کره شمالی

یک مقام بلندپایه کره شمالی اعلام کرد که مقامات سئول با اجرای رزمایشهای نظامی مشترک با ایالات متحده، به استقبال یک بحران امنیتی خطرناک رفته اند.

به گزارش مشرق، به نقل از الجزیره، «کیم یونگ چول» دیپلمات بلندپایه کره شمالی با تهدید به اینکه پیونگ یانگ به رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی به مثابه تمرین یک عملیات تهاجمی پاسخ خواهد داد، اعلام کرد که سئول با از دست دادن فرصت برای بهبود روابط میان دو کره، به استقبال یک «بحران امنیتی خطرناک» رفته است.

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی همچنین گفت که کره جنوبی باید «آشکارا دریابد که با انتخابِ ائتلاف با واشنگتن بجای صلح میان دو کره، چه بهای سنگینی باید بپردازد».

وی در ادامه افزود که کره جنوبی «با اقدامات خصمانه» به حسن نیت کره شمالی پاسخ داد و «اجازه داد که فرصت برای بهبود روابط میان دو کره از دست برود».

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی که یک مقام برجسته در حزب کارگران این کشور است، همچنین گفت که «کره جنوبی به دلیل این انتخاب اشتباه خود با یک بحران امنیتی خطرناکی روبروست».

پیش از این نیز، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی از واشنگتن خواسته بود تا نیروهای نظامی آمریکا را از شبه جزیره کره خارج کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس