کد خبر 1246643
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
چین

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ‌کنگ، تحریم‌های جدید آمریکا را به شدت گستاخانه توصیف و آن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق،   وزارت امور خارجه چین  روز شنبه در بیانیه‌ای تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور به بهانه نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ‌کنگ اعلام کرد این تحریم‌ها «به شدت گستاخانه» و «به شدت نامعقول» هستند.

این دیپلمات چینی نوشت، اعمال چنین تحریم‌هایی مداخله آشکار در مسائل مربوط به هنگ‌کنگ است که جزو امور داخلی چین محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «نگرانی [آمریکا] از محیط تجاری هنگ‌کنگ، تصنعی و جعلی است و قصد تخریب ثبات و کامیابی هنگ‌کنگ و به خطر انداختن امنیت ملی چین و ممانعت از توسعه چین است که واقعیت دارد».

وی متذکر شد، تصویب قانون امنیت هنگ‌کنگ در راستای بهبود فضای تجاری آن صورت گرفته و تحریم‌های آمریکا «کاغذ پاره‌ای» هستند که مانع از رشد چین نخواهند شد.

علاوه بر این دیپلمات چینی، سخنگوی دولت هنگ‌کنگ نیز روز شنبه گفت:‌ «جدیدترین تلاش ایالات متحده برای صدور به اصلاح "توصیه" بر اساس هراس افکنی مضحک و بی‌اساسی است که درباره وضعیت هنگ‌کنگ به راه انداخته و فقط بار دیگر دورویی و استانداردهای دوگانه آمریکا بر پایه هژمونی ایدئولوژیک را ثابت می‌کند».

آمریکا روز جمعه هفت مقام چینی را به بهانه آنچه «سرکوب دموکراسی در هنگ‌کنگ» خوانده شده به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بر اساس لیستی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این تحریم‌ها افرادی را که در دفتر ارتباطی چین در هنگ‌کنگ هستند هدف قرار داده است.

پیشتر دو منبع مطلع امروز (جمعه) به خبرگزاری «رویترز» گفتند که آمریکا تحریم‌هایی را برای اعمال علیه تعدادی از مقام‌های دولت چین به بهانه‌های حقوق بشری درخصوص هنگ‌کنگ آماده کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز توصیه‌نامه تجاری جدیدی منتشر کرده که در آن به شرکت‌های داخلی و خارجی هشدار داده شده به دلیل وضعیت وخیم و قوانین پارلمان چین، در هنگ‌کنگ فعالیت نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس