صعود کرونا به قله پنجم| آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا / افزایش تعداد بیماران بستری + نقشه و نمودار

کشور در آستانه خیز پنجم کرونا قرار گرفته و روند ابتلا در بسیاری از استان‌ها رو به صعود است.

به گزارش مشرق، کشور در آستانه خیز پنجم کرونا قرار گرفته و روند ابتلا در بسیاری از استان‌ها رو به صعود است. تهران و ۹۱ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند؛ رنگ‌بندی شهرستان‌ها از شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ مطابق با تصویر زیر است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

فهرست کل شهرستان‌هایی که از شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند:

استان اصفهان: اردستان

استان ایلام: مهران

استان بوشهر: تنگستان، جم، دشتی، دیلم، عسلویه، گناوه

استان تهران: اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ورامین

استان خراسان جنوبی: نهبندان

استان خراسان شمالی: اسفراین، بجنورد

استان خوزستان: امیدیه، اندیمشک

استان سیستان و بلوچستان: ایرانشهر، بمپور، خاش، زابل، زاهدان، زهک، سراوان، سرباز، میرجاوه، نیک شهر

استان فارس: جهرم، خنج، داراب، زرین دشت، قیر و کارزین، کازرون، کوار، گراش، لارستان، لامرد

استان کردستان: دهگلان

استان کرمان: ارزوئیه، بم، جیرفت، رابر، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کهنوج، منوجان، نرماشیر

استان کرمانشاه: گیلانغرب

استان کهگیلویه و بویر احمد: گچساران

استان گلستان: آزادشهر، علی آباد، گنبد کاووس، مینودشت

استان گیلان: آستارا

استان لرستان: پلدختر، خرم آباد

استان مازندران: آمل، چالوس، قائم شهر، محمودآباد

استان مرکزی: خمین

استان هرمزگان: بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، کیش، میناب

استان یزد: اردکان، تفت، خاتم، مهریز، میبد، یزد.

صعود کرونا به قله پنجم!

روند بستری کرونا در یک ماه اخیر به تفکیک استان‌ها مطابق نمودارهای زیر است؛ همان طور که مشاهده می‌شود روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در یک ماه اخیر در کل کشور صعودی است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

آخرین خبرها از کرونا در تهران 

در تهران، علیرغم انجام واکسیناسیون کرونا برای بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط، تعداد بیماران بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال افزایش است. البته هنوز تمام سالمندان و بیماران زمینه‌ای که بخش عمده‌ای از مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را شامل می‌شوند، هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

 به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، تنها طی یک روز، ۱۱۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری شدند که از این تعداد، حدود ۲۸۶ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند و در حال حاضر در تهران ۴۶۰۰ بیمار بستری داریم که ۱۴۳۱ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

جولان ویروس جهش یافته در سیستان و بلوچستان

در استان سیستان و بلوچستان روند بستری به شدت صعودی است و شیوع گونه جهش یافته هندی، ورود غیرقانونی اتباع از مرزها، کاهش رعایت پروتکل‌ها و نبود امکانات بهداشتی مناسب از جمله علل افزایش موارد ابتلا به کرونا عنوان می‌شود.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان، بیش از یک هفته است که آمار روزانه مبتلایان در استان به بیش از ۱۲۰۰ نفر و تعداد فوتی‌ها تا ۱۹ نفر رسیده است.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان، تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های این استان ۱۲ تیرماه با هدف کاهش تردد و پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل اعلام شد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ علت شیوع ویروس جهش یافته در این استان را اقبال کم مردم به واکسیناسیون، کاهش رعایت پروتکل‌ها و ورود اتباع بیگانه از مبادی غیررسمی عنوان و تصریح کرده است: مشکل این استان وجود مرزهای غیررسمی و ورود اتباغ خارجی به صورت غیرقانونی است که نمی توان جلوی آن را گرفت، همکاران بهداشتی ما در مرزهای رسمی این استان از جمله مرز میرجاوه حضور دارند و تست‌های سریع کرونا از اتباع خارجی و افرادی که به پاکستان رفت و آمد دارند، می‌گیرند، اما در مرزهای غیررسمی ممکن است خیلی از افرادی که به صورت غیرقانونی وارد می شوند، بیمار باشند و این افراد از طریق رفتن به کرمان، در کل ایران پخش می‌شوند که مشکل بسیار بزرگی است که در این زمینه، هماهنگی هایی با استانداری و نهادهای نظامی و انتظامی برای تشدید نظارت ها بر مرزهای غیررسمی داشتیم.

زنگ خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا در شمال و جنوب کشور 

در استان‌های شمالی کشور نیز وضعیت کرونا دارای روند صعودی است. مازندران، گیلان و گلستان طی ۳۰ روز گذشته روند افزایشی داشته‌اند و علیرغم اعمال جریمه ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومانی تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، تصاویر منتشر شده در آخر هفته نشانگر ترافیک سنگین و مسافرت‌ها به مناطق شمالی کشور است که نگرانی‌ها از ورود ویروس جهش یافته به این مناطق را بیشتر می‌کند. 

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

نقشه شهرهای جنوبی کشور نیز قرمز پوش شده است و بوشهر، هرمزگان، فارس و کرمان نیز روند صعودی دارند.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

منع تردد شبانه در تمام شهرهای کشور

محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور برقرار است اما تاکنون میزان اثربخشی این مداخله، اعلام نشده است و علت اعمال این نوع محدودیت‌ها هنوز پس از گذشت بالغ بر یکسال، مشخص نیست!

وضعیت حضور کارکنان ادارات در شهرهای قرمز کرونا

در شهرهای قرمز، حداکثر باید ۳۰ درصد کارکنان دولتی حضور یابند و در مشاغل ضروری نیز حداکثر تا ۵۰ درصد کارکنان می‌توانند به صورت حضوری در ادارات فعالیت کنند و بقیه کارمندان باید به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند.

ورود و خروج خودروهای شخصی با پلاک غیربومی از و به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    10 1
    فعلا از واکسن ها رونمائی کنید
  • رضا IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    6 1
    اروپا تماشاگرا به ورزشگاه برگشتن ما هفته ای یه واکسن تولید میشه!!اول گفتن از تیر بعد مرداد الانم شده شهریور واکسیناسیون با واکسن ملی بخدا تولید ملی خوبه اما کاش تمرکز رو ساخت یه واکسن بود نه هفته ای یه دونه کل دنیا اندازه ما واکسن ندارن
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      3 0
      بعضی ها هم در امارات و ترکیه و کانادا و جدیدا ارمنستان واکسن میزنن
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    هرمزگان بدتر از سیستان هست
  • BE ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 1
    موج پنجم قطعاً پس از واکس شدن بیشتر جمعیت برای واکس های تولید شده ، انتقال و آلوده شدن توسط انواع جدید ، خواهد آمد. روحانی تحت تأثیر میلیاردرهای غربی NWO قرار گرفته است تا مردم را شستشوی مغزی کند تا واکسن بزنند ... مطمئناً به نظر می رسد....
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    نفهمیدم . آقای روحانی گله مندی ضمنی که داشت از ورود دلتا از ورودی های هرمزگان و سیستان و بلوچستان . از کدام دستگاه بود که کوتاهی کردند تا وضع اینچنین شده . این بسیج اعلامی . اگر یکماه پیش که در افغانستان و پاکستان بعد از هند دلتا شیوع پیدا کرد . انجام میشد . نه بگذارند به دیگر مناطق انتقال یابد و حالا بازار و راه ها را ببندند . چرا ما درس نمیگیریم و در گرفتار موج. جدید شدن پیشتاز هستیم و همه عوارض و سختی ها و خسارت عدیده را متحمل شویم. . یک فکر درست و حسابی شود . یک نقشه و برنامه ریزی اساسی که مسئولیت ها در زمان و شرائط خاص محیطی خودکار همه مسئولان پای کار حاضر و جوابگو باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس