کد خبر 1251624
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
برگزاری نشست اقتصادی روسیه و جهان اسلام

مراسم افتتاحیه نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با حضور سفرای چندین کشور اسلامی از جمله سفیر کشورمان در مسکو برگزار شد.

به گزارش مشرق، شهر کازان مرکز جمهوری مسلمان‌نشین تاتارستان از امروز میزبان دوازدهمین نمایشگاه و اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام است.

در نمایشگاه و اجلاس امسال، نمایندگان ۶۰ کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران و نیز جمهوری‌های مسلمان نشین روسیه حضور دارند.

مراسم افتتاحیه نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با عنوان «روسیه-جهان اسلام: اجلاس کازان ۲۰۲۱» با حضور سفرای چندین کشور اسلامی از جمله کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه در پیامی به شرکت کنندگان این همایش، برگزاری آن را فرصت مهمی برای گفتگو درباره همکاری‌های روسیه و کشورهای اسلامی عنوان کرد.

بخش عمده برنامه‌های نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام به شکل مجازی برگزار می‌شود و در آن، سفرای ۲۸ کشور اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند.

در جلسه‌های عمومی و تخصصی این نشست که در کازان برگزار می‌شود، نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۳۳ جمهوری و استان روسیه شرکت خواهند کرد.

این نمایشگاه فرصتی است برای شرکت‌های کشورهای اسلامی برای معرفی و ارائه صنعت حلال و همچنین دیدار و گفتگوهای تجاری و بازرگانی میان تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و تجار صنایع غذایی، مد و پوشاک، پزشکی و بهداشتی، آرایشی و گردشگری است.

رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان، احمد الزیدی وزیر تجارت خارجی امارات و حسام الدین حسن حمص وزیر صنایع مصر سخنرانان روز دوم اجلاس خواهند بود.

در چارچوب همایش بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام، چهاردهمین نمایشگاه حلال روسیه با عنوان «روسیا حلال اکسپو» دایر شده است. نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام از سال ۲۰۰۹ برگزار می‌شود و در آن موضوعات مختلف مربوط به همکاری‌های اقتصادی روسیه و کشورهای اسلامی بررسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 1
    نشست گرگ و گوسفندان
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    روسیه امریکا ارمنستان اسراییل اروپا چین دشمن اسلام هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس