عراقی (1).jpg

برگزار نشدن یا حداقل تاخیر در انتخابات پارلمانی پروژه جدید آمریکایی ها در عراق است چرا که می خواهند نفوذ را حفظ کنند و برای رسیدن به این هدف، تروریست ها و بازوی رسانه ای خود را به خط کرده است.

سرویس جهان مشرق؛ با نزدیک شدن تاریخ برگزاری انتخابات تعیین کننده پارلمانی عراق، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با حمایت آشکار ائتلاف غربی - عبری - عربی و سرکردگی آمریکایی ها حملات را در مناطق مختلف افزایش داده اند.

موج جدید حملات تروریست ها گمانه زنی ها در خصوص سناریوی از پیش طراحی شده طرف های خارجی برای انتخابات پارلمانی را به واقعیت تبدیل کرده و هر چه زمان می گذرد جزئیات بیشتری از تلاش ها برای پیچیده کردن وضعیت عراق رسانه ای می شود.

حمله گروهی از عناصر مخفی داعش در محور شمال غرب استان بابل (حومه شرق استان الانبار و مناطق جنوبی بغداد) برای نفوذ به منطقه «الرویعیه» از توابع بخش بسیار مهم و راهبردی «جرف الصخر» را باید در راستای پروژه جدید آمریکایی ها دانست.

البته رزمندگان تیپ ۴۵ بسیج مردمی با هوشیاری و واکنش به موقع موفق شدند تروریست ها را شناسایی و رصد کنند و پس از درگیری در این محور موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و  از نفوذ عناصر داعش جلوگیری و آنان را ناکام بگذارند.

هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

این منطقه راهبردی که تروریست های داعش برای حمله انتخاب کردند از محور شمالی به پایتخت و از محور غربی هم به مناطق شرقی الانبار متصل می شود و همین موقعیت میدانی اهیمتش را چند برابر کرده است.

منطقه «الرویعیه» از محور شرقی به جاده «بغداد - کربلا» و از محور شمال غرب به جاده «بغداد - فلوجه» وصل می شود و با توجه به افزایش تحرکات مشکوک و اعتراض ها در مناطق مرکزی و جنوبی بغداد، آمریکایی ها و تروریست ها این محدوده را محل مناسبی برای ضربه زدن به پایتخت به حساب آورده اند.

تروریست ها امید دارند با افزایش تنش ها در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت، راه برای نفوذ و افزایش ناامنی ها در بغداد باز شود؛ از سویی دیگر باید توجه داشت مناطق شمالی و شمال شرقی منطقه «الرویعیه» از جمله المحمودیه، اللطیفیه، الیوسفیه، البوعامر و ... ناامن و آلوده هستند و همین مسئله عناصر داعش را برای ملتهب کردن پایتخت امیدوار کرده است.

از شرق استان صلاح الدین خبر می رسد تحرکات عناصر مخفی داعش افزایش یافته است و خطر ناامن شدن این مناطق وجود دارد و رزمندگان تیپ ۵۲ بسیج مردمی برای جلوگیری از حملات احتمالی، عملیات پیش دستانه ای را در این محور آغاز کردند.

هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین گزارش های دریافتی، رزمندگان عراقی عملیات را در این محدوده پس از دریافت اطلاعات دقیق شروع کردند و موفق شدند روستاها و مناطق «الخشامنه، وادی المحاسن، حلیوه الکبیره و  حسینیه» را پاکسازی و امن کنند.

مناطق شرقی استان صلاح الدین به دلیل هم مرز بودن با استان های دیاله و کرکوک از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ناامن شدن این نقاط، زنگ خطر را برای پیچیده شدن تحولات میدانی در این دو استان به صدا در می آورد.

همزمان با تلاش تروریست ها برای ناامن کردن شمال بغداد و شرق استان صلاح الدین، عناصر مزدور مسلح (موسوم به جوکرها) به همراه نیروهای رسانه ای این طیف از جمله «ستیون نبیل و...» که مستقیم از سویی آمریکایی ها پشتیبانی می شوند دور جدیدی از تحرکات را برای ناآرام کردن پایتخت و سایر نقاط در دستور کار قرار داده اند.

عناصر شبه نظامی تحت فرمان واشنگتن و تیم منسجم رسانه ای آنان درصدد هستند تجمعاتی را در شهرهای بغداد، کربلاء و ... برپا کنند و در ادامه راه را برای متشنج و ناامن کردن این مناطق باز کنند و این تحرکات هم در امتداد پروژه آمریکایی ها برای به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی عراق است.

هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، آمریکایی ها برای رسیدن به هدف، بازوی رسانه ای خود را در عراق فعال تر کرده اند و به این تیم ماموریت داده اند که از حمله علیه بسیج مردمی غافل نماند و متهم کردن این سازمان به دست داشتن در قتل هاشم الهاشمی (نویسنده و تحلیلگر معروف عراقی) با شگردهای هدفمند و قهرمان بازی های تکراری برخی جریان های همسو با واشنگتن که به دنبال جلب توجه و توجیه ناکارآمدی های خود در قدرت هستند یکی از این مصداق ها برای فریب افکار عمومی عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • GR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 8
    حداقل برای امنیت بیشتر هم که شده باید بین مناطق شیعه و کرد و سنی عراق مرز های داخلی ایجاد کرد اقتصاد عراق فلجه فقر و بیکاری زیاده هر دولتی بیاد مشکل داره ۷ میلیارد دلار منابع مالی دست علاقه که تحریم شده
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 10
    من میخوام بدونم کدوم الاغی رای مثبت به نخست وزیری مصطفی کاظمی داد؟ کدوم خری باعث برکنار شدن عادل عبدالمهدی شد؟ البته میدونم که عبدالمهدی بهترین گزینه نبود ولی سگش میارزه به کاظمی....
    • رضا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      6 1
      سلام میتوان با ادب حرفمان را بزنیم در عرصه عمومی باید شخصیت خودمان را بیشتر و بهتر نمایش دهیم
  • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 4
    داداش هیچکی عراق ناامن نکرد صدام عراق رو بدبخت کرد۲دولت در عراق تشکیل داد دولت مرکزی و دولت خودمختار اشتباه کرد این برای ما درس بشه تقسیمات جدید طراحی کنیم مثل تقسیمات رومانی،مجارستان و‌‌‌‌.... البته تقسیمات۲۱۰کشور در جهان متفاوته نام های نژادی با احترام به همه حذف و افزایش استان ها۸۰تا ۹۰تا
  • كريم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 5
    خوب معلوم است. دزد بازار را آشفته مي خواهد. مگر آمريكا در سوريه نفتهاي اين كشور را نمي دزدد.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 3
    عراق کشور خوبی هستش اما ای کاش به شمال عراق کردهای عراق خودمختاری داده نمی شد چون همه۲۱۰کشور در جهان تنوع نژادی دارند الان ترکیه به کردهای ترکیه رو سرکوب می کنه حقوق اقلیت رو بدی اما خودمختاری باعث تجزیه کشور میشه الان مولداوی هم به گاگاعوز ها و روس ها خودمختاری داده اما اشتباه هستش
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 7
    برای مشغول کردن ایران تا نتونه رو اسرائیل تمرکز کنه
  • مهدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 2
    خداوند کید دشمنان را به خودشان بازگرداند
  • امیرو IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    مسلمان باید تیزهوش باشد. الان بهترین زمان جهت از بین بردن نیروهای تروریست آمریکایی است. با تجهیز نیروهای مقاومت خصوصاً حشد الشعبی میتوان دمار از نیروهای آمریکایی و مزدوران کشورهای عربی در آورد. درسی که دیگر در این مناطق آسوده نخواهند بود.
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 2
    در طرح پنتاگون و اسرائیل عراق باید تجزیه شود
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 4
    عراق جوانان توانمندی داره اما خارجی ها در عراق دخالت می کنند همانطور که در کشورهای دیگه دخالت می کنند جوانان عراق از بغداد گرفته بصره،اربیل،سلیمانیه و..... توانمند هستند هر چند این۲دولتی اشتباه بود اما باید فکری کنند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 4
    مشکل من نیست پس مهم نیست برام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس