مردم قدر شناس هستند. دیدی با پیکر حاج قاسم چگونه از جان مایه گذاشتند وبدرقه کردند. بیا تومردم. تا ببینی نتیجه کار کردتان را
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    9 0
    اقای ربیعی لطفا به لیست بلند بالای سیاه نمایی های وحشتناک دو ستان جامعه شناس ! و اساتید علوم سیاسی غربزده و عناصر سازمانی و حزبی و جریان سیا سی که منسوب به ان هستید مراجعه نمایید تا قهرمانان سیاه نمایی و جنگ روانی با مردم را بهتر و دقیقتر بشناسید . شما بهتر میدانید که اصولا روشنفکران غربزده و بریده از انقلاب و ملت عاملان اصلی پاشیدن بذر یاس و نامیدی و بحران سازی روانی در جامعه هستند . سیاه نمایی و لجن پراکنی و هراس افکنی از جمله ماموریت های تعریف شده و همیشگی و سنتی جریان غربزده در تاریخ ایران مخصوصا در چهل سال گذشته است . جناب ربیعی لطفا به مصاحبه ها و نوشته ها و توئیت های اقایان زیبا کلام و تاجیک و تاجزاده و حجاریان و عبدی و اخوندی و عرب سرخی و... که همگی از دوستان و نزدیکان حزبی و سازمانی جنابعالی هستند مراجعه فرمایید و با بخشی از شیطنت و سیاه نمایی ها و هراس افکنی و حنگ روانی علیه مردم اشنا شوید .
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    این وسط ما مردم سرمون تو برفه و اصلاح طلب و اصولگرا شادمان از این موضوع
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      3 1
      شما اولأ مردم نیستی، دومأ سرت تو..... بی بی سی و انتر نشنال و... هست خودتی!!!!
    • US ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      0 0
      راست میگی اصلا من تا چند وقت دیگه با یه تیکه سنگ هم مقایسه ام نمیکنن شما کجا من بیخاصیت کجا
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    آفرین
  • عبا د IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 1
    مرگ بر منافق مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر غارت گر
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    هفت روز اخر دولت داره مردم زجر کش میکنه نمخ اهید ترمز لنتیش بکشین
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    این تاجرنیا چقدر به لحاظ فکری و حتی قیافه شبیه علی اصغر رمضانپور است.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    مرگ بر منافق مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر غارت گر
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    کمترین درخواست مردم از دستگاه قضایی بازخواست رو.... و دارودسته اش به جرم خیانت به کشور وجنایت وخباثت در حق مردم ایران وفریبکاری و دروغگویی است. اگر می خواهید اعتماد از دست رفته را برگردانید. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      2 0
      خواسته ی افکار عمومی همینه
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به دولت جدید که نمی بایستی کشور را به امید غرب در طول ۸ سال اینده مدیریت کرد. چنانکه این دولت نتوانست با رویکرد غربگرای خود، کاری برای مردم و کشور انجام دهد و به جای تزریق امید به مردم، روحیه نا امیدی و بی اعتمادی را در بین مردم و کشور رواج داد و بزرگترین ضربه را به کشور ، مردم و نظام با ایجاد توهم دروغین امید به غرب بعنوان کلید حل تمام مشکلات کشور وارد ساخت. ودر واقع بزرگترین حربه را به دشمن جهت ضربه به منافع ملی - مردم برای تحت فشار قرار دادن مردم و تقابل با حاکمیت در اختیارشان قرار داد. و حتی از روی شرمساری زبانی برای عذرخواهی از مردم و حاکمیت بدلیل اشتباهات مدیریتی ،سستی ، کاهلی ، سؤ مدیریت و ترک فعل در دستگاهای اجرایی کشور و خودباختگی هیات دولت ندارد. می بایستی دولت سیزدهم ، مجلس ، قوه قضاییه و شورای شهر و شهرداری ها حال که ثابت شده و بفرموده مقام معظم رهبری دشمن قصدی برای برداشتن موثر تحریم ها نداشته ،ندارد و نخواهد داشت و نمی بایستی به دشمن ملت برای آینده کشور امید بست.(( چرا که در ایدئولوژی حاکمان سری ایالات متحده امریکا و شرکای اروپایی و پلن آینده شان برای منطقه خاورمیانه، نتنها جایی برای حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه وجود نداشته بلکه استراتژی تقابل-تضعیف جمهوری اسلامی ایران اولویت اول سیاست خارجی امریکا و غرب قرار گرفته ))
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    روش اصلاح طلبان همین است. که. حرف تحویل مردم بدهند . حرف.. حرف... حرافی .. اقای حراف خودت بگو وبه دیگران هم بگو اسنادی اگر در دست دارید .. اسنا یعنی مدارک مستند و اصل ، به ملت نشان دهید چی در چنته داری به اصطلاح .. اگر مدرکی داشتید حرف نمیزدید .. هر کارمند ادرهای میتواند تخلف کند بخصوص اگر مضوع پول در میان باشد خوب. برای این تخلفات سند بدهید ومطابق ان حرف بزنید..
  • امیرو IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    زندگی در دوران شیخ حسن: عاشقی یعنی زندگی را باختن ..........// چند سالی لاجرم با این دنی‌ها ساختن
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    یک خبر خوش .. .. . آخرین شنبه با روحانی
  • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    سلام این جمله آقای زاکانی را با آب طلا نوشت پررویی نجومی ....تر از این دولت وتیمش تاریخ تا کنون بخود ندیده خدا شما واربابانتان را لعنت کند شما دیگه تو چه دانشگاه و مدرسه ای درس خواندید که اینقدر وقیح هستید.
  • مهران JP ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    با سلام رو... و دولتش، پس از بنی صدر و سازمان منافقین خلق، چرکینترین و ننگینترین لکه بر جامعه ایرانی و نظام جمهوری اسلامیند.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      چرابعدازبنی صدر؟ دولت تدبیر1000برابردولت بنی صدر به مردم وکشورخسارت زد دریک کلام معیشت وزندگی ایرانیان را به معنی واقعی نابودکرد وناامیدی مطلق رادرکشور ایجادکرد شاید بازخواست این کابینه کمترین خواسته مردم باشه ومرهمی برالام بی پایان مردم
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    چرا افرادی مثل تاجر نیا که بدون دلیل تهمت میزنند مورد پیگرد قانونی قرار نمیگیرند تا ریشه این منافق بازی ها خشک بشه
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    اقای تاجرنیا لطفا اینقدر نباف ما به دستاوردهای اقای قالیباف توجه داریم. ادعای بی سند شما یعنی تهمت! اگر شهامت دارید وسندی مستند دارید رو کنید. در غیر اینصورت لطفا دهنتون روببندید. از فتنه گری امثال شما خسته شدیدم.
  • والا IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    درود بر قالیباف
  • بازنشسته محمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 1
    ماکه اززمامداری روحانی وهییت اوراضی ب نبوده ونیستیت اما انهایی هم که الان خیلی مغرور به بهتر بودن وکارامد بودن وحلال مشکلات خود رامیدانند خیلی عجله نکنند
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    حداقلش این بود که قالیباف با اسلحه زنش رو‌نکشت
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    چرا این اقایان اصلاح طلب ابنقدر دوست دارند جامعه به هرج مرج برسه و شلوغی درست بشه . مگه اینها ایرانی نیستند . بعنی روزی را می بینیم که این دزدان را محاکمه کنند و پولهای به غارت رفته را ازشون پس بگیرید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس