کد خبر 125027
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۷

و تقدیر چنین بود که به روز 12 خرداد 1379 ش سيد علی اکبر ، از زندان تن نیز رها گردد و همزمان با روز شهادت امام رضا(صلوات الله علیه) در حرم مطهر رضوی آرام بگیرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، سيد علي اکبر ابوترابي، به سال 1318 ش در قم متولد شد و پس از اخذ دپيلم، وارد حوزه علميه مشهد گردید و از همین میدان ، به اردوی سربازان جان برکف حضرت روح الله پیوست. در پي تبعيد امامش به نجف، سدعلی اکبر به رکاب سردارش شتافت و زمانی که پس از شش سال اقامت در نجف، قصد داشت تعدادی از اعلاميه‏ هاي امام را به ايران بياورد در مرز خسروي دستگير و  طعم نخستین اسارت و شکنجه را در همین سن و سال چشید.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، این سرباز آزاده شده از چنگال طاغوت، با آغاز جنگ تحميلي، به همراه شهيد دکتر چمران در ستاد جنگ ‏هاي نامنظم به نبرد با متجاوزان طاغوتِ بعثی مشغول شد و به تاریخ  26 آذر 59 به اسارت دشمن بعثي در آمد.
سید علی اکبر ابوترابی در طول ده سال اسارت، با سیره ی عملی خود ، به اسطوره ی امید بخش ده ها هزار اسیری تبدیل شد که او را به چشم نماینده ی حضرت روح الله می نگریستند.
سرانجام حجت الاسلام سيدعلي اکبر ابوترابي،از بند طاغوتِ عراق نیز آزاد شد و به آغوش میهن بازگشت و این فرصت را یافت که ده سال نیز در سنگر مجلس شورای اسلامی و ستاد امور آزاده گان ، به نهضتِ پیر و مرادش خدمت کند.
و تقدیر چنین بود که به روز 12 خرداد 1379 ش برابر با 27 صفر 1421 ق  در راه زيارت امام رضا(ع) به همراه پدر فرزانه اش حاج سيدعباس ابوترابي ، از زندان تن نیز رها گردد و همزمان با روز شهادت امام رضا(صلوات الله علیه) در حرم مطهر رضوی آرام بگیرد.

روحمان با یادش شاد



حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی ، اواخر دهه ی 1340 ، زندان های رژیم پهلوی


حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی ، اوسط دهه ی 1360 ، زندان های رژیم بعثی صدام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید دائی ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
    0 0
    نامردها! از کی سید مشهدی شده؟ آخه درسته که در مشهد دفن شده ولی مگر شیخ بهایی و علامه جعفری تبریزی و بقیه مدفونین در حرم همه مشهدی هستند!؟ ... شهید ابوترابی عزیز قزوینی و از افتخارات قزوین است. مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ مردم قزوين ۱۳۸۲/۰۹/۲۵‌ فرمودند: وقتى به دوره انقلاب نگاه مى‌كنيد، مى‌بينيد همه كشور شهداى بزرگى تقديم كردند؛ اما چهره شهدا و برجستگان و ايثارگران قزوينى ممتاز است؛ مثل شهيد «رجايى». در انقلاب، ما مثل شهيد رجايى كم داريم. در ميان رزمندگان - چه ارتش و چه سپاه - شهيد «بابايى» يك انسان بزرگ و يك چهره ماندگار و فراموش‌نشدنى است. در ميان آزادگان، معلّم معنوى آنها، مرحوم «ابوترابى» هم از اين نمونه‌هاست. من اين سه چهره برجسته را از نزديك مى‌شناختم؛ با خصوصياتشان آشنا بودم و مى‌دانم اينها چقدر ممتاز بودند؛ اينها شهداى قزوينند. ... پيام حضرت آقا در تسليت در پی درگذشت حجت‌الاسلام سيد على‌اكبر ابوترابى و پدر بزرگوارشان ۱۳۷۹/۰۳/۱۲ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌ با اندوه‌ و تأسف‌ فراوان‌ خبر درگذشت‌ عالم‌ مجاهد خستگی‌ناپذیر، حجت‌الاسلام‌ آقای‌ حاج‌ سید علی‌ اكبر ابوترابی‌ و پدر بزرگوارش‌ آیت‌الله‌ آقای‌ حاج‌ سید عباس‌ «قزوینی»‌ ابوترابی‌ را دریافت‌ كردم‌. این‌ پدر و پسر پارسا و پرهیزگار، در راه‌ ضیافت‌ بارگاه‌ حضرت‌ ابی‌الحسن‌الرضا (علیه‌ آلاف‌ التحیه‌ والاسلام‌) بودند كه‌ به‌ لقاء الله‌ و با فضل‌ و كرم‌ او به‌ ضیافت‌ اولیاء مقرب‌ الهی‌ نائل‌ آمدند و ان‌شاءالله‌ در بهشت‌ رضای‌ خداوند كه‌ پاداش‌ یك‌ عمر مجاهدت‌ و صبر و استقامت‌ و پاكدامنی‌ آنان‌ است‌ مستقر گردیدند. پسر، پس‌ از سالها حضور در میدانهای‌ مبارزه‌یی‌ دشوار با نظام‌ طاغوتی‌، و پس‌ از مشاركت‌ شجاعانه‌ در صحنه‌ی‌ جنگ‌ تحمیلی‌، سالهای‌ درازی‌ محنت‌ اسارت‌ در دست‌ دشمن‌ نابكار و فرومایه‌ را چشید و مبارزه‌یی‌ دشوارتر از گذشته‌ را در اردوگاههایی‌ آغاز كرد كه‌ او در آنها، همچون‌ خورشیدی‌ بر دلهای‌ اسیران‌ مظلوم‌ می‌تابد، و چون‌ ستاره‌ی‌ درخشانی‌، هدف‌ و راه‌ را به‌ آنان‌ نشان‌ می‌داد و چون‌ ابری‌ فیاض‌، امید و ایمان‌ را بر آنان‌ می‌بارید. و پدر، با صبر و متانت‌ یك‌ فقیه‌ فیلسوف‌ و عارف‌ فقدان‌ و هجران‌ چنین‌ پسری‌ را تحمل‌ می‌كرد و آنچه‌ را در حوزه‌های‌ دانش‌ دین‌ آموخته‌ بود، در عمل‌ و منش‌ خویش‌ تجسم‌ می‌بخشید. اینجانب‌ حادثه‌، تأسفبار این‌ پدر و پسر عزیز را به‌ همه‌ی‌ بازماندگان‌ و دوستان‌ و ارادتمندان‌ ایشان‌ و به‌ همه‌ی‌ آزادگان‌ گرامی‌ و به‌ عموم‌ اهالی‌ تهران‌ و قزوین‌ بخصوص‌ حوزه‌ی‌ علمیه‌ و علمای‌ اعلام‌ و بالاخص‌ به‌ جناب‌ حجت‌الاسلام‌ حاج‌ سید محمد ابوترابی‌ تسلیت‌ می‌گویم‌ و علو درجات‌ آنان‌ را از خداوند بزرگ‌ مسألت‌ می‌كنم‌. سید علی‌ خامنه‌ای‌ ... این هم ببینید بد نیست: بيانات در ديدار با حجةالاسلام ابوترابى، پس از آزادى از اسارت‏ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2355 ... در ضمن حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد (برادر کوچکتر شهید ابوترابی) در مجالس 6و7و8 نماینده مردم قزوین بود که در مجلس9 از تهران نماینده شدند. ... در ضمن خانه مرحوم سید عباس (پدر بزرگوارشان) هنوز در قزوین (ابتدای خیابان سپه) موجود است! ... لطفا آدم دزدی نکنید...
  • مجید دائی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    0 0
    اگر واقعا دنبال حق هستید بر روی اشتباهتان اصرار نکنید و تیتر را اصلاح کنید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس