کد خبر 1251621
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
مهدی فضائلی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت دولت جواب ندادن اعتماد به غرب را تجربه این دولت خواندند و تاکید کردند: هر جا کار را منوط به غرب کردید ناموفق بود هر جا بدون اعتماد به غرب بود پیش رفتید.

به گزارش مشرق، مهدی فضایلی - تحلیل‌گر مسائل سیاسی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب و با تبریک عید غدیرخم گفت: ما بهای بسیار سنگینی برای تجربه‌ای که در این چند سال کسب کردیم پرداخت کردیم و این اقتضا می‌کند که قدر این تجربه تلخ را بدانیم البته خیلی بهتر بود که چنین هزینه گزافی برای آن تجربه پرداخت نمی‌کردیم، زیرا این اولین بار نبود که به غرب اعتماد می‌شد.

فضایلی گفت: وقتی صحبت از بی اعتمادی به غرب می‌شود مفهوم مخالف آن اعتماد به شرق نیست بلکه دو گانه‌ای که اینجا طرح می‌شود بی اعتمادی به غرب دربرابر اعتماد به داخل و تکیه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است.

این کارشناس گفت: ما بحث رویکرد و نگاه به شرق را داریم، اما بحث اعتماد به شرق را نداریم.

او گفت: بحث بی اعتمادی به غرب هم با بحث تعامل با غرب یا جهان هم فرق می‌کند و تعامل با جهان هم فقط تعامل با غرب نیست.

فضایلی با اشاره به جهان بینی و ایدئولوژی مادی غرب گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها به آسانی اخلاق را فدای منافع شان می‌کنند برای همین قابل اعتماد نیستند و به هیچ تعهدی پایبند نمی‌مانند.

ابوالفضل عمویی - نماینده مجلس نیز گفت: باید درک واقع بینانه از روابط بین المللی داشته باشیم و اینکه کشورها بر اساس منافع خودشان عمل می‌کنند.

این نماینده مجلس گفت: واقعیت این است که در این چند سالی که گذشت گزاره‌هایی را امتحان کردیم و آن این بود که می‌شود از طریق تعامل با غرب مشکلات اقتصادی را حل کرد که دیدیم حل نشد.

عمویی گفت: طرف آمریکایی هرگز سیاست فشار حداکثری را کنار نمی‌گذارد، حتی با عوض شدن دولت، مشاهده می‌کنید که با این که دولت آمریکا عوض شد، اما آن‌ها برخلاف اظهاراتشان، اهرم فشارها را حفظ کرده اند و در عین حال داعیه مذاکره دارند و سعی می‌کنند از طریق کش و قوس مذاکره و فشار به خواسته هایشان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 1
    آدم از یه سوراخ دوبار گزیده نمییشه. اعتماد به غرب حماقته
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    امیدواریم تجربه گرانقیمت . موجب پیشبرد کشور در همه زمینه ها شود . و دیگر معطل آمریکا و شرکا نباشیم . و اتفاقا با قوت خود هزینه بر آنها تحمیل کنیم . .. ضزر یک جانبه نباشه. . باز هم امیدواریم حداقل یک کلاهک هسته ای ساخته میشد . برخی حساب ها بکلی فرق میکرد و تاثیر گذاری مهمی در پی داشت ..
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 0
    این اصلاح طلبان به ما بگویند کدام کشور است که با برقراری ارتباط با آمریکا وضعیت اقتصادی مناسبی پیدا کرده؟ وضعیت اقتصادی هر کشوری بیشتر به برنامه های صحیح مسئولین و حمایت مردم بستگی دارد نه اینکه شما بروید و با آمریکا بگویید و بخندید و بعد رشد اقتصادی فراهم شود. اصلا گیریم که تحریم ها برداشته بشه و شما بسیار نفت فروختید و واردات رو گسترش دادید این شد پیشرفت؟!! هنر آن است که شما بتوانید در شرایط سخت قابلیت خود را نشان دهید و اگر نه بقول آقای قرائتی در سرازیری هر بشکه هم بی ام و هست.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    آمریکا و اروپا ثابت کردن که قابل اعتماد نیستن
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    امریکا هیچوقت تحریم ها رو بر نمیداره باید رو پای خودمون بایستیم و بمب هسته داشته باشیم که کسی جرأت نکنه نگاه مسموم نسبت به کشور ما داشته باشه
  • رضا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    عجب انسان هاى مفلوك و بى شعورى اند اين جماعت غربگرا! اينها هنوز الفباى سياست رو نخونده اند كه اعتماد در دنياى سياست بى معناست ! اینها ناتوانى خود را با اين حرف ها توجيه كردند وگرنه بچه هاى دبستانى هم خبر دارند كه عرصه سياست بين الملل جاى اعتماد به اين كشور و اون كشور نيست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس