کد خبر 1250469
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

خانواده اولین اجتماعی است که انسان در آن متولد شده، به تدریج رشد می کند و در نهایت در زمینه چگونگی برقراری روابط فردی و بین فردی آموزش دیده و وارد اجتماع بزرگتر یعنی جامعه می شود. بنابراین توجه به روابط سالم و پایدار در این اجتماع کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که خانواده اولین گام را در شکل گیری شخصیت هر فرد بر می دارد و بدین ترتیب مشاوره خانواده یک روش کاملا علمی در بهبود و توسعه بنیان خانواده است که با بهره مندی از دانش و علوم روانشناختی به حل تعارضات فردی و بین فردی اعضای خانواده می پردازد تا در نهایت فردی موثر را به جامعه تحویل دهد.

اگر با خدمات مراکز مشاوره آشنا باشید، تقریبا می دانید که هر مرکز مشاوره خدمات مختلفی را در جهت درمان، بهبود و توسعه بنیان خانواده ارائه می کند تا این اجتماع کوچک با برخورداری از محیطی سالم و موثر به رشد و پرورش افرادی مناسب برای جامعه بپردازد. به عنوان مثال خدماتی مثل مشاوره ازدواج، مشاوره فردی، مشاوره طلاق، مشاوره پیش از ازدواج، خانواده درمانی و ... از جمله خدماتی است که با هدف مشاوره خانواده به خانواده ها و زوجین ارائه می شود و در واقع هدف از ارائه تمامی خدمات در این زمینه آن است که افراد با استفاده از علوم روانشناختی به حل تعارضات فردی و بین فردی بپردازند و محیطی امن و سالم را برای پرورش اعضا در خانواده ایجاد کنند.

بنابراین با چنین تفاسیری خانواده مرکز اصلی رشد افراد یک جامعه شناخته می شود، به طوری که هر گونه تعارض و ناامنی در این محیط در شکل گیری شخصیت فرد و در نهایت تعامل آن با اجتماع بزرگتر (جامعه) موثر واقع شده و حتی می تواند آینده مبهمی را برای وی به دنبال داشته باشد. از این رو مراجعه به مراکز ارائه کننده مشاوره خانواده در هر دوره از زندگی افراد می تواند کمک شایانی در بهبود و توسعه بنیان خانواده داشته و در نهایت در پرورش و شکل گیری شخصیت افراد موثر واقع شود.

اهمیت استفاده از خدمات مشاوره خانواده

مشاوره خانواده با چه اهدافی انجام می شود؟

همانطور که می دانید مشاوره خانواده توسط روانشناسان، روانپزشکان، درمانگران خانواده، مشاورین و افراد تحصیل کرده در رشته روانشناسی و علوم اجتماعی انجام می شود و استفاده از خدمات مشاوره در این زمینه برای بهبود و توسعه بنیان خانواده بسیار ضروری است؛ اما شاید بپرسید که مشاوره خانواده با چه هدفی انجام می شود؟

پاسخ به این سوال در وهله اول به دلیل فرد در مراجعه به مشاور یا درمانگر خانواده بستگی دارد و این یعنی مشاوره در زمینه خانواده می تواند به دلایل مختلفی انجام شده و در نهایت مشاوره در این زمینه با اهداف گوناگونی انجام شود؛ اما به طور کلی مشاوره خانواده در مراکز مشاوره معمولا در شاخه های مختلفی انجام می شود تا فرد مراجعه کننده به درمانگر مسائل و مشکلات زندگی خود را در دوره های گوناگون با کمک یک فرد آگاه و متخصص بررسی کرده و در نهایت به حل و فصل آن ها بپردازد.

کسی که برای حل تعارضات و مشکلات خانوادگی به یک درمانگر یا مشاور مراجعه می کند، قطعا به این آگاهی دست یافته است که باید برای مشکلات خود از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرد و در واقع با مراجعه به درمانگر خانواده سعی دارد مشکلات خانواده را به شکل وسیع تری ریشه یابی کرده و در نهایت با استفاده از علوم و دانش روانشناسی به حل کامل این تعارضات بپردازد تا محیطی امن و مناسب برای پرورش و تربیت اعضای خانواده ایجاد شود.

مراجعه به درمانگر خانواده می تواند به دلایل مختلفی از جمله اختلالات زناشویی، مشکلات فردی، اختلافات والدین و فرزندان، عدم تعامل درست اعضا با یکدیگر، رفع مشکلات عاطفی اعضای خانواده و ... انجام شود. بنابراین افراد می توانند برای حل مشکلات و تعارضات فردی یا خانوادگی به مشاورین خانواده مراجعه کرده و از راهنمایی ها و دانش آن ها در حل این تعارضات استفاده کنند که در نهایت تمامی این اقدامات با هدف توسعه بنیان خانواده و بهبود روابط اعضا با یکدیگر انجام می شود.

اهمیت استفاده از خدمات مشاوره خانواده

مشاوره خانواده در چه زمینه هایی انجام می شود؟

اکنون که با هدف اصلی مشاوره خانواده آشنا شدید، شاید بپرسید که مشاوره در چه زمینه هایی انجام می شود تا در دوره های مختلف زندگی انسان موثر و مفید واقع شود؟

مشاوره خانواده معمولا در زمینه های مختلفی انجام می شود تا در هر دوره ای از زندگی فرد موثر باشد؛ اما به طور کلی در پاسخ به این سوال بهتر است که خدمات گسترده مراکز مشاوره را در این زمینه بررسی کنیم:

v مشاوره ازدواج:

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی هر فرد است و در واقع اولین گام در تشکیل بنیان خانواده می باشد. بنابراین برای آنکه بتوانید در این بخش از زندگی خود بهترین تصمیم گیری را داشته باشید، بهتر است که از فردی آگاه و با تجربه کمک بگیرید که در این زمینه مراکز مشاوره خدمات مختلفی را به زوجین ارائه می کنند و از جمله آن می توان به خدمات مشاوره پیش از ازدواج، آزمون های شخصیت شناسی، بررسی مهارت های فردی، تقویت برقراری ارتباطات بین فردی، بررسی مسائل مالی، بررسی تفاوت های فرهنگی، خانوادگی و ... اشاره کرد.

استفاده از خدمات مشاوره پیش ازدواج و در کل انجام مشاوره ازدواج یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند در موفقیت ازدواج، بهبود روابط زوجین، بررسی تناسب های شخصیتی دو طرف در تشکیل یک خانواده صمیمی، سالم و امن موثر واقع شود. بنابراین مشاوره ازدواج یکی از کاربردی ترین خدمات مشاوره خانواده می باشد.

اهمیت استفاده از خدمات مشاوره خانواده

v مشاوره طلاق:

مشاوره طلاق یکی از خدمات گسترده مراکز مشاوره می باشد که با هدف حل اختلالات زناشویی، مشکلات مختلف زوجین با یکدیگر، حل تعارضات و روابط بین فردی و یا ارائه مشاوره های حقوقی در زمینه چگونگی انجام فرایند طلاق انجام می شود. بنابراین استفاده از این مشاوره می تواند در تحکیم روابط خانواده، حل اختلافات و مشکلات زناشویی موثر واقع شده و موجب تداوم یک زندگی گردد؛ اما در عین حال نیز ممکن است پس از بررسی اختلافات زوجین به این نتیجه برسیم که زندگی دو طرف بدون هم بهتر خواهد بود.

اهمیت استفاده از خدمات مشاوره خانواده

بهترین مرکز مشاوره خانواده را چگونه پیدا کنیم؟

انتخاب مرکز مشاوره قطعا موضوع چالش برانگیزی است؛ اما فراموش نکنید که هر گونه انتخاب در این زمینه تا چه اندازه می تواند در حل و فصل مشکلات خانوادگی شما موثر واقع شود. بنابراین در انتخاب مرکز مشاوره خوب و مورد تایید همواره دقت لازم را داشته باشید.

مرکز مشاوره و روانشناسی پندار نیک از جمله مراکز مشاوره خانواده است که در زمینه های مختلف از جمله مشاوره ازدواج، خانواده درمانی، مشاوره فردی، مشاوره طلاق و سایر زمینه های مشاوره خانواده خدمات گوناگونی را ارائه می کند.

این مرکز مشاوره با کمک تیم مجرب خود سال ها است که در زمینه های گوناگون مشاوره خانواده خدمات گسترده ای را به عموم افراد ارائه می کند و همواره به عنوان یکی از بهترین مراکز مشاوره شهر تهران معرفی می شود. برای استفاده از خدمات مشاوره این مرکز یا آشنایی با خدمات گسترده آن در قالب مشاوره خانواده می توانید به سایت مرکز به نشانی https://pendarnik.com مراجعه کرده و نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس