چین

رئیس دستگاه دیپلماسی چین از دولت آمریکا خواست که دخالت‌های فراسرزمینی در امور قضایی و تحرریم‌های یکجانبه علیه پکن را متوقف کند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه چین روز دوشنبه در دیدار با مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه علیه پکن و  تلاش برای بهبود روابط شد.

به گزارش منابع خبری، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار با «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا گفت، این اواخر تنش ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین افزایش یافته و از ایالات متحده خواسته می‌شود تا همه تحریم‌های یک جانبه، تعرفه‌ها، دخالت فرا سرزمینی در امور قضایی و محاصره فناوری چین را لغو کند.

دیپلمات ارشد چین افزود: «توسعه چین ایالات متحده را به چالش نمی‌کشد و انتخاب درست برای بهبود روابط چین و آمریکا به عهده ایالات متحده است.»

وانگ یی تاکید کرد که پکن مخالف اقدامات فزاینده «دولت جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علیه چین است. ایالات متحده نباید نظام سوسیالیسم چین با ویژگی‌های آن‌را به چالش بکشد، بدنام کند یا سعی در براندازی آن داشته باشد.  

وزارت خارجه آمریکا نیز بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از مذاکرات دیپلمات ارشد خود با وزیر خارجه چین خبر داد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن، دیپلمات ارشد آمریکایی، روز دوشنبه با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت‌وگوی صریح و آشکار انجام داد و نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و پرونده‌های بازداشت شدگان آمریکایی و کانادایی در چین را مطرح کرد.

وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه گفته بود که ایالات متحده به یک آموزش در مورد چگونگی رفتار با سایر کشورها نیاز دارد.

وزیر امور خارجه چین در رایزنی با دیپلمات‌های پاکستانی گفت، واشنگتن باید درک کند که هیچ کشوری از دیگری برتر نیست و مقامات آمریکایی باید بدانند که با پکن با اینگونه صحبت‌ها خوار و خفیف نمی‌شود.

 وانگ گفت اگر ایالات متحده آمادگی برخورد یکسان با سایر کشورها را ندارد، پس چین و جامعه بین المللی وظیفه دارند که در مورد دیپلماسی به ایالات متحده درس بدهند.

چین بارها نسبت به حضور نظامی آمریکا در منطقه اعتراض کرده و خواستار  خروج فوری ناوها و تجهیزات نظامی آمریکا از منطقه است. چین همچنین مخالفت خود را با رویگرد زورگویانه آمریکا با کشورهای مستقل   بیان داشته و مخالف رویکرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها و ملت‌های مختلف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس