افسران اطلاعاتی سیا به بیماری مرموز سندروم هاوانا مبتلا شدند

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تایید کرد که در حدود یکصد تن از افسران و اعضای خانواده سازمان سیا به بیماری سندروم هاوانا مبتلا شده اند.

به گزارش مشرق از رویترز، ویلیام برنز جمعه شب اعلام کرد که حدود ۱۰۰ افسر و اعضای خانواده سازمان سیا در میان ۲۰۰ مقام و وابسته آمریکایی هستند که به بیماری سندرم هاوانا مبتلا شده اند.

برنز رییس سازمان اطلاعات سیا دولت بایدن افزود: وی تلاشهای سازمان را برای تعیین علت و مسئولیت سندرم تقویت کرده است.

برنز خاطرنشان کرد که یک هیئت آکادمی علوم ملی ایالات متحده در ماه دسامبر دریافت که یک تئوری قابل قبول این است که پرتوهای "انرژی هدایت شده" باعث بروز این سندرم می شوند.

رییس سازمان سیا مدعی شد یک احتمال بسیار قوی وجود دارد که سندرم به طور عمدی ایجاد شده باشد و روسیه می تواند مسئول باشد.

پیش از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تایید ابتلای شماری از دیپلمات‌های این کشور در وین پایتخت اتریش به یک بیماری ناشناخته، از انجام تحقیقات دولت آمریکا پیرامون این «حملات» مرموز خبر داد.

نشریه نیویورکر در گزارشی نوشت: از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا کنون، در جریان این «حملات» با علائم مشابه «سندروم هاوانا»، ۲۵ دیپلمات یا مقام آمریکایی در وین اتریش درگیر شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    17 1
    باز دارن یه دکون جدید درست میکنن این دفعه به کوبا حمله کنن، این خط - - - اینم نشون ×.!!!!!
    • US ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      8 0
      روسیه و چین این طور هم با آمریکا مذاکره میکنند هم برخورد. وقتی‌ میگویم هوشمندانه، عاقلانه و سرفرازانه یعنی‌ این. نه اینکه داد بزنید "مرگ بر" بعد مولفه‌های قدرت خود مانند سلاح هسته‌ای و موشکی را بدهید تا آمریکا بگذارد نفت بفرشید و غذا وارد کنید.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 1
    باز دارین روی گونه جدیدی از ویروس های بیماری زا تو سیا تحقیق می کنید که کارمنداتون رو مبتلا کرده. بعد بندازین گردن کوبا. کروناتون رو که انداختین گردن چین
  • سروش IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    1 1
    گونه جدید بیماری بعد از فتنه کروناست؟؟؟؟ باز هم دست غربی ها و اتهام پراکنی اونها در تمام قضایا هویداست و باز این بیماری از غرب شروع خواهد شد و تخمت ها هم افزایش خواهد یافت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس