کد خبر 1250261
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کرونا نمایه پرستاران نمایه

مگر خط اولی‌های بخش بهداشت و درمان گناه کرده‌اند که باید هم جانشان در خطر باشد، هم معوقاتشان پرداخت نشود و هم فرصت دو روز مرخصی استحقاقی خود در شرایط طغیان را نداشته باشند؟

به گزارش مشرق، حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در یادداشتی درباره میزان اثر بخشی اعمال سیاست‌های مقابله با کرونا در کشور نوشته است.

متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

بنده معنی نیمه وقت،پاره وقت، دورکاری و بیکاری کارکنان حقوق بگیر دولتی را در اثربخشی و هزینه اثربخشی مقابله با اپیدمی آن هم با شرایط موجود کوتاه مدت که نه نظارت و نه پایش بر رفتار ها نیست، درک نمی‌کنم.

اثربخشی این مداخلات در کدام مطالعه کشوری تایید شده است؟ دولت تا چه زمانی می‌خواهد این رویکرد را دنبال کند؟ 

تجارب شخصی من از کارمندانی که می‌شناسم، کارآمدی کمتر از ۲۰ درصدی طی یک و نیم سال گذشته و در کنار آن سفرها، میهمانی‌ها و دورهمی‌های اغلب این کارمندان است.

ما به سایر سازمان‌ها اعتراض داریم که چرا انفعالی عمل می‌کنند. بیش از دوسوم خدمات بهداشتی و کمی کمتر خدمات درمانی را نیروهای غیرحرفه‌ای مانند راننده و نیروهای خدماتی و کارمندان ساده انجام می‌دهند.

مگر خط اولی‌های بخش بهداشت و درمان گناه کرده‌اند که باید هم جانشان در خطر باشد هم معوقاتشان پرداخت نشود و هم فرصت دو روز مرخصی استحقاقی خود در شرایط طغیان را نداشته باشند؟

در فاصله خاش تا سراوان در گشت gosht در پایگاه آنجا برای بازدید و خسته نباشید ایستادم. دو نفر تکنسین در آنجا می‌گفتند بخاطر بیماری برخی همکارانشان مجبورند ۱۵ روز شیفت ۲۴ ساعته بدهند و تنها ۲۰ ساعت اضافه کار می‌گیرند!

متاسفم که گاه در تهران خودمان این کارکنان دورکار و بیکار ماهی حدود ۱۰۰ ساعت اضافه کار هم علاوه بر مزایایی دریافت می‌کنند. وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی عدالت را باید در بین کارکنان خودشان اجرا کنند.

افرادی که در اروپا دورکاری می‌کنند (دو رکاری واقعی) حداکثر ۸۰ درصد حقوقشان را دریافت می‌کنند و آرزو دارند زودتر حاضر کار شوند و برای این کار، خودشان هم برای اشاعه پروتکل‌ها تلاش می‌کنند.

یکی از کارمندان آشنا می‌گفت:«اگر انشاالله! سه سال دیگر اپیدمی ادامه داشته باشد من راحت بازنشسته می‌شوم!»

لطفا این سیاست اشتباه بازنگری شود تا هم از هدر رفتن منابع کشور جلوگیری شود؛ هم رعایت پروتکل‌های بیشتر شود و هم کمک به کارکنان خط اول مقابله به اپیدمی شود تا کمی نفس بکشند.

متاسفانه این عده از کارکنان بدون این که خطر بیشتری تهدیدشان کند در اولویت واکسیناسیون هم قرار گرفته‌اند؛ بعضا حق مقابله کرونا هم می‌گیرند و اعتراض کارکنان بهداشت و درمان خط اول مقابله با کرونا را هم به خاطر بی عدالتی در پی دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    آفرین بالاخره یک نفر پیدا شد حرف درست و منطقی رو بزنه دور کاری نیست که تفریح و کارکنان محترم هست
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    عدالت .و باز عدالت . گم شده این روزها . در همه جا . بین کارمندان . و بقیه . کدام را بچسبی . کاش یک اتفاق سانتریفوژی در امثال تهران و مراکز استانهای بزرگ و برخوردار میافتاد . تا بخشی از مزایا در اثر نیروی گریز از مرکز . نصیب . جداره ها و نقاط کمتر برخوردار میشد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس