مسیح علی نژاد

چرا مسیح اصرار دارد که دولت بایدن نباید با ایرانیان مذاکره کند؟ چرا مدام به اروپا هشدار می دهد که تعامل با چنین رژیمی خطاست؟ چرا اپوزسیون های ایرانی ساکنِ دیگر کشورها را به هراس می اندازد؟

به گزارش مشرق، شیره ی جان این دختر، در همه سالهایی که در ایران زندگی می کرد توسط جریان تندرو اصلاح طلب کشیده شده بود و آمریکایی ها هم از ته مانده شهدِ شیطنت و شرارت اش مدتی بهره بردند و حالا که دیگر "شیری" برای دوشیدن ندارد باید طرحی نو بیاندازند. باور آنچه این روزها بر مسیح علی نژاد می گذرد خیلی سخت نیست، او گویا خیلی زودتر از آنچه فکر می کردیم برای آمریکایی ها تمام شد. اما این قصاب حیله گرِ نبشِ خیابانی در نیویورک، به رسمِ عادت، باز زیرکانه می خواهد گوشت فاسدی که قرار بود دور بیندازد را بفروشد. انتظار ما از CIA، FBI و موساد و همه کسانی که پشت این قصه "ربایش یا ترور مسیح" قرار دارند بیش از اینها بود. فکر نکردید به ایرانیان بر می خورد که وقتی به ما می رسید، فیلمنامه های دم دستی و بدرد نخورتان را رو می کنید؟ ربایش در نیویورک، تحویل در تهران؟ بالیوود هم پرهیز می کند از این دست سخیف نویسی ها و ...

مسیح پیش تر در مکتب رسانه ای جریان اصلاح طلب، خاصه زمانی که در ایران بوده است، یاد گرفته بود که به هیچ وجه زیر هیچ سند حکومتی مهر تایید و تصدیق نزند، پرسشگر باشد و همواره با دیده شک و تردید به گفته ی حاکمیت و نهادهای امنیتی بنگرد اما یکبار از FBI نپرسید از کجا معلوم که این مدارک، بخشی از تولیدات خودتان و یا اطرافیانم نباشد؟ نپرسید چرا باید باور کنم که این تصاویر و اسناد توسط افرادی که اجیر ایرانیان شده بودند جمع آوری شده است؟

به واقع ما اطلاعاتی از صحت و سقم این داستان نداریم و چیزی درباره جزئیات آن نمی دانیم اما اگر یک در هزار هم این ماجرا واقعیت داشته باشد، قبل از شما ما خودمان نظام های امنیتی مان را به چالش خواهیم کشید. اصلا چه کسی به اینها اجازه می دهد که جان ایرانیان و پول ملتی را صرف ربایش و یا ترور دختری "دهان گشاد" کنند که ورراجی می کند که بگوید هستم، که التماس دیده شدن می کند، که له له می زند برای تکه ای نان که توسط ساکنین ساختمانی در "ویرجینیا" برایش پرتاب شود؟ جانِ این "بی مایه" کجا و جانِ نیروهای خدوم ایرانی کجا؟

نیاز نیست کسی کاری برای حذف اش کند. او هر روز با دستان خویش، خویشتن را به پای چوبه دار می برد. ناخوشی و درد همه وجود او را فرا گرفته است. درد مسیح، برده شدن به مدرن ترین شیوه ی روز است، درد بی هویتی است. او درمانده تر از آن است که شما فکر می کنید. او تنها تر و نگون بخت تر از آن است که توانِ فهمیدنش را داشته باشید. به خنده های هیستریک اش به گریه های مداومش خوب دقت کنید. فراموش کنید آن توجیهاتی که برای گریه های ناخودآگاهش می آورد اینکه دردِ مادرِ فلان کشته شده تجمعات و یا دردِ پدر ِفلان اعدامی و ... دارد. او دارد با این گریه ها، سوز و سوزش پنهان خودش را التیام می بخشد. همان سوزش برده گی که فکرش را هم نمی کرد روزی چنین گرفتارش شود.

مردان و زنان امنیتی ایران اگر واقعا در خاک آمریکا دارای این کیفیت از حضور و توانمندی هستند، لطفا آن میزان از نفوذ و تسلط را خرجِ یک "خواست ملی" که همانا مجازات قاتلین سردار سلیمانی که فی الحال در آمریکا ساکن اند بکنند، نه خرج یک لبُ و دَهن دارِ "کودن" که بیشتر از  همه ی اپوزسیون های خارج نشین محتاج ترحم است.


آقایان، لطفا همه ی استعداد و استطاعت امنیتی تان را خرج کسانی بکنید که از اتاق هایشان در "تل آویو" ترور دانشمندان هسته ای شما را مدیریت و رصد می کردند نه اینکه برای چهار تا دگر اندیشِ مُفلسِ لندن و پاریس و واشنگتن نشین خود را معطل کنید. دُم تکان دادن های این بیچاره ها برای کارفرمایانِ شان از سرِ درماندگی است. هر چقدر بیشتر خودشان را به آب و آتش می زنند یعنی سریعتر دارند به ته خطِ حیاتِ سیاسی شان می رسند. این جماعت سائلِ دیده شدن است، الباقی ادا و اطوار است. بر مَجانین که حَد وارد نمی کنند.

ماجرا چیست؟


ماموران FBI که گویا بنا بر یک عادت همیشگی، اعتمادی به خارجی ها ندارند و زندگی شان را می جورند، مسیح را همانند بسیاری از ایرانیان، از بدو ورود به آمریکا زیر نظر داشته و اسناد صوتی و تصویری متعددی از خصوصی ترین لحظات "زیست" ایشان گردآوری کرده اند. قرار دادن "کامبیز فروهر" خبرنگار بلومبرگ، از مدتها قبل، در کنار این خانم، با عنوان "همسر" به تنهایی کافی بود تا خیال سرویس های جاسوسی اسرائیل و آمریکا آسوده باشد تا آنها هر چه می خواهند درباره مسیح بدانند را در فرمت های مختلف تصویری و متنی و غیره از کامبیز دریافت نمایند. این حرف، ادعا و یا تحلیل نیست، چرا که همه ی کسانی که فروهر را از نزدیک می شناسند و او را رصد می نمایند، بدون لحظه ای درنگ این یافته را تایید می کنند. آنچه ماهها قبل توسط FBI به مسیح نشان داده شد مبنی بر اینکه نیروهای ایرانی با تصویربرداری و جمع آوری اسناد از خصوصی ترین لحظات زندگی اش، بدنبال ربایش و یا تروراش بوده اند، محصول رصدهای FBI و زحماتِ کامبیز فروهر بوده است که در فیلمنامه و داستانِ پلیس آمریکا و دادستانی نیویورک، بنام فعالیت های یک "کارآگاه خصوصی" که توسط نیروهای امنیتی ایرانی استخدام شده بود، نوشته شد.

جالب اینجاست، مسیح پیش تر در مکتب رسانه ای جریان اصلاح طلب، خاصه زمانی که در ایران بوده است، یاد گرفته بود که به هیچ وجه زیر هیچ سند حکومتی مهر تایید و تصدیق نزند، پرسشگر باشد و همواره با دیده شک و تردید به گفته ی حاکمیت و نهادهای امنیتی بنگرد اما یکبار از FBI نپرسید از کجا معلوم که این مدارک، بخشی از تولیدات خودتان و یا اطرافیانم نباشد؟ نپرسید چرا باید باور کنم که این تصاویر و اسناد توسط افرادی که اجیر ایرانیان شده بودند جمع آوری شده است؟ حق هم دارد که نپرسد، نخست اینکه او مزدور و برده است، برده که از ارباب استنطاق نمی کند. دوم اینکه دهن باز کند و چنین چیزی را از FBI بپرسد، دندان در دهان نخواهد داشت. باید همین که گفته شد را بپذیرد و طبق برنامه در رسانه های مختلف نشر دهد. همین.

او حتی موظف است در مصاحبه ها مدام از پلیس آمریکا تشکر کند که تا این حد مواظب "جان" او هستند!. ثنای بیش از اندازه اش از پلیس آمریکا در گپ و گفت های رسانه ای اخیرش واقعا مشمئزه کننده است چرا که دارد از پلیسِ کشوری تمجید می کند که معروف به "خشن ترین" پلیس دنیاست. پلیسی که قاتلِ "جورج فلوید" سیاه پوست و یک پلیس به تمام معنا نژادپرست است. مجموعه ای که کیفیت خشونت ورزی اش نزدیک بود کار دستِ کل حاکمیتِ آمریکا بدهد و باعث تجزیه و یا سقوط اش در همین یک فقره ماجرای جورج فلوید شود. تظاهرات بر علیه رفتار های پلیس آمریکا، همین چند ماه قبل، نه چند سال قبل، تمام آمریکا را فرا گرفت آنوقت این "کنیزکِ" مثلا دگراندیش از آنها چون فرشته یاد می کند!. توجه به همین یک نکته کافی است تا متوجه میزان نمایشی بودن سناریوی ربایش اش بشویم. مهمتر اینکه این خانم نمیداند، آمریکایی ها از سر اجبار باید چهار چشمی مواظب اش باشند که یک وقت او هم مثل بسیاری از مخالفین جمهوری اسلامی ایران، روزی  به ذات غرب پی نبرد، چپ نکند، پشیمان نشود و غرب ستیز نشود تا اسناد و اسرارشان را به ایرانیان تحویل بدهد و الا جانِ او یک سِنت هم برای آنها ارزش ندارد.

سوالهای زیادی را می توان از این نسخه ی دست نویسِ فیلمنامه FBI استخراج کرد. مثلا چرا مسیح اصرار دارد که دولت بایدن نباید با ایرانیان مذاکره کند؟ چرا مدام به اروپا هشدار می دهد که تعامل با چنین رژیمی خطاست؟ چرا اپوزسیون های ایرانی ساکنِ دیگر کشورها را به هراس می اندازد که اگر پشت من قرار نگیرید فردا نوبت شماست؟ چرا آمریکایی ها مترصد پایان بخشیدن به حیات فیزیکی و یا سیاسی این خانمِ بیچاره و ساده لوح و تعدادی دیگر از مخالفین جمهوری اسلامی ایران در کشورهای غربی هستند؟ ناامید شدن از معدود ایرانیانِ حلقه به گوش و فرمانبر در فرنگستان چگونه و از چه زمانی شکل گرفت؟ این "سیرک مسیح" برای چه مدت، با چه آورده ای و با چه میزان تماشاگر ادامه خواهد یافت؟ اجازه بدهید نخست دلایل احتمالی حذف مسیح توسط آمریکایی ها را مرور کنیم.

پرده اول

شکست اول:

سالها رسانه های تندروی داخلی، خاصه از جریانِ به اصطلاح اصلاح طلب، از ویژه گی "ساده لوحی" و "بیش فعالی" این خانم برای پیاده کردن تئوری فشار از پایین و چانه زنی و امتیاز گیری در بالادست استفاده کردند. او سربازی گوش به فرمان برای دگر اندیشان، بخوانید تجزیه طلبان داخلی یقه سفید و کراواتی و مُلّا و مُکَلّا در طولِ همه اغتشاشات و کشمکش های سیاسی و اجتماعی از دو دهه قبل بوده است. سهم او از بازی سیاسی، هیچوقت همسنگِ سنگ هایی که به سینه می زد نبود. او آنقدر که "پاچه" می گرفت در میان مقامات حزب مورد علاقه اش "پایه" پیدا نمی کرد. دوستانش هیچ سایزی فراتر از سربازِ پیاده نظامِ "سیاستِ براندازی" برای این دختر روستایی قائل نبودند. آشوب های ۷۸ و تنش های سیاسی ۸۴ و اغتشاشات ۸۸، هیچکدام آورده ای جز ترک وطن برای او نداشت. او و دوستانش در"پروژه براندازی با کدِ جنبش سبز" شکست خورده بودند و نقشه هایشان نتوانست عملی شود. آتش افروزی و آتش بازی مسیح و بسیاری از یارانش، اگر آورده ای برای ایرانیان نداشت اما توانست جواز زندگی در افرنگ را برای شان به ارمغان بیاورد. مسیح علی نژاد زمانی از ایران رفت که در بین بسیاری از هم صنفی های خود منفور و مغضوب بود. غرب با آنهمه هزینه و با کمک نیروهای برانداز داخلی و خارجی نتوانست ماهی خود را از دریای پارسیان صید کند اما هنوز ناامید نبود. در میانه ی این شکست، مسیح به سرویس ها وصل شد و کارش را در بیرون از مرزها برای ادامه پروژه ی براندازی آغاز کرد.

شکست دوم:

طرح دیکته شده ی جنبش های "آزادی های یواشکی" و "چهارشنبه های سفید" با کمک مسیح و کامبیز، توانسته بود برای مقاطعی روح و ذهن تعدادی از جوانان ایرانی را دچار تنش های احساسی بکند و دردسرهایی برای نهادهای نظارتی داشته باشد اما این کمپین های مروجِ مباحثِ ضد دینی، بیشتر از داخل در بیرون از ایران، روز به روز با مخالفت های جدی رو به رو شد. ژانگولربازی های به اصطلاح "مدنی" مسیح، اقامت در انگلیس و آمریکا و زندگی ای کمی بهتر از "قمی کلاه" را برای او بهمراه داشت اما خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت، جنبش هایش دست مایه تمسخرِ ایرانیان واقعی و دگراندیشانِ حقیقی دلسوزِ سرزمین پارسی قرار گرفت. خدعه های این خانم در همه ی این سالها، روزگارِ طرفدارانِ اندکش را "سیاه" کرد و مطالبه "آزادی" های معقول و مشروع شان را به تاخیر انداخت. البته تنگ نظر نباشیم، در عوض خانه عشق کامبیز و مسیح در نیویورک تا حدی مجلل تر شد. رسانه های شمال به صف شده بودند که جنبش های این دختر را تبلیغ و تبیین کنند. او را برنده جوایز حقوق زنان و دموکراسی خواهی و یا کاندیدای جوایزی با موضوع حقوق بشر کردند، شاید که بدین شیوه همچنان بر سر زبان باشد و این "بِرند" فراز بماند و بشود با بالا رفتن از نردبان "خریت" این دخترک، شعله بر خزانه ی "همتِ" ملتی بیاندازند... آن هم نشد.  

مسیح، بیشتر مراقب خودت باش

در فوریه ۲۰۱۹ مایک پامپئو، مقام عالی "موقشنگ ترین" رئیس دولت آمریکا با مسیح دیدار می کند و اتفاقا بعد از همان دیدار بود که دولت ایران کاملا مطمئن می شود که دستِ دولتمردان آمریکا تا چه اندازه برای زدنِ ایران و ایرانی خالی است. چنگ زدن به مسیح برای براندازی، غایتِ نمایشِ سطح و کیفیت اپوزسیون خارج از کشور و فرجام حماقت پمپئو و سیاست خارجی آمریکا در موضوع ایران بود. این جهالت آنقدر گل درشت بود که حتی نیروهای اپوزوسیونِ تندرو داخل و خارج از کشور هم قادر به هضم آن نبودند. همه حمایت های عالی ترین مقامات آمریکا و سرویس های امنیتی غرب نتوانست خرده پروژه های براندازانه ی مسیح را با روکش "جنبش های مدنی" به سرانجامِ مقبولِ کارفرمایان برساند و بدین شکل شکست دوم رقم خورد.

شکست سوم

شکست سوم زمانی رقم خورد که مسیح فهمید، غرب، بخصوص آمریکا، راهی جز تعامل و به سرانجام رساندن بخشی از اختلافات اش خاصه در موضوع هسته ای با ایران ندارد. هر چه ایران با کشورهای طرف مذاکره به نتیجه ای مرضی الطرفین نزدیک تر می شدند صدای زجه از خانه ای در نیویورک بلندتر به گوش می رسید. این زوج همواره طرفِ تفکری در آمریکا بودند و هستند که خواهان حذفِ حاکمانِ ایرانی و سقوطِ نظامِ فعلی ایران ولو به قیمت کشته شدن و تکه تکه شدن همه ی ایرانیان اند. مهم نیست که در ویترین چه واژه گان و کلماتِ مردم پسندی را ردیف می کنند. اینها "ذره ای" ارزش برای "حیات" هیچ "فردِ ایرانی" تا وقتی که خود به مقامات و منافعِ شوم شان نرسند، قائل نیستند. این جماعت اپوزوسیون ایرانی، جزوِ معدود اپوزوسیون های خارج نشین در دنیا هستند که بر این اعتقادند که برای رسیدن به قدرت می شود ملتی را به فنا داد و این التماس هر روزشان از آمریکایی ها و غربی ها در جلسات خصوصی است. اینکه هر چقدر می خواهید ایرانی بکشید، بکشید. تحریم کنید. اسباب فقر و نداری ملتی بشوید، بگذارید هر روزِ ایرانیان به سختی و فلاکت شب شود. تهدید کنید، ترور کنید و ... با این شرط که حکومت به ما تعلق گیرد و بس...  این یافته ما یک تحلیل صِرف نیست بلکه اطلاعات دقیق از تفکر اپوزسیون ایرانی است. وقتی برجام امضا شد، مردم در تهران جشن گرفتند اما وقتی ترامپ قرارداد را پاره کرد، مخالفین جمهوری اسلامی ایران و این زوج در نیویورک ضیافت برگزار کردند.!. این همان رخِ واقعی مخالفین نظام حاکم در ایران و ایرانیان است.

مسیح برای اینکه نشان دهد هنوز خریدنی است نیاز به یک شوک و اتفاقِ جدید در ایران داشت. برگ هایش رو به پایان بود که اعتراضات بنزینی آبان ۹۸ تا حدی به کمک اش آمد. شد فعال حقوق بشر و شبانه روز وقتش را گذاشت برای تماس با خانواده هایی که جوانِ شان را اتفاقا بخاطر کم کاری و کاهلی رئیس جمهور "محبوب" همین جماعت مثلا "اصلاح طلب" در آبان ۹۸ و حتی سال ۸۸ از دست داده بودند. او دلش برای قربانیان و خانواده های قربانیانِ این حوادث نمی سوخت و نمی سوزد. او دست و پا میزند که از چشم کارفرمایانش نیافتد و این را کسی درست متوجه نمی شود. او بیچاره تر از آن بود و عاجز تر از آن است که مرحم دردِ کسی باشد. او خود نیاز به ترحم دارد. او همه ی این کارها را می کند که از نام و نان نیافتد. او محتاج تر است. فقط همه ی زورش را می زند که شما این را نفهمید.  

مسیح، بیشتر مراقب خودت باش

مسیح و دوستانش با اتفاقات ۹۸ هم نتوانستند به یاری برنامه های موساد و عمو سام بروند. سرویس های غربی و عربی و عبری امروز از هر زمانِ دیگر نسبت به دگر اندیشان، اپوزوسیون و اصلاح طلبان تندروی داخلی و خارجی بی اعتماد اند و حق هم دارند. عصبانیت اینها از مزدوران ایرانی کاملا قابل فهم است. اشکال اینجاست که این سرویس ها باز جاهلانه گوش شان را به کسانی می سپارند که بیش از چهل سال است جز یاوه و اطلاعات غلط، چیزی تحویل شان نمی دهند. از یک جایی به بعد باید بی خردی را بنام خودِ سرویس های امنیتی و سیاسی ثبت کرد نه مزدوران ایرانی شان.

قرار بر این بود که با حضور فعال اپوزوسیون ها و آنهمه هزینه های آشکار و پنهان غرب، عمرِ نظام تا به پایان جنگ هم قد ندهد که داد. قرار بر این بود که ایران هسته ای نشود که شد. قرار بر این بود که ایران در تکنولوژی های روز، به روز نشود که شد. مقرر شده بود تسلیحات شان فراتر از کلاشینکف نباشد که امروزه بحث موشک های قاره پیما و پهپادهای شان لرزه برانداز شده است. خوابش را هم نمی دیدند که ایرانیان درباره حضور در فضا گپ و گفت کنند که این رویا دارد به واقعیت می پیوندد و ...  

حقیقتا" این مزدوران در طول دهه های قبل چه کرده اند؟ آنها تا به امروز فقط مثل پشه های طول جاده، به شیشه ی ماشینِ "رشد" و "تلاش" و "همت" و "استقلال" یک کشور برخوردند و آن را اندکی کثیف کرده اند. این خودرو در حرکت است. الان درست همان وقتی است که غرب باید با صدای بلند بر سر اپوزوسیون داد بزند که پس شما دقیقا در طول همه ی این سالها چه غلطی می کردید؟

سه شکست بزرگ در مقابل آنهمه هزینه و کمک های لجستیکی و فکری و ... شرم آور است. واقعا اپوزوسیون های ایرانی برای خودشان شارلاتانی شده اند. بیش از چهار دهه است که سرویس های عبری و عربی و غربی را "اُسکل" خودشان کرده اند. هر بهار و تابستان و زمستان وعده براندازی و پایان رژیم می دهند اما این باغِ توهمات شان هیچوقت "سبز" نمی شود. حالا شما اگر جای سرویس ها باشید حذف چنین نیروهایی را در دستور کاری خود قرار نخواهید داد؟ اگر سرویس جاسوسی باهوشی هم باشید، هزینه حذف را هم به گردن حریف نمی اندازید؟ چه چیز از این بهتر؟. آیا قرار است مسیح با زدن اتهام به ایرانیان و با "نام" افراد ایرانی اما "بکام" آمریکا از صحنه بیرون برود؟

پرده دوم

همانقدر که برای براندازی نظام، رئیس وزارت خارجه ی عریض و طویل آمریکا به مسیح لقبِ "رهبر برجسته" می دهد باید به اندازه خرجِ این لقب عایدی داشته باشد. حالا که نداشت، لاشه اش را باید فروخت تا بشود به زخمی زد. اصلا شاید بشود دوباره این لاشه را بازسازی کرد. شاید بشود دوباره به آن جان بخشید؟ شاید روزی برایشان بشود نسخه کمدی "سان سوچی". شاید.

طرحی برای احیای مسیح فراموش شده.

عده ای بر این باورند که از نگاه موساد، سیا و وزارت خارجه آمریکا، مسیح علینژاد، علی الرغم همه ی بی مایگی ها و شکست هایش، در مقایسه با باقی نیروی های اپوزوسیون، کاراتر و بدرد بخورتر به نظر می رسد (ببینید بقیه نیروهای اپوزسیون ج ا ا  دارای چه کیفیتی هستند که مسیح در میانه آنها  شاه ماهی به نظر می رسد!!). مجموعه ی شکست های پیشین اش در ضدیتِ با نظامِ ایران تا حد زیادی از اعتبارش کاسته و او را تبدیل به چهره ای منفور کرده است. لذا با راه اندازه ای سناریوی " ترور و ربایش مسیح"، می توان دوباره نامش را بر سر زبان ها انداخت. این روزها اپوزوسیون حکومتِ ایران، بی سَر تر از همیشه و یا دارای سَرهای های متعدد و بی تکلیف است. "والا سازی" از بانو مسیح شاید در ادامه، جایی بکارشان بیاید و رجا و روزنه ای بهمراه داشته باشد. در طول روزهای گذشته، به دستور سرویس ها، رسانه ها به خط شده اند و این خانم تمام وقت در بین رسانه های فارسی زبان و دیگر زبان ها می لولد و بیانیه FBI را از حفظ برای آنها می خواند بلکه نامش دوباره احیا شود.

مسیح، بیشتر مراقب خودت باش

بازی اسرائیلی ها و جمهوری خواهان

دُمِ خروس این داستان زمانی بیشتر هویدا می شود که شما همه مصاحبه های تلویزیونی و یا متنی این خانم را در روزهای اخیر رصد بکنید تا متوجه داستان بشوید. یحتمل مسیح با کمک سرویس ها و یا شاخه ی تندرو جمهوری خواهان، بدنبال تضعیف و یا ترغیبِ دموکرات ها برای زدن زیر میز هر توافق احتمالی در هفته های آتی با ایران است. برای یک توافق محتمل که به تهران ارتباط دارد باید یک داستان ایرانی ساخته و پرداخته شود تا بشود ماجرا را هوا کرد و یا حداقل دستِ برتر در مذاکرات آتی داشت. یک زمانی سیرکِ ایران هراسی با "چاخان" های نتانیاهو شور پیدا می کرد اما گویا این نخست وزیر جدیدِ اسرائیل تمایلی به برپایی سیرک به سبک سَلَفَش، نتانیاهو ندارد و یا می داند دیگر حنایشان رنگی ندارد. سعودی ها هم که عین آن حیوان عزیز که دارای گوش های بزرگی است، در جنگِ "یمن" گیر افتاده اند و صلاح را در این می بینند که خیلی با دم این شیر بازی نکنند لذا به نظر می رسد سرویس ها باید به همین تخته چوبِ آش و لاش دخیل ببندند.
  بخش هایی از صحبت های مسیح با تلویزیون محمد بن سلمان، بنام "ایران اینترنشنال" را بخوانیم. عین همین حرفها را در گفتگو با ۹۵ درصد از رسانه های فارسی و غیر فارسی زبان زده است. مسیح علی نژاد: " ما یک وظیفه فراتر داریم؛ این که دولت‌ها و سازمان‌های جهانی را مسئول بدانیم که حق ندارند با حکومتی که مثل داعش گروگان می‌گیرد گفت‌وگو کنند" یا در بخشی دیگر می گوید:  " با این کاری که کردند مصمم‌تر می‌شوم یقه کسی را که اینجا (آمریکا) در قدرت است بگیرم که وقتی که آمدند در خاک شما و می‌خواستند آدم‌ربایی کنند شما نمی‌توانید فقط بروید مذاکره کنید و به هیچ وجه حقوق بشر را مد نظر نگیرید" باز در بخشی دیگر اظهار می دارد که: " این حکومت مثل ویروس کرونا می‌ماند، اگر با آن مبارزه نکنید، این اسلام‌گرایی افراطی، این حکومت دیکتاتوری، در سرزمین خود شما می‌آید و شما باید در کشور خودتان با آن بجنگید" اما شاه بیت مصاحبه هایش این است که "با اتحاد جلو مذاکره با یک حکومت گروگان‌گیر و قاتل گرفته شود".

وقتی می گوییم سناریوی FBI توسط " نانسی"، دخترِ پنج ساله از "پورتلند" نوشته شده، باورتان نمی شود. شما که اینقدر نوپیشه نبودید. معلوم است بازی، بازی قدیمی "ایران هراسی" و بالا بردن هزینه توافق احتمالی دموکرات ها با تهران است. هویداست که می خواهید ته دلِ اروپایی ها را خالی کنید که دست و دلشان برای نهایی کردن همین نیم بند توافقات بی خاصیت هم بلرزد. داد می زنید که بدنبال دو قطبی سازی در داخل ایران هستید...  

کسی نیست به جمهوری خواهان بگوید که چرا حماقت تا این اندازه در آستین شما وُل می زند؟ می خواهید توافقی سر نگیرد؟ می خواهید ایران هراسی را تشدید کنید؟ می خواهید تحریم ها را گسترده تر کنید؟ شما که این مسیرها را تجربه کرده بودید. به کدام یک از اهداف تان رسیدید؟

بازی دموکرات ها

عده ای هم بر این باورند که این بازی، شاید بازی خود دموکرات ها برای رهایی از فشارهای صهیونیست ها و جمهوری خواهان در داخل باشد. بایدن که در کمپین های انتخاباتی اش قولِ حل موضوع هسته ای را داده بود، این روزها سخت از سوی متحدین کودک کش اش یعنی اسرائیل (در فلسطین) و عربستان (در یمن) تحت فشار است. او دستش بخاطر حماقتی که رئیس جمهور سَلَف در خروج از برجام انجام داده بود کاملا خالی است و برگ های زیادی برای بازی با ایران و گرفتن امتیازاتی که بتواند دهان صهیونیست ها و حاکمان مرتجع غربِ آسیا را ببندد ندارد. شاید برای آنها هم تنها راه باقی مانده و خلاصی از شرایط موجود، زدن مجدد زیر میز مذاکرات بدون پرداخت هزینه ی این اقدام و یا با هزینه اندک است. اینکه در این داستان، دموکراتها تا چه حد واقعا نقش داشته اند و یا بدنبال بهره برداری و یا موج سواری بر روی داستان نوشته شده توسط جمهوری خواهان هستند بر ما پوشیده است اما مطمئنیم که آنها هم از این قصه بدشان نمی آید چرا که بی شک می توانند در مذاکرات تیم جدیدِ هسته ای دولتِ جدیدِ ایران، با همین سوژه اسکی بازی کنند.

مسیح، بیشتر مراقب خودت باش

سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفیدِ دولت بایدن با مسیح دیدار و گفتگو می کند و عرض می دارد که "آمریکا هر تلاشی را برای تهدید روزنامه‌نگاران و کنشگران با شهامتی مثل مسیح محکوم می‌کند" و مسیح هم دراین دیدار به جناب شان یادآور می شود که " دولت بایدن در روند تلاش‌های خود برای توافق با جمهوری اسلامی باید با صداهای مختلف، از جمله اپوزوسیون ایران، در تعامل باشد" . عجب!. مسیح باز خشمش فزونی می گیرد و می گوید " (مردم ایران)   از مماشات غرب با رژیم خشمگین‌اند، قاسم سلیمانی را قهرمان نمی‌دانند و از اینکه بجای شنیدن اعتراضات، صدای لابی‌های جمهوری اسلامی شنیده می‌شود عصبانی‌اند. "!.

به واژه گانی که بکار گرفته می شود خوب دقت کنید تا سرِ نخِ این داستان دستگیرتان شود. آخر مگر می شود به شکلی دیگر هم به مخاطب گفت که این بازی ربطی به ارزشمند بودن و یا نبودن "جانِ" این دختر ندارد، بلکه این خانم تنها طعمه ای برای مقاصد آمریکایی ها شده است؟

فرمایشات سناتور "جیم ریش" عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده در ادامه همین سناریو را مرور کنیم: "زمان آن فرا رسیده که دولت آمریکا مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را متوقف کند. هرگونه مذاکره با ایران باید فراتر از موضوع هسته‌ای و در برگیرنده تمام رفتارهای جمهوری اسلامی باشد. "

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن با مسیح تماس می گیرد و از اینکه این نقشه جمهوری اسلامی خنثی شد اظهار خرسندی می کند. او بعدتر در توئیترش می نویسد " ... آمریکا همیشه از کار خبرنگاران مستقل در سراسر جهان، که امری ضروری است، حمایت می‌کند و تلاش‌ها برای ساکت کردن یا مرعوب ساختن‌شان را تحمل نخواهد کرد. "  البته آنتونی بلینکن فراموش کرده است که همین چند روز قبل، دولت فخیمه شان بسیاری از سایت های آزاد اندیش و مستقل در ایران و منطقه که مرتبط به محور مقاومت بودند را فیلتر نمودند.

تفسیر و درک درست این عطش نیروهای دولت بایدن در نزدیک شدن و همزادپنداری با ماجرای ساختگی ربایش مسیح را باید به زمان موکول کرد. آیا این ماجرا می تواند به کمکِ دولتِ حاکمِ آمریکا برای گرفتن امتیاز بیشتر و یا زدن زیر میز توافق با ایران بیایید؟ آیا دموکرات ها خطای جمهوری خواهان را تکرار خواهند کرد؟

مسیح، بیشتر مراقب خودت باش

واکنش تهران ...

هرچقدر که فاکس نیوز و سی ان ان و بی بی سی و  ان بی سی و بعضی شبکه های عربی و شبکه های اجاره ای فارسی زبان بدنبال هیجان بخشی به سناریو  FBI هستند، در ایران کسی این قصه را باور ندارد. اول اینکه ایرانیان از خائنین بطور ذاتی و خاصه از "مسیح علی نژاد" بدشان می آید و دوم اینکه دیگر سناریوهای آمریکایی ها برای ایرانیان جذابیتی ندارد.

وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف، در توییتی، طرح ادعای ربایش مسیح را " بچه گانه" و " مضحک" خواند و به آمریکایی ها یادآور شد که خداوندگاران ترور و ربایشِ مخالفین، واشنگتن نشینان هستند. سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این داستان را " سناریوسازی هالیوودی" دانست و اظهار داشت این ادعا آنقدر بی پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد.

بی شک بدترین درد برای اپوزوسیون ایرانی، فراموش شدن و بی توجهی مردم نسبت به آنها است. آنها حاضرند مقامات ایرانی و مردم، هر روز هزاران ناسزا نثارشان بکنند اما نام شان را ببرند تا اینگونه فراموش نشوند. در تهران مقامات سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا، تره هم برای جیغ جیغ های این دخترک خُرد نکردند. این نادیده گرفته شدن در داخل دارد آمریکایی ها و مخالفین را کلافه می کند. عقده ی دیده شدن دارد اپوزوسیون را به هلاکت می کشاند. چه شانسی بالاتر از این برای یک نظام سیاسی حاکم که دشمنان و اپوزوسیون اش جزو نادان ترین ها باشند؟ به هر حال، فیلمنامه FBI در داخل ایران و حتی توسط برخی از سمپات هایشان مورد استقبال قرار نگرفت و مخالفینِ جمهوری اسلامی ایران امروز با این سناریو از هر زمان دیگر منزوی تر شدند.  

حرف آخر ...

بازخوانی زندگی تلخِ مسیح، مقصود این مکتوب نیست و نبود چرا که این دخترِ درمانده و در به در، خود گدای شفقت است. این سیاهه هشداری است برای آنانی که شاید هنور نمی دانند نگاه غرب به آنها هرگز فراتر از یک نگاه ابزاری نیست. آنها می توانند همیشه برای کشورشان مفید و ارزشمند باشند اگر خود را ارزان نفروشند.

مسیح و آنها که چون او می اندیشند و چون او عمل می کنند، دیر یا زود در خوشبینانه ترین حالت مصادره برای یک معامله با ایرانیان خواهند شد. آمریکایی ها روزی برای سوداگری در موضوعاتی خاص با تهران مجبورند همه مزدوران را تحویل ایرانیان بدهند و یا سر به نیست کنند. این سرنوشت همه خائنین به سرزمین پارسیان بوده و است.

خانم معصومه علی‌نژاد قمی کلاهی، خیلی این روزها مراقب خودت باش. تو هیچ وقت شهروند آمریکایی نیستی و نخواهی بود. به آن کاغذ پاره ها اعتماد نکن. جانِ تو هیچوقت برای یک سفید پوست آمریکایی دارای ارزش نیست و نخواهد بود. خودت را فریب نده. تو اکنون بخشی از یک بازی نیویورکی ها هستی. مراقب باش.


تمام
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 167
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 52
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    مصی جون دقت کردی روز به روز زشت سیرت تر و زشت صورت تر میشی؟ چون هیچ خاصیتی نداری. تو به درد هیچ کاری نمیخوری. تو هیچ هدف با ارزشی تو زندگیت نداری. تبدیل شدی به یه افسرده ی بی خاصیت.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      82 41
      به چشم و آدم خیانکار دقت کنید خاصه به وطن فروش عصبیت در چشم آدم‌های خیانتکار آشکاره چه خیانتکار به همسر چه امانت و چه کشور به چهر بعد از پیروزی کیمیا علیزاده نگاه کنید عصبیت موج میزند
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      84 51
      خود امریکایی ها میخوان کارش رو یکسره کنن این خانم دیگه مهره سوخته است
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      22 39
      توصیه به مصی اینه که بعنوان الگوی کیمیا علیزاده، یه نقطه تمیز واسه خودت بزار که راهت ادامه پیدا کنه، اینجوری منقرض میشی
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      38 13
      امریکایی ها اینقدر خر نیستند. به محض انکه احساس کنند این مهره دیگر فایده ندارد و او را ترور میکنند و بعد زیر جنازه او وا مظلوما میکنند تا از اب گل الود ماهی جدید بگیرند. امریکایی ها از سقط شدن سگ ها هم ماهی میگیرند
    • بختیاری IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      20 6
      کسانی که آزادی بیان وحقوق بشر امریکای وحشی تروریست وسایر درندگان غربی را باور کنند حتی از درازگوش پایین ترهستند(هرچند توهین به الاغ هست این مثال) ! در نهایت همانطور که همه میدانیم مسیح و مهناز وسایر قشـــنــگ کـــلـــامــــان بی مخ فقط وفقط تنها خاصیت یک دستمال توالت را دارند برای وحشی های تروریستی چون ترامپ حرامزاده و بایدن کودن !!! باور کنید اکثرا مثل یابو در ک...خودشان گیر افتادند..باور ندارید؟ از مهناز و...بپرسید یا ببینید.
    • بختیاری IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      43 23
      خانم شیطان نژاد هر زمانی بدست مردم ایران بیوفتی قطعا خاکستر نجست هم بجا نمیمونه چون به سردار شهید ما توهین کردی و با اون حرامزاده جشن گرفتی.تاابد منفوری و در هرصورت ملت تورو محاکمه میکنند نه نظام!! خااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااک برسر تو وتمام وطن فروشان بی همه چیز که بی ریشه هستید وحتی از ...بعمل نیومدید .
    • شاکی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      34 17
      حیف این همه وقت که برای این مقاله صرف شد . این بی وطن مفلوک ارزش این وقت گذاشتن رو نداره . خود مربی که این حیوان دست اموز رو تربیت کرده . تا چند وقت دیگه خودش هم تبدیل به لاشه اش میکنه . عمر این جور حیوانات کوتاهه
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      18 7
      امیدواریم اینقدر باهوش باشه که بیش از این بازیچه ی آمریکایی ها نشه .
    • FR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      13 6
      با جنجالی که بر سر گزارش اف بی آی راه اندازی شد موقعیت برای سازمان منافقین و موساد فراهم شده است که علی نژاد را در خاک امریکا و یا جای دیگری به قتل برسانند و با توجه به زمینه سازی انجام شده آنرا به گردن ایران انداخته و مدتی به همین بهانه بر علیه جمهوری اسلامی سم پاشی خواهند کرد جا دارد که وزارت خارجه ایران رسما این پروژه را قبل از اینکه اجرائی شود رو کند
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 4
      خانم عجوزه علی نژاد . بدینوسیله از شما دعوت میشود در قسمت جدید فیلم دیو دلبر مشارکت داشته باشید. رئیس شرکت والت دیسنی ، باب ایگر.
    • ایرانی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      5 4
      ابروی ایرانیها را برده این انتر شما بزرگش کردید
    • ایرانی GB ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 1
      سوال من از این خانوم اینه : آیا واقعا" ارزششو داشت که خودتو واسه کسب شهرت و پول بفروشی به سیستم های جاسوسی غربی ولو به هر قیمتی ؟؟ واقعا" چرا بعضیها نمیخوان از راه درست زندگی بکنند و ترجیح میدن حتما" لقمه متعفن تو دهن خودشون بذارن ... بهتر نیست آدم کمتر بخوره اما با عزت تا اینکه کباب بره بذاره تو دهنش اما هزاران هزار فحش و لعنت ونفرین مردم رو سرش باشه ... چرا بعضیها شرافت و عزت انسانی خودشون رو بخاطر غذای چرب و نرم و کسب شهرت میفروشند اونهم زمانی که نه گرسنه قحطی زده هستند و نه محتاج بی کس و کار
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 2
      بگیریدش یه حبس ابد بهش بدین با حجاب اجباری
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 1
      حیف جان گفتن به این...!!!
    • نیما IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      2 1
      بی آبرویی اون ربطی به آبروی مردم محترم وغیور ایرانی ندارد.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    69 40
    مقاله خیلی خوبی بود فقط به این هویج نگین مسیح، مصی یا مص مص مخفف اسمشه، ممنون!!!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      31 26
      «مسخی» هم بد نیست برازندشه
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      24 6
      مستی هم خوبه وبهش میاد چون واقعا مسته وحالیش نیست.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    50 28
    مسیح علینژاد بالاخره تو دام میفته
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      40 35
      لطفا ب این شیطان کردیت الکی ندید و بهش نگید مسیح یا معصومه . او نه منجی است و نه پاک . مصی است و بس
  • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    82 41
    بابا زیاد به این زنیکه منافق وطن فروش اهمیت ندین بیخودی بزرگش می کنیدهیچ علطی نمیتونه بکنه این هم دیریازود توی تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)می افته.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    59 36
    یادداشت فوق العاده ای بود. قوی و متین و مسلط
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    18 17
    خیلی متن طولانی هست
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      27 14
      مشکل دهه هفتادیاست. حوصله ندارن یه ورق کتاب بخونن. اندازه مطلوب علم از نظر برخی یعنی اندازه پیامک تلگرام!! خخخخخ
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      جرمش از این هم طولانی تره...
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    48 35
    وقتی به دشمنت میگی مراقب باش-یعنی نمیتونی کاری کنی که به کرکری خواندن رو آوردی
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      52 41
      منظورت مثل همین 43 ساله که یانکی‌ها به ما میگن تمام گزینه ها روی میزه دیگه؟؟!! خخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 3
      این خطاب دو سویه است ، رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که توافق برجام صورت بگیره و از موضع قبلی برگشته ولی مصینژاد حتی ازین رژیم دشمنی بیشتری با کشور و منافع بین المللی کشور داره . جنبه ضعفی در بین نیست این اخطار هم هست .
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    18 18
    موضع این خانم چیزی جز تکرار مواضع جمهوری خواهان نیست‌ و هدف اصلی آمریکا هم تحقق سیاست چند سطحی هست که در یک سطح قرارداد ببندد و طرف مقابل را متهد کند و در سطح از قرارداد خارج شود و پیمان شکنی کند.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    33 36
    یک روز عیدی ما این خواهد بود که این وطن فروش به مجازات رفتار خیانت بارش برسد، انشالله
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 0
      چقدر وطن فروش بهت منفی دادن . فردا اگر وطن فروش نیست وطن فروشی وجود نداره حتما این کامنتها رو نشونشون بدین .
  • FR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    21 19
    خیلی جالب بود ظاهرا بیشتر از آنچه که فکر میکردیم امریکا قصد مبادله و معاوضه مصی را دارد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    37 19
    اینم به چندتاازایرانیهای وطن فروش پول داده تااینکه سنایوررااجراکننده بنابه گفته خودش ازتوخانه اش هم فیلمبرداری کرده بودن
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    31 38
    زنیکه فاحشه تمام عیار .
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      27 24
      فاحشه به این زنیکه شرف دارد، فاحشه از فقر تنش را می فروشد اما این بی همه چیز برای زسیدن به زندگی اشرافی وطنش را می فروشد
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      5 34
      آقا چرا قذف ؟ تهمتی داری میزنی که اسلام برای اثباتش ۴ شاهد عادل خواسته. شما همینجوری کسی رو متهم به این گناه میکنی. هر موجود خبیث و پلیدی مبخواد باشه. اگر نتونی این اتهام رو ثابت کنی باید ۸۰ ضربه تازیانه بخوری. حتی اگر این موجود محارب باشه. مرتکب معصیت نشیم.
    • محمد IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      16 1
      در چواب 14:00 پرده بر بی حیایی متن که می درد پرده خویشتن
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      20 3
      این زن از فاحشه ها هم بدتر و کثیف تر است هرروز در آغوش آدم کثیفی است برای ضربه زدن به کشور او فاسق فاجر زشت کار و خاین و هیچگونه حرمتی ندارد و مهدو الدم است
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      14 0
      به ۱۴:۰۰ خود این زنک توی یک مصاحبه که فیلمش هم هست صریح اعتراف میکنه میگه من قبل از ازدواج باردار شدم و شدم لکه ننگ فامیل
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    21 17
    جالب توجه بود
  • بهرام IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    32 22
    عالی بود . چه مقاله جامع و کاملی
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      31 7
      خوب بود. موافقم.
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    38 22
    .... به خنده های هیستریک اش به گریه های مداومش خوب دقت کنید. فراموش کنید آن توجیهاتی که برای گریه های ناخودآگاهش می آورد اینکه دردِ مادرِ فلان کشته شده تجمعات و یا دردِ پدر ِفلان اعدامی و ... دارد. او دارد با این گریه ها، سوز و سوزش پنهان خودش را التیام می بخشد. همان سوزش برده گی که فکرش را هم نمی کرد روزی چنین گرفتارش شود.... // آخ کولبران یادت رفت بغضم ترکید.صبر کن صبر کن داداش همینطوری الکی نیست کولبران صاحاب داره همینطوری نمیتونه لگن مسی علیل زاده صاحبش بشه بغض کولبران در اداره اختراعات بنام کسی دیگه ثبت شده استفاده بدون ذکر منبع حتی منع قانونی داره.
  • RO ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    48 47
    به جای افکار تروریستی به داد ملت گرسنه ایران باشین بی وجدان های سیری ناپذیر
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      50 34
      تروریست تویی و ارباب کثیفت که همه دنیا را به کثافت کشیده.
    • مری IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      30 2
      هزاران لایک مثبت ببخشید منفی دادم!
    • BE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      25 8
      تروریست بزرگ ارباب شما آمریکاست ، شما هم لطفا حرفهای عوام فریبانه نزن که بیشتر خودت رو ضایع میکنی ، همین خانم رو توی بازار برده فروشهای سعودی اگر با یک بز معامله بشه شانس آورده / در ضمن تروریست داعش رو همین کشورهای به اصطلاح متمدن غربی سازماندهی کردند ، گاو شیرده هم که اینفدر شیر داد که کورک و پرش ریخت ، ایران نبود همین الان من و تو فامیل بغدادی شده بودیم
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      9 4
      وقتی سیر خوردی حرف نزن داداش!
    • DE ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      14 3
      ۱۰:۳۷ - به جای افکار تروریستی به داد ملت گرسنه ایران باشین بی وجدان های سیری ناپذیر// بدبخت راس میگه چرا اشتباهی متوجه شدید .منافقین و شاهپرستهای گاو و ضد انقلاب و وطنفروش به جای افکار تروریستی باید به داد ملت گرسنه ایران برسند بی وجدانهای پست کثیف سیری ناپذیر ولی بیشرفها وظنفروشی و جاسوسی را تر جیح میدهند به آقایی . حضرت امام رض به شاه دهها بار گفت تو شاه مملکتی نمیخوای آقا باشی؟ تا کی میخوای نوکر باشی و غلام حلقه بگوش امریکا.اینها هم ذلت و نوکری جزو ژنشون شده.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    21 21
    اون عکس باطل، باطل، لودینگ محشره. هههههههههه.
  • سیامک DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    22 15
    سیستم جاسوسی امریکا این را خیلی خوب آموخته که چگونه برای اهداف و نیت های کثیف خود در دیگر کشورها می باید از چه جور اشخاص ابله و کودنی از اپوزوسیونها استفاده برد ،تا بتواند بعدها پس از سواستفاده و دوشیدنشان ،آنان را بدون دردسر و به آسانی از بین ببرند و محو کند.متاسفانه افراد ابله ای همچون این خانم هرگز از تاریخ و سرنوشت دیگر نوکران و چاپلوسان حلقه به گوش امریکا و غرب درس نیاموختند .از این روی سرنوشت ایشان نیز همچون دیگر نوکران و چاپلوسان خیانتکار و به درک رفته نیز مثل روز روشن معلومه. از قرار معلوم ایشان این را فهمیده که دوران چاپلوسی اش در امریکا به اتمام رسیده و هم اکنون اجل در مقابل درب منزلش آمده و نشسته، از این روی این روزها با مکرر تشکر کردن از پلیس امریکا دارد به نوعی بطور غیر مستقیم از امریکا طلب بخشش و عفو می کند که پلیس امریکا جانش را نگیرد .ایشان امروز بیشتر برای خود امریکا به یک دردسر تبدیل شده تا برای ایران
  • هموطن IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    19 37
    والبته کیمیا علیزاده و سعید مولایی که به زور بردن المپیک و به هر وسیله ایی به مدال هم رسوندن ....آخه میدونید ....ورزش اصلا سیاسی نیست ....خاک بر سر وطن فروش بی اصل و نسب
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      21 24
      هر وسیله ای هم بد نیست.مثلا مولایی با وسایل مدرن ورزشی و روش های علمی همراه با تلاش فراوان به مدال رسد
    • RO ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      15 15
      بتادین بزن
    • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      38 4
      میگن ورزش سیاسی نیست ولی متاسفانه سیاسی شده همین علی نژاد کمپین راه انداخته بود که به زور مدال جواد فروغی رو ازش پس بگیرن⁦:\
  • DE ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 15
    ...این جماعت اپوزوسیون ایرانی، جزوِ معدود اپوزوسیون های خارج نشین در دنیا هستند که بر این اعتقادند که برای رسیدن به قدرت می شود ملتی را به فنا داد و این التماس هر روزشان از آمریکایی ها و غربی ها در جلسات خصوصی است. اینکه هر چقدر می خواهید ایرانی بکشید، بکشید. تحریم کنید. اسباب فقر و نداری ملتی بشوید، بگذارید هر روزِ ایرانیان به سختی و فلاکت شب شود. تهدید کنید، ترور کنید و ... با این شرط که حکومت به ما تعلق گیرد و بس... // اینها همان دیوانه ها و روانی ها و بیماران مالیخولیائی هستند که کل زندگیشان خلاصه میشود در : " دیکی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه " مگر صدام هیتلر چنگیز ...وفرعون ...برای چی این همه آدم کشتند آنها هم همین جانی و روانی بودند.به لگن مسی علیلزاده باید گفت زمان کودتا و بر قدرت آوردن درپیتی هایی مثل اون رضا پالانی و ممد دماغ و تو آفتابه لگن متعلق به عهد دایناسورها ست خیلی قدیمیست . تا چند سال دیگه پشت مک دونالد هم کار گیرت نمیاد جارو کنی. چون دوره سرافکندگی و دیپلماسی التماسی با اخراج مفتضح اصلاح طلبان از بشنه سیاسیت ایران توسط مردم تمام شد .لذا اپوزیر!سیون در خارج بی پدر شد.
    • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      13 0
      بسیار عالی بود ممنون و سپاسگزار . توصیه میکنم همه چند بار این نوشته را دقیق بخوانید مخصوصا شما آلبانی نشینها که امروز خیلی خودتونو پاره کردید و آخر و عاقبت شما بی پدر و مادرهای بی وطن باید عبرت ابله هایی مثل مصی حرام نژاد بشه. راستی میشه بگین شما توی آلبانی به چه امیدی نفس میکشید از اینکه هر روز یک تکه نان خشک یا استخوان برایتان پرتاب میکنند خسته نشدین شمایی که آبرویی و فردایی ندارین چرا یکجوری نمیمیرین تا راحت بشین.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    39 18
    یه آشغال ...... را اینقدر بزرگ نکنید
  • US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    37 46
    فقط سیستم اطلاعاتی‌ و امنیتی قدرتمند آمریکا را با عراق و آذربایجان اشتباه گرفتید
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      32 12
      بذار باشه معلوم میشه
    • DE ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      22 31
      ... فقط سیستم اطلاعاتی‌ و امنیتی قدرتمند آمریکا را با عراق و آذربایجان اشتباه گرفتید // خخخخخ سیستم قدرت مند امریکا!!! نتونست با کل سی ای ای و کل اف بی ای و کل جاسوسان و شاهپرستها و کل ساواکش و کل اروپا و رفقاشون وحتی کمک موساد ...جلوی سقوط شاه را بگیره هزاربار تا حالا گفتند غافلگیر شدیم در این 40 ساله هزار بار از ایران رودست خوردند .لابد امریکایی ها اومده بودند عراق زیارت!! چند هزار کشته و بیلیاردها دلار خسارت دادند و دارن گورشون رو گم میکنند .میتونستند با این پول ده تا کشور عربی منطقه را چنان بهشت کنند که قرنها مردم ستایش و نوکری امریکا را بکنند ولی امریکایی ها گاوتر و احمق تر از اونند که فکر میکنی .اگر یک ذره فقط یک ذره شعور داشتند ایران را تحریم نمیکردند تا ایران مانند زمان اون شاه ملعون وابسته بمونه و تا میتونستند بهش جنس میفروختند تا مثل زمان شا فرقون هم که میسازه طایر و تیوپش و ورقه و لوله اش از خارج بیاد......گاوچران همیشه گاوچران میماند بی فرهنگ های جنایتکار....
    • BE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      23 6
      تو اگه زمان فرعون بودی حتما یکی از همین کچل های پاچه خوار معبد هامون میشدی / هنر در این نیست که از زورگویان تمجید کنی ، دیدیم سربازاتون چطوری جیغ میزنن و جیش میکنن به تمبان کثیف خودشون
    • BE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      22 4
      بشین بابا همبرگرت رو بخور ، دو تا قرص اعصاب هم با یه آبجو بزن که انگار اوضاعت خرابه غربتی پاچه خوار ( برده حرف گوشکن )
    • DE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      10 5
      ۱۶:۱۴ - .... دو تا قرص اعصاب هم با یه آبجو بزن ....// مزرعه داری دوتا خر داشت یک خر پیر و یک خر جوون .به خر جوونه جو میداد به خر پیره چون دندوناش مشکل داشت آبجو میداد.
    • US ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      19 2
      اینکه نوشتم پاچه خواری آمریکا نبود، واقعیت بود. سیستم امنیتی اینجا همه شهروندان، مهاجرین، توریست‌ها را زیر نظر دارد و به کمک جاسوسان و بد افزارها تا حدود زیادی مامورین دیگر کشورها را. دیدید چه راحت عملیات ربایش را ناکام گذاشتند. شما هم سعی‌ کنید مثل آمریکا قوی و سیستماتیک باشید تا نتوانند دانشمندان، مراکز هسته ای، اطلاعات و غیره را بزنند.
    • DE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      8 1
      بشین و تماشا کن این امریکایی های احمق رو خیلی دست بالا گرفتی. فعلا که امریکا تو دنیا خیلی گند زده! با اینکه ده ها بار امکان سفر به امریکا رو داشتم ولی امریکا رو 40 ساله تحریم کردم و هرگز به این سرزمینی که روی خون بنا شده و شیاطین بران حکومت میکنند پا نخواهم گذاشت.
  • کارشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    9 2
    کسانیکه تا دیروز مخالف برجام بودند و ان را پاره میکردند امروز دم تکان میدهند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 14
    یعنی تمام آن چیزهای که دول غربی در چنته دارن وبه آن می نازند همین چند تا مهره سوخته هستش ،سرنوشت این دخترک فلک برگشته مثل عبدالمالک ریگی، زم و.... خواهد بود.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    12 9
    طولانی بود، کامل نخوندم نظر نویسنده رو. اما مسیح مهره سوخته است. به وضوح دیده میشه. فقط اگه خودشون حذفش نکنن این کارمند منفور پیش مردم ایران رو!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    34 11
    دخترک عوضی شغال بیشه سیاسته....از این آشغال وطن فروش متنفرم. حال به هم زن وطن فروش
  • مهدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    27 8
    هیچ کدوم از این اپوزیسیون ها در حد و اندازه ای نیستند که بخوان کاری بکنن فقط با پول و تبلیغات بزرگشون کردند
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    32 24
    بابام چرا از یک زن میترسیم
    • DE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      3 8
      واقعا از یک زن ترسیدی ای خاک بر سرت احمق اینم تازه از این جوجه تیغی که دایم در حال تیغ زدن امریکاییهاست.اون شاه که یک کشور را به امریکا تقدیم کرده بود تازه میلیاردها دلار هم ثروت داشت وقتی تاریخ انتقضاء ش تموم شد تو امریکا هم راهش ندادند به فرعون مصر گفتند یه فرعون دیگه داره میاد بگیر مومیایش کن . این عجق وجق که نه پول داره نه قیافه نه قدرت نه اعتبار ...اگه ترسیدی برو پوشکت رو عوض کن گوگولی
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    31 11
    از بعضی افشاگریهاش خوشم میاد
    • ناشناس IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 14
      کدوم افشاگری ؟ آیا حرف هاش سند هم داره ؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      12 7
      بله دارد
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      6 5
      لطفاً مثال بزنید تا بیشتر متوجه بشم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 18
    ترور و تروریست کار انسانهای بزدل است که کار ایران نیست
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 3
      اشتباه منفی دادم ببخشید
  • مصطفی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 17
    جالبه جدیدا در‌ المپیک ورزشکاران ژیمناست زن آلمانی لباس تا مچ پا و دست میپوشند و گفتند نمی‌خواهیم نگاه جنسی بما شود. ولی عده زیادی در ایران دنبال بی حجابی هستند. عقل مردم از دست رفته و مصی در این راستا نقش زیادی داشت
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 6
      چون اسیر نفس و تبلیغات شدن و اهل مطالعه خصوصا مطالعه درست نیستند
  • حسین احمدی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 8
    سلام 20
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 18
    بنظر میاد اسم این ملعونه چرک معصومه باشه که باختصار مصی صداش میکنند.
    • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 10
      اسمش معصیت بوده بهش میگن مصی چهارتا میکروفن گرفتند جلوش عقده ای خودش را گم کرد. این قوطی کمپوت هم تاریخ انقضاء داره هلو تر از این فاسد شدند ریختنشون دور منظور هالو تر از این فاسد شدند ریختنشون دور .
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 7
    صادق بهادری فر کیه؟ آدم خوش قلمی است. تا حالا یادداشتی ازش ندیده بودم. دمش گرم!
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      2 0
      دور و برت رو یه نگاهی بندازی 100 درصد میشناسی......
  • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 9
    به احترام پیامبر خدا حضرت مسیح(ع) و پیروان راستین آن حضرت، به این موجود کثیف مصی بگویید.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 2
    مسیح نه معصی گه مخفف معصومه ست چقده از زیر زمین به آسمون هفتم رفتم از نظر معیارهای مادی از گاری سواری تو روستای جنگلی شمال به .... تو ایران زور زده خودش خیلییی بالا بکشه نتونسته رفته اونوری اگه ی مقام بهش میدادن الان اینجا بود و کلی تملق میکرد و ...
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 4
    مسیح نام زیبا و خاصی هستش لطفا بخاطر بازی های سیاسی و رسانه ای آلوده و لوسش نکنین
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 20
    درود بر گلشیفته فراهانی. او اگر تن میفروشد. وطن فروش نیست. پس فطرت بی ریخت چیزی برای فروش ندارد نه ریخت و قیافه ونه تن درست و حسابی. پس وطن را می فروشد.
    • مصطفی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      18 3
      گلشیفته در برنامه ای شرکت کرد که کردستان یک کشور مستقل نشون میداد در وطن فروشی سلبریتی های خارج از هم سبقت میگیرند
  • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 12
    فرمول شیمیایی موهای مصی رو پیدا کنید که از آن میتوان بهترین سیم ظرفشویی رو ساخت و قابلمه رو برق انداخت و بعد به تمام دنیا صادر کرد و پولدار شد .
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 6
    آیا این دریوزگان سیاسی و غربگدایان ارزش اینهمه اتلاف وقت و آنهم از خبرگزاری وزین مشرق توقع این است که این مگس ها را اینقدر بها تندهد و بزرگ نکند. چون مگس را حداکثر با مگس کش از بین می برند نه با rpg7
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    11 16
    جوجه اردک زشت.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      دقیقاً.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    15 12
    تاکجات سوخته که این طور پرت وپلا گفتی.اب روبریز همون جا
    • نیما IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      6 4
      آفرین به صادق بهادری فر. چه تحلیل خوبی.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 2
      تو تا کجات سوخته آب رو بریز همون جا...!!!
  • US ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    9 3
    من شنیدم اسمش معصومه بوده که بهش می گفتن معصی یا مصی ولی کم کم تبدیل شد به مسیح. حالا از اسمش که بگذریم این خانم سرنوشت بدی خواهد داشت چون هنوز نمی دونه که نمیشه به اندازه یک سرسوزن به آمریکائیها اعتماد کرد. از دید آمریکائیها این خانم یواش یواش داره به تاریخ انقضای مصرفش نزدیک میشه.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 2
    مشکل از ماست که نتونستیم حقانیت خودمون رو با استدلالهای محکم و دلایل منطقی به امثال ه مصی و روح ا...زم و یکسری از اپوزوسیونی که اکثرا از سر نادانی و عدم آگاهی به دین زیبای اسلام و جمهوری اسلامی که در حال اجرای فرمان خداست در حکومتداری،تفهیم کنیم.همون کاری که شهید لاجوردی انجام میداد تا منافقین فریب خورده و تهی از ایدئولوژی رو آگاه کنه به حقانیت ما و دینمون و به تعداد زیاد هم موفق شد.همین الان هم جای خالی متفکرانی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی و بسیاری دیگه شدیدا حس میشه تا با دلیل و منطق و مدرک براحتی تعداد زیادی از اپوزوسیون جوان که دشمنی با ما رو به ارث بردن و در حال تقلید از اسلاف خودشون هستن رو آگاه کنند تا شاید حداقل یکنفر از دشمنی دست برداره و به آغوش وطن برگرده که نجات یک انسان برابر است با نجات کل انسانهای زمین(قرآن)۸۴۷۵
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    11 2
    چرا میگین مسیح؟! اسمش معصومه اس بهش می گن مصی مسیح از کجا اومده؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    16 1
    لطفا همه ی استعداد و استطاعت امنیتی تان را خرج کسانی بکنید که از اتاق هایشان در "تل آویو" ترور دانشمندان هسته ای شما را مدیریت و رصد می کردند
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      3 4
      چشم ولی اگر مقاله رو خونده بودین و به تیتر بسنده نمی کردین متوجه می شدین که داره میگه ادعای ربایش مصی از طرف ایران چقدر مضحکه و احتمالا قراره به سر به نیست شدن مصی توسط خود آمریکاییا منجر بشه که بعد بندازن گردن ایران، والبته ساده لوحانی مثل شما هم کم نیستن که این داستان رو باور خواهند کرد
  • محدثه IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 12
    مقاله خیلی خوبی بود . خیلی کامل و جامع .
  • محمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 3
    عکس دست دادن مسیح بی شرف با ربع پهلوی انگل وطن فروش خیلی حال بهم زن بود . این عکسی از ترکیب دو چیز بسیار زشت و کثیف بود . من تا بحال فکر نمی کردم یک عکس بد اینقدر تاثیر داشته باشه .
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    10 9
    مصی‌پولینژادتومشتمونی‌شک‌نکون.........میبینی.
  • دلسوز IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 1
    برای امثال من فقط حفظ حقوق ملت ومنافع ملی اوجب واجباته نه نظام ودین ومذهب و..‌‌.‌.با تمام فجایعی ک در کشور بخاطر سوءمدیریت وتسلط طبقه ای خاص ویا یک الیگارشی ،اتفاق افتاده اصلا برامون قابل توجیه نیست کسی به نام آزادی و دلسوزی برای وطن ،از دول بیگانه مخصوصا آمریکا و اسرائیل جنایتکار بخواد کشورشان را تحریم اقتصادی کنند ‌.چون تحریم اقتصادی یک کشور مصداق بارز جنایت علیه بشریت...
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 4
    ماجرای ربایش مسیح یک سناریو باهدف مخفی ساختن ماهیت این فرد مرموز است
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 10
    یک روز همان پلیس و FBI نایس آمریکا شتابان به جهنم روانه اش میکنند و این حذف را گردن نظام جمهوری اسلامی ایران میندازند.
  • سام IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 3
    این خائن بیچاره در دست بیگانه در خانه با ترس و استرس بسر میبرد و از یک سو شیره اش را میدوشند و از سوی ارتباط نا مشروع
  • حیدری IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 3
    مسی درست است نه مسیح
  • پیروزه IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 7
    کسی که کشورهای دیگر را بر علیه کشورم تیر میکند از حالا خودش یه مرده فرض کند. مر بر خیانت کار
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 6
    کسی که این مقاله را نوشته معلومه براش این زن چهل کیلویی خیلی مهمه وگرنه این همه حرف با بغض و کینه نمینوشت،مهره سوخته یعنی راجع به کسی خیلی حرف نزنی و فکر نکنی
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 4
    ریغونه کریه المنظر چه لباس کوماندویی هم پوشیده .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 8
    اسم این دختره معصومه بوده که به صورت مخفف میشه مصی! لطفا بهش نگید مسیح! مسیح اسم مقدسیه
    • DE ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 1
      طبق اعترافات خودش دوست پسرش این لقب رو به او داده بوده. یک لقب شیطانی خیلی پورنوگرافی پلید و منفی!
    • ایرانی GB ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      خطاب به : ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ : ممنون دوست عزیز بابت نظرتون ... عیسی مسیح که مرده ها رو زنده میکرد و جذامی ها , کورها و بیماران رو شفا میداد نام پاکش مورد سوءاستفاده قرار میگیره , مثل این جامعه غرب که روسپی ها و مواد فروش ها علامت صلیب مسیح رو بر گردن شون میندازن و یا روی بدنشون خالکوبی میکنند !
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 7
    تنها زنیکه که از هفت روز هفته شش روز در خونه اش اون هم تو نیویورک بازه تا اونجا که شوهرش هم صداش در اومد کاسبی کاسبی دیگه.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 3
    امریکایی ها مصی را مصداقی از شعبان بیمخ می بینند. گمان میکنند مصی میتواند همان نقشی را بازی کند که شعبان جعفری در زمان مصدق بازی کرد. از او حمایت کامل میکنند چون اولا میدانند که موم دست است و هر خیانتی را انجام میدهد و هم میتوان بسادگی او را از میدان خارج کرد و کم هزینه است. در مورد عدم امضای توافق امریکا با ایران اگر اتفاق بیافتد بنظر من امریکا متضرر میشود. توافقی که انها بدنبالش هستند تضعیف گام ب گام ایران است تا در نهایت ب مقصود برسند. در کشور های دیگر هم اینکارها را انجام داده اند. تعلیق برجام توسط ایران نگرانی های امریکا را چند برابر خواهد کرد و در نهایت تحریم ها را فرو میپاشد.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 3
    انقدر این عفریته را بزرگ نکنید.
  • mojtaba SE ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 2
    آنارشیسم ایدولوژی تمام مخالفان و هرج و مرج طلبان چه در داخل و چه در خارج است .و هدف نابودی ایران است..از روحانی و قوم 2 میلیونی که رای به همتی دادن تا رسانه های دشمن ..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر تحلیل واقع گرانه ای بود از "قهرمان "سازی غربی ها که در اصل برای این "قهرمانان "هیچ ارزش ی حتی قد پرز یا در کوکاکولا قائل نیستند
  • شهریار IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 8
    خدا لعنت کند تمام کسانی را که برای این کشور و مردمش بد می خواهند و دنبال فتنه انگیزی هستند. قطعا به تیر غیب گرفتار خواهد شد
  • مادربچه هاومعلم مدرسه NL ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 3
    معصومه علی نژاد قمی کلا،بعداز مرگ آزاده نامداری،اعتراف کردکه چندین لارقصدخودکشی داشته،این زن معلوم الحال رابه حال خودش بگذارید چون خودش خودشوویران و خراب کرده،نیازی به دشمن ندارد....
  • ناشناس DE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    12 3
    باسلام ،‌از آقای محترمی که این موضوع اسفبار یک دختر ضعیف الجثه و متوهم را که آلت دست غرب شده و مدام هذیان میگوید را با دقت تمام نگاشته اند تشکر میکنم . البته به حال این خانم معلوم الحال و بدبخت باید گریست که مانند یک مترسگ بی اراده ابزاری در دست دشمنان ایران عزیز شده و مدام هذیان میگوید ! آیا نباید به حال چنین افرادی که برای عقده گشایی خود حتا به مام وطن هم خیانت میکنند ! زار زار گریست ؟ البته ایشان جای ترحم دارد و مقصر آنهایی هستند که این دختر جوان را به بیراهه کشانده اند آنهایی که با حضور در تلویزیون های دشمن با خوش رقصی تمام علیه کشورشان و تحقیر مردم خود سخنان به اصطلاح کارشناسانه ادا میکنند ؟ خانم علی نژاد هنوز هم دیر نشده و خیانت به کشور و همصدایی با دشمن خونخوار که بقول نویسنده این مقاله که به نظر میرسد تاریخ مصرفتان در حال تمام شدن است فبل از اینکه بعنوان شخصی منفور و وطن ستیز در تاریخ ثبت شوید بخود بیایید و به آغوش وطن خود ، مادر خود برگردید و اظهار ندامت کنید که جمهوری اسلامی ایران حکومتی اعتقادی و رئوف است چرا که حتا کسانی در داخل ایران آزادانه انتفاد میکنند و تند می تازند و با تمامی این نامهربانی هایشان در آرامش کامل بسر می برند ولی شما در کشور بیگانه هیچ امنیتی ندارید و فقط شما را تحمل میکنند !!
  • DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    13 7
    خخخ حالا بین منافقین و این لگن مسی علیلزاده دعوا میشه مریم لجنی میگه ایران منو بیشتر میخواد بدزده علیلزاده میگه نه خیر ایران منو خیلی بیشتر از تو میخواد بدزده خخخخخ من از تو خیلی بدزدتر هستم نه خیرم من از تو خیلی بدزترم . اصلن حالا که اینطور شد من خودم میرم ایران میگم مرا بدزدند...غلط میکنی همینجا واسا گاوِ بیشعور . بری اونجا میندازنت بیرون خیط میشی.
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      4 7
      ههههههه خخخخخخخخخ دمت گرم
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 8
    مصی جون : لطفا سایز دقیق قد و هیکل ات را اعلام کن تا گونی که برای حمل تو به ایران سفارش میدهند اندازه ات باشد و زیاد اذیت نشی ! به زودی ....
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 8
    سید محمد حسینی کجاست، اینم سرنوشتش همون طوری میشه
  • جاویدایران NL ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 7
    درود برشما. رئیس مجلس ایران گفته قرارنیست اینستاگرام مسدود بشه!! چرانباید مسدود بشه! ؟؟ اگه منظور کاهش پهنای باندهستش پس حق داره بگه مسدود نمیشه چون این رو مسدود شدن بهش نمیگن اما اگر واقعاً حرفهای آقای قالیباف به معنی اینه که اینستاگرام به کارش ادامه بده باید بگم چرا!؟؟؟؟؟؟؟ چرایه اپلیکیشن امریکایی که به دنبال نا امن کردن ایرانه در ایران فعالیت داشته باشه؟؟ وقتی ما با آمریکا مشکل عمیق داریم و دشمن محسوب میشه مگه میشه اپلیکیشن اونها درایران فعال باشه؟؟ اپلیکیشن امریکایی در ایران فعال باشه؟؟؟؟ واقعاً حیرت آوره، انگار به یه اپلیکیشن اسرائیلی اجازه فعالیت در ایران بدید!! حتی اگر دفتر بزنه درایران بازهم نبایدفعالیت کنه در ایران، اما خب باز اگه دفتر بزنه قابل پذیرش تر میشه. اپلیکیشن دشمن ما چرا درایران بهش پهنای باند داده بشه؟؟ هیچ وقت از این طرح عقب نشینی نکنید و بااااااید اجرایی بشه، ما باید مثل چین امنیت کامل اینترنتی داشته باشیم چون ما یه قدرت بزرگ هستیم، ولی یه انتقاد هم از شمادارم، بابا سرمایه گذاری کنید یه اینستاگرام داخلی با عملکرد قوی درست کنید بهانه رو از اینها بگیرید دیگه، از کار افتادن اینستا یکی از آرزو های منه چون بیشترین ضربه رو این سلبریتی های نمک خورده و نمکدان شکسته میبینن، دارن میسوزن الان. قطعاً این قانون باید اجرایی بشه، اصلاً توجه نکنید که اینور اونور چی میگن هیچ اهمیتی ندید، مملکت مسخره بازی که نیست نرم افزار امریکایی در ایران جولان بده به ریش کشور ما بخنده، مگه مسخره بازیه. هیییییچ چیزی نباید در ایران فعال بشه مگر اینکه بیاد مجوز بگیره، مگه بدون قانون میشه فعالیت کرد، ازاین به بعد هر چیزی درایران فعال بشه باید قانونی وارد بشه وگرنه غیرقانونی هست والسلام. پر رو نکنید دشمنان ایران رو. تصور کنید اپلیکیشنی در حد اینستاگرام در امریکا فعالیت گسترده داشته باشه، مگه امریکا اجازه میده؟؟؟؟ امریکا تا حذی این چیزهارو جدی میگیره که حای دامنه ir رو مسدود کرد، اونوقت توقع دارید اینستای امریکایی در ایران فعال باشه؟ مملکت رو مسخره کردید مگه؟ اینارو توی تلویزیون به خورد مردم بدید بدونن ماجراچیه
    • عین راء IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      3 1
      جانا سخن از زبان و دل و جان ما می گویی
  • ایرانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 3
    خیلی عالی و عمیق و کارشناسانه .
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 7
    حالا بایدن کامنت مشرق را میخواند ؟خیر جمع شدن در اینجا چه فایده ایی دارد ؟به پیج بایدن برید و با هشتگ انگلیسی اسم #masihalinejad و کامنت و نظر انگلیسی پیامتان را به بایدن برسانید که اون زنی دروغگو و هدفش خشونت و ....هست ..
  • علی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 3
    دمتون گرم حال کردم
  • علی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 3
    عین فرچه توالت ما تو روستا میمونه وزوزی و کثیف
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 7
    عالی بود. لعنت بر کسی که با اسلام شیعه و محمدی در بیفته. عید غدیر خم هم بر تمام شیعیان مبارک.
  • حبیب فانی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 3
    این اصلا لیاقت اختصاص یک مقاله رو نداره الکی بزرگش نکنید.
  • ایرانی آزاده IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 2
    البته آنتونی بلینکن فراموش کرده است که همین چند روز قبل، دولت فخیمه شان بسیاری از سایت های آزاد اندیش و مستقل در ایران و منطقه که مرتبط به محور مقاومت بودند را فیلتر نمودند. ؟؟؟؟؟؟؟ آزاد اندیش و مستقل ولی مرتبط با محور مقاومت ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 7
    خلاصه ای کلام ؛ ینی میتونم بگم خاک تو سر کشورهای غربی و اسرائیل و امریکا ک با این همه قدرت و عظمتشون چشم و دل و امیدشون دوختن ب این مترسک بی خاصیت که این یه کاری کنه براشون....ههخخخ
    • خخخخ BE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      قدرت و عظمت ؟
  • گلمحمدی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 8
    خاک توسرت ناموس(خاک)فروش اینقدرمشکل رفتاری وعقده های کودکانه داری که کارهات ازکارهای یک کودکم بچه گانه تره
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    13 3
    ظاهرامصی دیگه مهره سوخته شده قراره سیایه جوری خلاصش کنه
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    6 3
    عالی بسیار عالی واقعا ممنون
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 1
    عالی متعالی
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    5 0
    احتمالا موساد یا سیا قصد دارن این مهره تاریخ مصرف گذشته رو حذف فیزیکی کنن بعد هلیه ایران جنجال راه بندازن وگر نه این سناریو خیلی بچه گانه بود
  • محسن ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    5 1
    با سلام؛ راستش بنده مطلب رو نخوندم، چون خیلی طولانیه و من هم کمی کسالت دارم (از شما چه پنهون، نگران کرونا هم هستم. آخه میگن هر نشانه ای رو باید به حساب کرونا گذاشت. الهی هیچوقت نصیبتون نشه) . فقط سر تیترِ مطلبو خوندم و این جمله توجهمو جلب کرد: «چرا مسیح اصرار دارد که دولت بایدن نباید با ایرانیان مذاکره کند؟» میدونین چرا این جمله واسه م جالب و حتی عجیب بود؟ واسه اینکه شما که کــلاً مـنـکـرِ مذاکره با امریکا هستین. حالا چطور شده که چون «مسیح» (چقدر هم صمیمی و خودمونی !) این حرفو زده، مذاکره با امریکا و بایدن خوب شده؟! [ مشرق محترم، من با این حالِ مریض اومدم واسه تون کامنت نوشتم. لطفاً غیر قابل انتشارش نکنین ! ]
    • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 0
      نه برادر، با این برداشتی که کردی معلومه واقعا ناخوشی. انشاالله زودتر خوب بشی
    • ناشناس DE ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 0
      اول از همه برایتان آرزوی سلامتی دارم دوم اینکه مذاکره با آمریکا طبق تجربیات این دولت ، یعنی دولت آقای روحانی هیچ نتیجه ای جز اتلاف وقت نبود و هیچکس مخالف مذاکره نیست ولی مذاکره باید به نفع منافع ملی یک کشور باشد و آمریکایی ها اثبات کردند که مذاکره را برای تضعیف قدرت اقتصادی و نظامی و منطقه ای ایران انجام میدهند یعنی هدف اصلی تضعیف کشورمان است و موضوع هسته ای بهانه است ! و اما در مورد خانم علی نژاد . این خانم مخالف برداشته شدن تحریم ها ست و یک صدا با دشمن استقلال و پیشرفت کشورمان هر گونه برداشته شدن تحریم ها و فشار ها علیه کشورمان را رد میکند و با یک کلمه از آمریکا و غرب علیه ایران حمایت میکند !! و هدفش تضعیف ایران و سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ااست و هر مذاکره ای با ایران را در جهت مشروعیت بخشیدن به آن و در جهت تحکیم و تقویت منطقه ای آن رد می کند یعنی یک فرد کاملأ خود فروخته و پست فطرت و خود خواه که دوست پارد بیماران صعبالعلاج و پیر زنان و پیر مردان کشورمان از دسترسی به دارو های مخصوص محروم باشند و زجر بکشند و مردم در شرایط اقتصادی بدی باشند تا این فرد بیمار روانی از شرایط موجود لذت ببرد و مردم و نظام و کشورش را تمسخر کند .
    • محسن ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      3 0
      خطاب به کاربر آقای مهدی : عزیزم، کاربر محترم با نام «ناشناس» (20:11) منظور بنده را بدرستی متوجه شدند و می بینید چه پاسخ زیبایی داده اند. البته پاسخشان در حقیقت ردِ نظر بنده است اما این تفاوتِ نظر هرگز سبب نمی شود که زیباییِ نوشتار، قوّت استدلال و همچنین نزاکتشان در پاسخگویی را نادیده بگیریم و تحسین نکنیم. اما جناب عالی تنها یک سطر نوشتی و در همان چند کلمه نشان دادی که نه مقصود بنده را فهمیده ای و نه ادبِ پاسخگویی داری. برایت از خداوند «توفیقِ ادب» طلب می کنم.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    اگر ببیند شما چقدر برایش مایه گذاشتید و تحلیلش کرد واقعا از خودش راضی تر می شود
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    به نظرم اگر فراموشی برای آمریکایی ها داشته باشه و گوشه نشین بشه باز هم بهش رحم کردن، الان که دیگه کارشان با این مزدور تمام شده، احتمال کشته سازی وجود داره تا از این طریق دولت جدید ایران را تحت فشار قرار بدن و کشته شدنش را تقصیر ایران بندازند و مردم آمریکا را از قدرت ایران بترساند و برنامه جدیدشون علیه ایران به اجراء دربیاورند مثل بلوکه کردن تمام اموال ایران در کره و ژاپن.
  • ساجدی NL ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    باید یک خسته نباشید عرض کنیم به دوستان مشرق بخاطر اشتراک گذاری چنین مطالب پرباری ... سپاس
  • محمد علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    آره بدبخت بیشتر مواظب خودت باش چون همون ها که خودت را براشون کشتی الان برات تره هم خرد نمی‌کنند....!!!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    اینهمه نوشتید هرچی خوندم سردرنیاوردم چی شده!
  • علیرضا IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    با اینهمه جرم که اون... مرتکب شده باید میگفت مسیح برو بمیر نه اینکه مواظب خودت باش.!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    مستی. بخاطر همه ظلم هایت منتظر انتقام الهی باش.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    درود خدا برمشرق وبصیرتش.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    عجب صبری خدا دارد.
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    بی ارزش ترین و کثیف ترین خائن در جهان همین شیطان است و بس خائنی تمام عیار ، می شود چنین گفت این شیطان اگه طی یک نظر سنجی پرسیده شود در چه سطح از دشمنی است مردم خواهند گفت این شیطان حتی از رجوی و سپس ترامپ تروریست جنایت کارتر است ؛؛؛؛؛؛؛؛؛
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    این وطن فروشان مانند دستمال کاغذی....میمانند که استفاده کردن می اندازند داخل سوراخ... و اینها تاریخ مصرفی دارند این بوزینه کیه که ایران بخواه این آشغال را بدزدند میخواهند خودشان از شرش رها شوند دارند فیلمنامه اش را مینویسند تا سرش را زیر آب کنند و از الان دارند برنامه نویسی میکنند تا بعد بگویند کار ایران بوده است اگر ما ایرانیها که به هر آشغالی نگاه نمیکنند و گوش نمیکنند این شخص قابل تف کردن به رویش نیست چون باید مثل سک زندگی کند
  • ج د ا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    ممنون از تحلیل های درست و دقیق و موشکافانه سایت مشرق.
  • موشک انداز IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    باسلامو احترام به کلیه کاربران محترم بهتر نیست یک مقدار واقع بین باشیم چرا تا حالا کاری نکردن دانشمندان عزیز هسته ای کشورمان را ترور نکردن به سازمان هوا فضا نفوذ نکردن به اسناد فوق سری هسته ای دست پیدا نکردن مراکز مهم هسته ای رو منفجر نکردن توقع داشتین چه کار بکنند که نتونستن چرا دشمن رو کوچک در نظر میگیرید من طرف دار اونها نیستم ولی باید واقع بین باشیم اتفاقا خیلی هم اسیب به ما زدن توسط امسال این خانم پس هوشیار باشید نه دشمن رو خار شمردن دردی از ما دوا نخواهد کرد
  • ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    این عنصر معروفه که با هر مامور پیش و پا افتاده اف بی آی رابطه آنچنان دارد خودش به تنهایی برای خراب کردن چهره اپوزوسیون وابسته خارج نشین کافی است
  • نیما IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    آره خیلی مراقب خودت باش چون مرگ زودتر از آنکه فکرش را بکنی سراغت میاد.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    عالی
  • DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    یک رقم از خیانت اش اینه که یک میلیون و هفتصد هزار دلار بابت به انحراف کشیدن دختران ایرانی از سرویس های امریکایی درامد به جیب زده .رفته 500 میلیون دلار از پولهای بلوکه شده مردم مظلوم ایران در امریکا رو شکایت کرده تا به چیب بزنه! کار این خائن لاشی! از مرافبت و این حرفها گذشته! ای پلید ایران فروش مرگت باد.
  • س.ص . IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    میگم بیاید دست به دست هم بدیم تا مشکلات کم بشه. مسیح علی نژاد به فکر نابودی ایران و ایرانیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس