فیسبوک

یک مقام دولت آمریکا در حالی دو شبکه اجتماعی مشهور را مسئول نشر اطلاعات غلط در مورد واکسن کرونا دانست که شهروندان این کشور از سرعت کند واکسیناسیون در آمریکا گله‌مند هستند.

به گزارش مشرق، یک مقام دولت آمریکا یکشنبه اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی «یوتیوب» و «فیسبوک» در فهرست رسانه‌هایی هستند که کاخ سفید فکر می‌کند مسئول گسترش نگران کننده اطلاعات غلط در مورد واکسیناسیون کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از شبکه «تی‌آرتی» این انتقادات تنها یک هفته پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به دلیل گسترش اطلاعات نادرست در مورد واکسن‌های کرونا «قاتل» خواند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا  گفت: «یکی از مشکلات اساسی عملکرد متناقض آن‌هاست. وقتی که صحبت از عاملکرد آنها میشود، فیسبوک و یوتیوب خود قاضی، هیئت منصفه می‌شوند. آنها تکالیف خود را نمره می‌دهند.»

این مقام دولت بایدن گفت، ما مایل هستیم کارهای بیشتری توسط همگان برای محدود کردن گسترش اطلاعات نادرست انجام شود.

این در حالی است که مبارزه با اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا در حالی به یک اولویت اصلی دولت بایدن تبدیل شده است که سرعت واکسیناسیون به رغم خطر ناشی از سویه دلتا به میزان قابل توجهی کند شده است.

«النا هرناندز» سخنگوی یوتیوب گفت که از مارس ۲۰۲۰، این شرکت بیش از ۹۰۰  هزار فیلم حاوی اطلاعات نادرست درباره کرونا را حذف کرده است.

سویه دلتای ویروس کرونا به سرعت در حال انتشار در آمریکا بوده و کاخ سفید اعلام کرده تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا شتاب واکسیناسیون در این کشور افزایش یابد. تا روز سالگرد استقلال آمریکا (۴ جولای، ‌ ۱۳ تیر)، ۶۸ درصد از مردم این کشور یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و منتظر دریافت دوز دوم بوده‌اند. از سوی دیگر چیزی حدود ۹۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا همچنان حتی یک دوز واکسن کرونا را نیز دریافت نکرده‌اند.

اکنون با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور اعلام کرده شمار مبتلایان به ویروس کرونا حدود هفتاد درصد و شمار بستری‌ها ۳۶ درصد افزایش یافته است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس