کد خبر 1251792
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
واکنش کرملین به ادعای جدید بایدن درباره "مشکل جدی روسیه و پوتین"

سخنگوی کرملین گفت: سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره اقتصاد روسیه و "مشکل پوتین" نشان می‌دهد که چه درک اشتباهی از روسیه در ایالات متحده وجود دارد و آماری از سهم نفت و گاز در درآمدهای ملی روسیه را برای رد این ادعا یادآور شد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که سخنان "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا درباره "مشکلات" روسیه و شخص ولادیمیر پوتین، گویای آن است که برداشت کاملاً اشتباهی از روسیه در ایالات متحده صورت می‌گیرد.

صحبت بر سر سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا است که مدعی شدردیس جمهوری روسیه یک مشکل واقعی دارد، برای اینکه کشوری را رهبری می کند که اقتصاد آن صرفاً متکی بر وجود سلاح‌های هسته‌ای و منابع نفتی خود است و این مسئله پوتین را خطرناک‌تر می‌کند.

سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات بایدن، با یادآوری اینکه رئیس جمهوری آمریکا برای افسران آژانس اطلاعات ملی سخنرانی می‌کرد و با توجه به مخاطبانش می‌بایست "سخنان شجاعانه‌ای" به زبان می‌آورد، گفت: «علاوه بر این، کاملاً مشخص است که رئیس جمهور بایدن پیام‌هایی را می‌خواند که مشاورینش به او می‌دهند و در اینجاست که درک و آگاهی کاملاً اشتباه از روسیه امروزی در ایالات متحده مشخص می‌شود.»

سخنگوی کرملین تأکید کرد، این یک واقعیت است که روسیه یک قدرت بزرگ هسته‌ای و دارای منابع عظیم نفت و گاز است، ولی این ادعا که جز اینها چیز دیگری ندارد، اشتباه محض است.

وی با اشاره به اطلاعات نادرست رئیس کاخ سفید آمریکا از وضعیت اقتصاد روسیه، توضیح داد: «مشاورین آقای بایدن باید اطلاعات درستی در اختیار او قرار می‌داند که سهم صنعت نفت و گاز روسیه در درآمد ناخالص ملی روسیه در سال ۲۰۲۰ فقط ۱۵.۲ درصد بوده است. این سهم در سال ۲۰۱۷ تقریباً ۱۷ درصد بود. ضمن اینکه درآمدهای نفت و گازی در بودجه دولت روسیه در سال ۲۰۱۰ حدود ۴۶ درصد بود که در سال ۲۰۲۰ به ۲۸ درصد کاهش یافت. اگر در رابطه با کشور ما اطلاعات تخصصی و درستی با اطلاع رئیس جمهوری ایالات متحده رسانده می‌شد، قطعاً چنین اطلاعات موثقی به او گزارش می‌شد.»

پسکوف تأکید کرد، بر کسی پوشیده نیست که روسیه نه تنها تسلیحات هسته‌ای دارد، بلکه دارای انرژی هسته‌ای پیشرفته است که از آن در عرصه‌های مختلف استفاده می‌کند. این کشور دارای فناوری‌های نو و پیشرفته، صنایع کشاورزی قابل توجه و دیگر عرصه‌های اقتصادی و صنعتی است که بطور مرتب در حال توسعه هستند و همکاری‌های دائم روسیه با سایر کشورها در این زمینه‌ها روندی رو به گسترش دارد.  

سخنگوی کرملین در خصوص ادعای بایدن درباره قصد مسکو برای دخالت در نتیجه انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ در آمریکا، نیز تأکید کرد: «روسیه هرگز در روند انتخابات در ایالات متحده یا سایر کشورها دخالت نکرده و قصد چنین مداخله‌ای را هم ندارد. این مسئله نیز از جمله اطلاعات نادرستی است که به رئیس جمهوری آمریکا داده می‌شود.»  

وی همچنین یادآور شد، این در حالی است که مقامات مسکو بشدت نگران فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی در خاک روسیه هستند و این فعالیت‌ها هرگز متوقف نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    همون نفت م ۱۰-۱۵ سال دیگه سودآور نیست
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    بایدن فاقد هرگونه شعور و اختیار در برنامه هایش است و دیگران برایش تعیین میکنند که شاید خودش از عمق انها بی اطلاع باشد اما یک چیز را همواره فراموش نمیکند و ان لبخند اهریمنی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس