کد خبر 1249186
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
آمریکا به تحریم‌های چین واکنش نشان داد

سخنگوی کاخ سفید تحریم‌های چین علیه نهادها و شهروند آمریکایی را محکوم کرد و گفت که این اقدام پکن باعث توقف ایالات متحده نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید عصر روز جمعه به وقت واشنگتن در سخنانی به تحریم‌های چین علیه چند نهاد و شهروندان آمریکایی واکنش نشان داد و اعلام کرد که این اقدام چین ایالات متحده را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش ریانووستی، وی اظهار داشت که «اینگونه اقدامات چین باعث توقف ما نخواهد شد و ما در اجرا کردن تحریم‌های خود علیه چین مصمم هستیم».

بیشتر بخوانید:

چین هفت مقام و شرکت آمریکایی را تحریم کرد

جن پساکی تصریح کرد: «این اقدام چین سندی دیگر بر مجازات شهروندان، شرکت‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی این کشور با هدف ارسال یک پیام سیاسی است که این نشان دهنده کاهش فضای سرمایه گذاری و افزایش خطرهای سیاسی در چین است».

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «هر دو حزب عمده آمریکا مخالف هدف قرار گرفتن مدافعان حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم هنگ کنگ است و تلاش‌های چین برای تهدید سازمان‌های غیر دولتی نشان دهنده انزوای آن در جهان است».

وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تحریم ۷ نفر از مقامات ارشد دفتر رابط دولت مرکزی جمهوری خلق چین در هنگ‌کنگ توسط آمریکا، چندین مقام آمریکایی را تحریم کرده است.

در بین مقامات آمریکایی که دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه آنها را تحریم کرده است، نام «ویلبر راس» وزیر بازرگانی دولت ترامپ و تنی چند از مقامات فعلی یا سابق نهادهای آمریکایی از جمله کمیسیون اجرایی کنگره آمریکا در امور چین، کمیسیون بررسی امنیتی و اقتصادی روابط آمریکا و چین، مؤسسه ملی دموکراتیک در امور بین‌الملل، موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهان، دیده‌بان حقوق بشر و شورای دموکراسی هنگ‌کنگ (مستقر در واشنگتن) دیده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    4 0
    دم چین گرم، این زنیکه هم بره آبو بریزه.....
  • مهدی درخشانی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    دمت گرم چین، انقدر که آنریکما بقیه تحریم کرده چشم نداره ببینه بقیه اینکار باهاش بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس