روسیه

یک مقام ارشد امنیتی روسیه با رد دخالت کشورهای غربی در بلاروس گفت، راهبرد به‌روز شده امنیت ملی روسیه تقویت روابط با بلاروس است.

به گزارش مشرق، معاون شورای امنیت روسیه روز دوشنبه گفت  که هرگونه دخالت در امور داخلی بلاروس که از روابط قابل اعتماد با روسیه برخوردار است، غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «رشید نورگالیف» معاون شورای امنیت روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «روسایسکایا گازتا» گفت: «با در نظر گرفتن اوضاع پیچیده اجتماعی و سیاسی در بلاروس، تلاشهای خارج از کشور برای دخالت در امور داخلی بلاروس را غیرقابل قبول می‌دانیم. ما از هر روش ممکن از مردم بلاروس، که روسیه نزدیکترین روابط را با آنها ایجاد کرده است، حمایت می‌کنیم.»

این مقام امنیتی روسیه گفت: «راهبرد به‌روز شده امنیت ملی روسیه، اولویت وظایف تقویت روابط بین مردم روسیه، بلاروس و اوکراین است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سوم ژوئیه فرمان نسخه جدید راهبرد امنیت ملی روسیه را برای جایگزینی با سند قبلی تصویب شده در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ امضا کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  چندی قبل  به دولت این کشور دستور داد از بلاروس در برابر تحریم‌های غرب حمایت کند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: «حمایت از بلاروس در برابر این تحریم‌های سنگین، در دستور کار قرار دارد و دولت دستورالعمل‌های لازم را صادر و در حال تلاش در این زمینه است».

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس  نیز اخیرا  گفت، گروه‌های شورشی قصد داشتند در این کشور کودتا انجام دهند اما توطئه آن‌ها برملا شد. لوکاشنکو گفت که نیروهای اطلاعاتی این کشور یگان‌های تروریستی مخفی که آلمان، اوکراین، ایالات متحده، لهستان و لیتوانی پشت آنها هستند را شناسایی کرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال»   نیز رزو یکشنبه  نوشت که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی است علیه بلاروس و رئیس جمهور این کشور است.   تحریم‌های جدید علاوه بر اقدامات تنبیهی اعمال شده توسط دولت آمریکا در اوایل سال جاری میلادی است و هدف آن انزوای بیشترآلکساندر لوکاشنکو،   رئیس جمهور این کشور تقریباً یک سال پس از وقوع ناآرامی‌ها در این کشور است.

به نوشته این روزنامه، اخیرا «تسیخانوسکایا» رهبر مخالفان دولت لوکاشنکو با دو دستیار بایدن در سیاست خارجی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دیدار کرد. این در حالی است که بایدن از دیدار با خانم  تسیخانوسکایا سرباز زد.

مشاور تسیخانوسکایا به نقل از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفت که تحریم‌های جدید آمریکا بخش نفتی و صنایع نفتی بلاروس را شامل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس