کد خبر 1257851
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
شرمن

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا قرار است کمتر از یک ماه بعد از سفر به چین، با سفیر این کشور در واشنگتن دیداری داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وندی شرمن قائم مقام وزات خارجه آمریکا قرار است بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان «کین گانگ» (Qin Gang) سفیر جدید چین در واشنگتن باشد.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که روابط دو قدرت اقتصادی برتر دنیا به شدت تیره است حال آنکه گانگ ۵۲ ساله که به دفاع تمام قد از مواضع پکن مشهور است؛ در بدو ورود به واشنگتن در اواخر ماه میلادی جولای، با لحنی خوشبینانه از آینده تعاملات دو کشور سخن گفت.

این در حالی است که در هفته پایانی ماه میلادی ژوئن، شرمن نیز به عنوان نفر دوم وزارت خارجه آمریکا، سفری به شهر «تیانجین» در شرق چین داشت تا دیداری با «وانگ ئی» وزیر خارجه این کشور داشته باشد.

در این دیدار که بدون نتیجه محسوسی در بهبود رابطه پایان یافت؛ هر یک از آنها خواستار کوتاه آمدن طرف مقابل برای پیشبرد مسائل شد.

هدف ادعایی شرمن از این سفر آن بود که به چین بگوید دولت واشنگتن از رقابت به شرط اینکه عادلانه باشد و حدود آن برای ممانعت از درگیری مشخص شود؛ استقبال می کند. در مقابل، وانگ ئی به او هشدار داد که چین برتری جویی آمریکا را برنمی تابد.

واشنگتن-پکن بر سر موارد بسیار از تجارت گرفته تا نوع برخورد با شیوع همه گیری کرونا، اختلاف نظر دارند حال آنکه آمریکا آشکارا از قدرت یابی چین در قرن ۲۱ نگران است و از بیم از دست دادن جایگاه بین المللی اش، با دولت پکن خصومت می ورزد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس