کد خبر 935137
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
مسیح علینژاد

مسیح علی‌نژاد از چه کانالی به دیدار مقاماتی همچون پمپئو می شود؟ همراه شدن با خاتمی چه کانال کوتاهی هست که در فاصله کوتاهی پس از خروج از ایران، می‌شود از طریق آن با ارشدترین مقامات آمریکا ملاقات کرد؟

به گزارش مشرق، دیدار مسیح علی‌نژاد با وزیر خارجه آمریکا با بازتاب‌های زیادی در فضای مجازی روبه‌رو شد. این دیدار یک لایه ظاهری دارد که نشان می‌دهد که افرادی که از انقلاب خارج می‌شوند، نهایتاً نه تنها نوکری و مزدوری تمام عیار آمریکایی‌ها را باید بپذیرند بلکه ذلیلانه و داوطلبانه میزان دشمنی با مردم هموطن خود را نیز باید به نهایت برسانند. همچنانکه این مسیح علی نزاد اولین نفری از اپوزسیون انقلاب اسلامی نبود که به صراحت از مقامات آمریکا درخواست‌کرده که مردم کشورش را بیشتر تحریم کنند.

بیشتر بخوانید:

اما درباره لایه عمیق‎تر این ماجرا نیز بخوانید:
 

الف: مسیح علی‌نژاد از چه کانالی موفق به دیدار مقاماتی همچون پمپئو می شود؟ جواب این سوال کاملاً مشخص است. همان کانالی و مسیری که مسیح علی نژاد در آن رشد می‌کند و یواش یواش در مسیر جدای از گفتمان انقلاب اسلامی و نهایتاً دوری از اعتقادات مذهبی گرفتار شده است. وقتی به گذشته برمی‌گردیم نام مسیح علی‌نژاد با خاتمی و اصلاحات گره خورده است. او و بسیاری از کارشناسان امروز رسانه‌های ضدانقلابی همچون بی‌بی‌سی فارسی و رادیو فردا و … همان خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره ای اصلاحات هستند که پس از در افتادن با انقلاب و مردم، به خارج فرار کرده‌اند. اما مسیر همراه شدن با خاتمی چه کانال کوتاهی هست که تنها در فاصله کوتاهی پس از خروج از ایران، می‌شود از طریق آن با ارشدترین مقامات آمریکا نیز ملاقات کرد؟! این کانال چه آموزشی به افراد می‌دهد که مسیر کاخ سفید را برایشان اینقدر کوتاه می‌کند؟

ب: قبل از خاتمی، البته چند کانال سنتی برای پیوستن و مورد اعتماد قرار گرفتن توسط آمریکایی ها و سرویس های اطلاعاتی غربی وجود داشت. کانال های سنتی همچون سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، تجزیه طلبان و گروهک‌های تروریستی از آن جمله بودند. کانال‌های که هر فعال فرهنگی و سیاسی پس از مرتبط شدن با آنها، درب کاخ سفید برایشان باز و به نوکری رسمی پذیرفته می‌شوند. اما مساله عجیب این است که بسیار افرادی که پس از طی طریق در کانال و مسیر اصلاحات و امثال محمد خاتمی به غرب گریخته اند، بسیار موثرتر و موردتوجه‌تر از افرادی بودند که مثلاً از طریق سلطنت‌طلب‌ها و منافقین به دستگاه های امنیتی غرب وصل شده اند، بوده‌اند! اگر سری به رسانه ها و یا اندیشکده های غربی بزنیم به خوبی میزان موفق‌تر بودن کانال اصلاحات مشخص است. سر این مطلب چیست؟ واقعیت این است که جدای از آب دیده شدن در کلاس های اصلاحات، برخی از این فعالین ارتباط شان با جناح سیاسی که در آن پرورش یافته‌اند، قطع نشده است، به همین دلیل هم موفق ترند! کافیست گاهی برخی گزارش‌ها و مستندهای دسته اول بی‌بی‌سی فارسی درباره نظام جمهوری اسلامی را ریزبینانه‌تر دنبال کنید.

ج: اما باید یک سوال شجاعانه نیز اینجا مطرح کرد! امروز دریافتی خارج از کشور از گفتمان اعتدالی در داخل ایران چیست؟ آنهم در حالی که مهم‌ترین اندیشکده‌های آمریکایی چند سال است که محافظه‌کاران – اعتدالیون- را فرصت و حتی همکار خود معرفی می‌کنند. هر چند یک قاعده کلی و تجربه‌شده در این چهل سال اخیر این گزاره را قطعی کرده است که هر گفتمان سیاسی از نهضت آزادی و اصلاحات گرفته تا جریان انحرافی که نسبت به گفتمان اصیل انقلاب زوایه‌های در درون خود ایجاد کرده، به صورت طبیعی بستری برای پرورش برخی افراد منحرف و نهایتاً تبدیل به اپوزسیون رسمی خارج‌نشین شده است. اما برای برخی نیروهای گفتمان اعتدال در این زمینه چه اتفاقی افتاده و یا خواهد افتاد؟ به خصوص که طی چند سال اخیر هشدار درباره نفوذ و توسعه جاسوسی‌های پیشرفته از داخل کشور و حاکمیت مرتباً بیان شده و هم اینک پرونده‌های فوق سنگین ضدامنیتی همچون جاسوسی در قالب فعالیت محیط زیستی باز هست و همه ابعاد آن به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    27 2
    موفقیت؟
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      13 3
      کدام موفقیت؟!!!
  • تاری IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    49 11
    ای کاش خبرنگاری ، در ایران جرات وشهامت ایشان را داشت .این به معنی تائید نظرات او نیست جسارت وجدیت وشجاعت اوست .مواضعش دارای اشکال میتواند باشد ولی آبروی حرفه ی اطلاع رسانی وخبرنگاری را حفظ کرده است .
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      13 8
      آبروووووو؟؟؟؟؟ حقارت تا این حد
  • جواد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    54 9
    تحلیل عجیبی بود پس با این تحلیل تتلو هم از کانال جناب رئیسی سر از بی بی سی در می آورد و به مقدسات ملی فحاشی می کند یا احمدی نژاد از کانال اصول گرایی به مقابله با رهبری می رسد لااقل می خواهید خاتمی یا اصلاح طلبان را بکوبید از استدلالهای قوی تری استفاده کنید که صد درصد وجود دارد اینجججوری اینجوری حداقل مضحکه افراد منصف قرار نمی گیریدایام به کام
  • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    40 2
    آنقدر در ایران سوتی داریم که امثال علینژاد بی خوراک نمیمونند ! از ماست که بر ماست
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    22 59
    مرگ بر منافقین و مزدوران وطن فروش خارج نشین و مرگ الهی بر دولت امریکا که مظهر شیطان بزرگ و ظلم و ستم در جهان معاصر میباشد
    • قریشی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      6 18
      مصی علیل نژاد : جوجه اردک زشت
  • US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    13 11
    زنده باد مسیح سوزوندی بعضی ها رو داره مثل سگ زجه میزنه
  • کچل خجالتی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    8 6
    راز موفقیتش پررو بودنه و موهاش
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    4 6
    ......لطفا شما خودتون افراد را بزرگ نکنید.......
  • ایرانی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    9 13
    راز این خانم پول میگیره تا به کشورش خیانت بکنه همچنین چیز سختی نیست
  • SK ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    5 14
    راز موفقیتش تو «جوجه اردک» بودنشِ!!!!!!!!!!! چطوری جوجه اردی؟!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    1 2
    ذات بد نیکو نگردد وطن فروش ذلیل ورذل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس