کد خبر 1254080
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
دیدار

نخست وزیر انگلیس در دیدار با رهبر مخالفین دولت بلاروس، از حمایت قاطع لندن از اقدامات اپوزیسیون دولت لوکاشنکو در بلاروس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسوشیتدپرس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز در دیدار با «سوتلانا تسیخانوسکایا» رهبر مخالفین دولت بلاروس در لندن، طی اظهاراتی مداخله‌جویانه تاکید کرد که لندن حامی مخالفین دولت «الکساندر لوکاشنکو» در بلاروس است.

بر اساس این گزارش، جانسون در جریان این دیدار که در محل دفتر نخست وزیری انگلیس برگزار شد، تاکید کرد که لندن به حمایت حداکثری از اقدامات گروه‌های مخالف دولت بلاروس خواهد پرداخت.

نخست وزیر انگلیس همچنین الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را به نقض حقوق بشر و آنچه وی، آزار و اذیت مخالفین دموکراسی در این کشور خواند، متهم کرد.

رهبر مخالفین بلاروس نیز در جریان این دیدار، ضمن استقبال از حمایت نخست وزیر انگلیس از گروه‌های اپوزیسیون در بلاروس گفت: این بسیار مهم است که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از (مخالفین) بلاروس حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است تاسیخانوسکایا هفته گذشته نیز در سفر به آمریکا، با «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

وی با شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بلاروس، به مخالفت با دولت لوکاشنکو پرداخت و نهایتاً پس از مدتی درگیری با نیروهای دولتی، به خارج از کشور گریخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس