پنتاگون مدعی باز بودن درهای دیپلماسی به روی کره‌شمالی شد!

در حالی رییس پنتاگون مدعی باز بودن درهای دیپلماسی به روی کره‌شمالی شده است که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ در دوران ترامپ با کارشکنی آمریکا به شکست منتهی شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه در مؤسسه مطالعات راهبردی سنگاپور مدعی شد که کشورش از برقراری خط تماس اضطراری میان کره شمالی و کره جنوبی استقبال کرده و آن را گامی مثبت قلمداد می کند!

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان خود در این مؤسسه اضافه کرد: ما در حال اجرای یک رویکرد عملی هستیم که درهای دیپلماسی با کره شمالی را باز می‌گذارد. حتی در حالی که آمادگی خود را برای جلوگیری از تجاوز و حفظ تعهدات معاهده خود حفظ می‌کنیم.

کره شمالی و کره جنوبی روز گذشته خط تماس اضطراری میان دو کشور را مجدداً احیا کردند حال آنکه طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، سران دو کشور درباره اعتمادسازی متقابل و بهبود روابط هم به توافق رسیده اند.

کانال های تماس بین دو کره در ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه به وقت محلی بازگشایی شده است و این اقدام نتیجه نامه نگاری ها میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی است که از ماه آوریل به این سو ادامه داشته است.

خط تماس اضطراری میان دو کره در ژوئن ۲۰۲۰ بعد از شکست دومین نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قطع شد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که چین همچنان به قدرت نمایی خود در منطقه شرق آسیا ادامه می‌دهد آمریکا به دنبال حفظ خود در هر شرایطی بوده و تلاش‌های گسترده‌ای برای معرفی چین و کره شمالی به عنوان یک تهدید منطقه‌ای انجام می‌دهد. به گفته کارشناسان، آمریکا با ترفندهایی از جمله نگرانی در مورد امنیت منطقه‌ای همپیمانان و لزوم تجهیز آنها به انواع و اقسام سلاح‌ها و جنگ افزارهای پیشرفته نظامی، به دنبال بقا در شرق آسیا است.

این در حالیست که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    فقط زیادی بازه خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس